מבזקיםמשפטי/פלילי

הותר לפרסום: פוענח רצח סעיד חוג'יראת בשפרעם

בתום חקירה אינטנסיבית, מורכבת, רגישה ומהירה שהתנהלה בחודש וחצי האחרונים ביחידה המרכזית במשטרת ישראל, לפני זמן קצר (שני) פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבימ"ש מחוזי בחיפה, כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד הנאשמים יחיא (חמיד) בן יחיא חוג'יראת (21) ועקאב (בן אחמד) קאסם (22) ברצח המנוח סעיד חוג'יראת בשפרעם.

בתאריך 19/7/19 יום שישי בשעה 00:44 התקבל דיווח במוקד ה-100 של משטרת ישראל אודות ירי שבוצע בעיר שפרעם. מיד עם קבלת הדיווח כוחות משטרה הגיעו לתחנת דלק "סטאר" והבחינו בכלי רכב חונה עם סימני ירי ובגבר צעיר מחוסר הכרה המטופל ע"י צוות רפואי. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת האירוע והחלו באיסוף ממצאים.

חקירת האירוע הוטלה על חוקרי היחידה המרכזית שהחלו מיד בפעולות חקירה אינטנסיביות. לאחר יום מפתיחת החקירה נעצר נאשם אחד ומספר חשודים נוספים,ושבוע וחצי לאחר מכן נעצר הנאשם השני ועימו חשודים נוספים. הנאשמים (בני דודים) נחקרו בחשד לרצח וניסיון רצח ומעצרם הוארך מעת לעת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעובדות כתב האישום עולה כי בתאריך 18/7/19 סמוך לחצות המנוח וחברו פגשו ברחוב הסמוך לכיכר עוסמאן בשפרעם בחבר אחר עצרו את רכביהם והחלו לשוחח. דקות לאחר מכן הגיעה למקום אחותו של אחד הנאשמים כשהיא נוהגת ברכבה, בשל סכסוך ע"ר גירושין בין המשפחות חשבה שהרכבים חוסמים את דרכה במכוון. במקום התפתח עימות מילולי בין הצדדים וזמן קצר לאחר מכן אחד הנהגים הזיז את רכבו ופינה את הדרך לנהגת שעזבה את המקום.

צילום: דוברות המשטרה

אחות הנאשם הגיעה לבית אמה וסיפרה לאחיה ולאמה שחסמו את דרכה סמוך לכיכר עוסמאן בעיר. בשלב זה על רקע הסכסוך הקיים גמלה בליבו של הנאשם יחיא חוג'יראת החלטה לנקום ולפגוע באלו שחסמו את דרכה של אחותו.

יחיא שוחח טלפונית עם עקאב שהיה בביתו, עדכן אותו בנוגע לחסימת דרכה של אחותו והשניים סיכמו על רקע הסכסוך להצטייד בנשק ולנקום באלו שחסמו את הדרך.

שני הנאשמים נסעו ע"ג קטנוע T-MAX השייך ליחיא, לבית עסק בעיר,הצטיידו בנשק מאולתר אותו הסתירו בתא מתחת למושב הקטנוע ונסעו מהמקום. במקביל להתחמשות הנאשמים , נסעה אימו של אחד הנאשמים ברכבה סמוך לכיכר עוסמאן כשהיא מצויידת באלת מתכת יצאה מרכבה והתעמתה מילולית עם הנוכחים במקום.

זמן קצר לאחר תחילת העימות הגיע למקום קרוב משפחתה של האם שיצא מרכבו וניסה להפריד בין המעורבים,לאחר מספר דקות נכנסו כלל המעורבים לרכביהם והתפזרו מהמקום.

המנוח וחברו נסעו לשכונת המחצבה בשפרעם בה התגורר המנוח,ליד הכיכר הסמוכה למפעל הבטון עצרו את הרכב בשול הדרך ע"פ בקשתו של המנוח על מנת לסדר את הקניות של המנוח שהיו ברכב. הרכב חנה על השול כשהוא מונע ואורות הרכב דולקים.

צילום: דוברות המשטרה

הנאשמים התקרבו למקום המפגש בסמוך לכיכר עוסמאן בהליכה כשהם חמושים במטרה להוציא לפועל את החלטתם. כשנכחו לדעת שהרכבים עזבו את המקום,שוחחו הנאשמים עם קרוב משפחה אחר וביקשו שיסיע אותם לשכונת מגוריו של המנוח. בסמוך לכיכר מפעל הבטון הנהג עצר את רכבו והנאשמים ירדו מהרכב חמושים בנשק,שניהם צעדו רגלית לכיוון שכונת המחצבה וזמן קצר לאחר מכן הבחינו ברכב שחנה על שול הדרך ובתוכו המנוח וחברו. הנאשמים התקרבו לרכב ובאמצעות הנשק ירו לעבר המנוח וחברו מספר יריות בכוונה לגרום למותם ולאחר מכן נמלטו מהמקום.

אחד הכדורים שירו הנאשמים פגע בדלת האחורית של הרכב ,חדר את הדלת ופגע במנוח. חברו שהבחין שהמנוח נפגע,נסע עם הרכב עד שהגיע לתחנת הדלק "סטאר" ומשם הובהל המנוח באמבולנס כשהוא ללא דופק ונשימה ובבי"ח רמב"ם נקבע מותו.

צילום: דוברות המשטרה

מתחילת שנת 2019 פענחה משטרת ישראל 26 מקרי רצח בקרב החברה הערבית שהובילו להגשת כתבי אישום ובקשות למעצר עד תום ההליכים של הנאשמים.

היום עם סיום חקירה מורכבת ומאומצת שהתנהלה ביחידה המרכזית, פרקליטות מחוז חיפה גיבשה תשתית ראייתית כנגד הנאשמים והגישה כנגדם כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות,ניסיון רצח ועבירות בנשק. בנוסף הוגשה בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח