לבנוןמבזקים

חיזבאללה מגיב ל"תרגיל ההונאה" של צה"ל – "השפלה גדולה"

לאחר יום אלים במיוחד אמש (ראשון) בין צה"ל לחיזבאללה, גם היום נשמרת המתיחות בגבול הצפון. בצה"ל מברכים על הצלחת "מבצע ההונאה", שסיפק לחיזבאללה מצד אחד את התגובה אותה הבטיח ומצד שני שהאירוע הסתיים ללא נפגעים מהצד הישראלי על אף שהפציץ בכ-100 פגזים בשטח לבנון.

לא רק שתרגיל ההונאה של צה"ל הצליח אלא שגם בחיזבאללה ואפילו באיראן משוכנעים שחיילים ישראליים נהרגו אתמול מירי הנ"ט שביצע חיזבאללה. בערוץ הטלוויזיה "PressTV" אף פרצו לשידור עם ידיעה על מותו של הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי שלטענתם נהרג בתקיפה.

צילום מסך – PRESSTV

כתבי חיזבאללה ממשיכים להתרברב גם היום בכך שהצליחו לגרום לצה"ל להתרחק מהגבול ולדלל את כוחותיו. "צבא הכיבוש הציוני עדיין מתרחק מהגבול עם לבנון ותנועת חייליו באזור אינה קיימת" צייץ בטוויטר עלי שועייב, כתב רשת אל-מנאר של חיזבאללה. בנוסף טען שועייב כי חיילי צה"ל מציצים מתחת לאדמה וכי הועלה הבוקר בלון תצפית מעל הגבול.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מתוך טוויטר עלי שועייב
צילום: מתוך טוויטר עלי שועייב
צילום: מתוך טוויטר עלי שועייב
צילום: מתוך טוויטר עלי שועייב
צילום: מתוך טוויטר עלי שועייב

פרשנים למיניהם המקורבים לחיזבאללה התייחסו בערוצי התקשורת בלבנון ל"תרגיל ההונאה של צה"ל" ואמרו "טענת צה"ל על משחק של חיילים פצועים היא בושה גדולה במיוחד כשאתה טוען שאתה הכוח הצבאי החמישי בעולם. אתה משכנע את היריב שלך שיש פצועים כדי שהוא יפסיק להכות אותך? ואחר כך מתרברב ב"תרגיל" שעשית לו? אין השפלה גדולה מזה לאלה שטוענים שהם צבא חזק ועוצמתי".

אתמול אף נראו צעירים לבנונים מצטלמים סלפי כשברקע עשן כתוצאה מההפצצות צה"ל במארון א-ראס.

צילום: תקשורת ערבית/רשתות חברתיות
צילום: תקשורת ערבית/רשתות חברתיות

אתמול נפגש ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי עם מפקד יוניפי״ל, גנרל סטפנו דל קול בפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו.

המפגש תוכנן מראש בכדי לערוך היכרות כללית ומקצועית בין המפקדים בדגש על משימת יוניפי״ל בדרום לבנון, חידוש המנדט והמתיחות השוררת בין לבנון לישראל.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי אמר בפגישתו עם מפקד יוניפי״ל הגנרל סטפנו דל קול: ״צה״ל נמצא במוכנות למגוון תרחישים. לא נקבל פגיעה באזרחינו או בחיילנו, ולא נקבל את פרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה על אדמת לבנון. מדינת לבנון ויוניפי״ל צריכות להביא להפסקתו של פרויקט דיוק הטילים של איראן וחיזבאללה בלבנון וליישם באופן הדוק את החלטה 1701 של מועצת הביטחון. המצב היום הוא מצב שלא ניתן להשלים איתו.״

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

8 תגובות

  1. לא הצלחתי להבין את חכמי חלם במערכת הביטחון שלנו, למה צריך לפרסם שעניין הפצועים הייתה תרמית. הר מעכשיו בתקריות הבאות עם החיזבאללה הם יחשבו כתרמית גם פציעות של חיילים שלנו וימשיכו את הפעילות שלהם לפגוע בחיילי צה"ל. אז למה למען השם אי אפשר היה לשמור כסוד צבאי שמדובר בתרמית?

  2. לא הבנתי, הרמטכל נפגש עם האיש שאמון על הסדר ושחיזבאללה לא יירה טיל נ״ט לישראל, בזמן שחיזבאללה יורה טילי נ״ט לישראל בלא מפריע?..

  3. 100 פגזים ללבנון ואין שום פגיעה? כלום נדה ירו סתם לשטחים

    נשמע קצת הזויי

  4. כל נהג מונית נהיה רמטכ"ל וראש ממשלה
    שאתה נכנס למערכת הדברים לא כל כך פשוטים

  5. פשוט ביזיון, זו הייתה הזדמנות פז לחסל את הגוף הטרוריסטי הזה, הצבא היה מוכן במקום שיפציצו את כל הבונקרים שלחו 155 פגזים לשטחים פתוחים.
    בושה

  6. כי מה שחשוב עכשיו לראש הממשלה של ישראל מושחתיהו זה לעשות יחסי ציבור על חשבון ביטחון אזרחי המדינה. מאז ומתמיד ישראל היתה שומרת על פעולותיה המבצעיים בחשאיות ובעמימות וכך הצלחנו תמיד להתגבר על אויבנו. ראש הממשלה הרס לחלוטין את המדיניות הזו לצורך קידומו וטובתו האישית.

  7. ביבי פשטת את הרגל מזמן.אינך חש את כאב בני עמך הנאנקים וסובלים ומפוחדים בדרום ובצפון.לך לך ומה שיותר מהר כך עדיף.

Back to top button