חדשות הארץמבזקים

ריבלין לחיזבאללה: "אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה"

נשיא המדינה בפתח פגישתו עם ראש ממשלת אתיופיה במסר לחיזבאללה: "ידעו כל מבקשי נפשנו שאנחנו מוכנים ונכונים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו ללא כחל וסרק. אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה. שימו לב, השקט יכול לשרור, רק אם ישמר בשני הצדדים"
 
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים הערב (ראשון) פגישת עבודה עם ראש ממשלת אתיופיה, אביי אחמד, המבקר בישראל. עוד השתתפו במפגש משלחת שרים מאתיופיה המלווה את ראש הממשלה וחברי הכנסת פנינה תמנו שטה וגדי יברקן.
 
בפתח פגישתו עם ראש ממשלת אתיופיה, התייחס הנשיא לאירועים בצפון ופנה במסר לחיזבאללה: ״ידעו כל מבקשי נפשנו שאנחנו מוכנים ונכונים להגן על אזרחי ישראל בכל מקום בו יהיו ללא כחל וסרק. אנחנו מוכנים, ולא רוצים להראות לכם עד כמה. שימו לב, השקט יכול לשרור, רק אם ישמר בשני הצדדים."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ
 
הנשיא ברך את ראש הממשלה ומשלחת השרים המתלווה אליו בביקורו בירושלים כשנה לאחר ביקור הנשיא באתיופיה: "כאן החלה החברות העמוקה בין עמינו, כאשר המלך שלמה והמלכה מקדה (שבא) נפגשו לפני שלושת אלפים שנה. אבל ביקורי במדינתך היפה בשנה שעברה שכנע אותי שאנו חולקים לא רק עבר קדום, אלא גם עתיד מזהיר."
 
הנשיא הודה לראש הממשלה אביי על הידידות האישית והתמיכה הרחבה שמאפשר באמצעות הרחבת הקשרים בין המדינות. עוד ציין כי הרחבת שיתוף הפעולה ברחבי יבשת אפריקה יכולה להביא יתרונות גדולים לכל עמי אפריקה.
 
"כבוד הנשיא, זהו כבוד גדול ותענוג אישי להיות כאן איתך," אמר ראש ממשלת אתיופיה והודה לנשיא על קבלת הפנים החמה. "בין שני עמינו ידידות עמוקה וארוכת שנים, ואנו מחוברים בגשר החי של הקהילה האתיופית כאן בישראל. הנשיאה שלי מקווה ששניכם עוד תפגשו שוב בקרוב."
 
בתום פגישתם איחל הנשיא לאזרחי אתיופיה שנה טובה ומוצלחת לרגל ראש השנה האתיופי והוסיף: "תקוותי ותפילתי היא שזו תהיה שנה של ידידות ושיתוף פעולה גדול עוד יותר בינינו."
 
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

Back to top button