חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אין נפגעים בירי הנ"ט מלבנון, צה"ל הגיב בירי 100 פגזים

היום (שישי) סמוך לשעה 16:00 נורו משטח לבנון מספר טילי נ"ט לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים במרחב אביבים. דובר צה"ל מסר כי "ישנן מספר פגיעות וכי צה"ל השיב באש לעבר מקורות הירי ולעבר מטרות בדרום לבנון." בצה"ל הטילו איפול על האירוע וביקשו "להימנע מכל דיווח לא רשמי ולא אחראי שלא נמסר על-ידי דובר צה"ל."

זמן קצר לאחר הודעת צה"ל, ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות לירי ופרסם הודעה ולפיה: "חולייה ע"ש השהידים חסן זביב ויאסר צ'אהר (אנשי חיזבאללה שנהרגו בתקיפה הישראלית האחרונה בסוריה) השמידה כלי צבאי באזור אביבים והרגה ופצעה את מי שהיה בתוכו".

בצבא לבנון מסרו כי לאחר ירי הנ"ט מלבנון לעבר ישראל, צה"ל הגיב בירי של כ-40 פגזים לעבר כיוון הכפר מארון א-ראס שגרמו למספר שריפות באזור.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מקורות ערביים / טוויטר
צילום: מקורות ערביים / טוויטר

תושבי היישובים: חניתה, אילון, ראש הנקרה, בצת, לימן, גשר הזיו, אדמית, עראמשה ומצובה קיבלו הנחיות ולפיהן: "יש להישאר בבתים ואין צורך להיכנס למרחבים המוגנים. בני משפחה שאינם נמצאים ביישוב מתבקשים בשלב זה שלא לחזור לאזור ולהמתין להוראות".

מהמועצה האזורית מטולה נמסר לתושבים: "אנו ערים למתרחש סביבנו ופתחנו את מרכז ההפעלה של המועצה המקומית בהערכות לכל מקרה שיתפתח. אנו מבקשים מכל התושבים לשהות בבתים ובאזור המרחבים המוגנים. במקביל אנו פותחים את המקלטים למקרה שנצטרך. כרגע אין צורך לרדת למקלטים. אנו מבקשים להתנהל בהתאם להנחיות ולפעול בהתאם להנחיות גורמי הביטחון במועצה."

בתוך כך, ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים התייעצות ביטחונית טלפונית עם הרמטכ"ל, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון. כמו כן נתניהו הנחה את שרי הקבינט שלא להתראיין בתקשורת בנוגע להסלמה בצפון.

רה"מ נתניהו אמר בהצהרה לתקשורת, "אנחנו הותקפנו בכמה טילי נ"ט הגבנו באמצעות מאות פגזים. הוריתי להיות ערוכים לכל אפשרות ובהתאם להתפתחויות נגיב. אין לנו אף נפגע, לא פגוע ולא שרוט."

‏לפני דקות אחדות הודיע צה״ל כי אין נפגעים לכוחותינו באירוע בצפון. בהודעה שפרסם נמסר, "ירינו 100 פגזים ותקפנו באמצעות מסוק קרב את החוליה שביצעה את ירי הנ״ט לעבר מוצב אביבים. החוליה ירתה לעבר אמבולנס צבאי. האירוע הטקטי הסתיים אך האירוע הגדול עוד לא. הרמטכ״ל הנחה להגביר מוכנות בצפון".

ראש עיריית נהריה רונן מרלי התייחס לאירוע הביטחוני בגבול הצפון ואמר כי "מחלקת הביטחון בעיריית נהריה פותחת את המקלטים העירוניים לשם הגברת תחושת הבטחון. בשלב זה, ממשיכים בשגרה."

ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן מסר לתושבים כי "בהמשך לדיווח על אירוע מבצעי בצפון, אנו מדגישים כי על פי הנחיות הצבא, השיגרה בקריית שמונה נמשכת. אנו נמצאים בקשר רציף עם גורמי הביטחון ואין שום הנחיות חדשות לתושבי קריית שמונה. נבקש להימנע מהפצת שמועות מיותרות.נמשיך לעדכן בהתפתחויות. המוקד העירוני 106 זמין לפניות ושאלות 24/7."

בלבנון דיווחו כי התקיפה של ירי הנ"ט הביאה לנפגעים בצד הישראלי, מה שכמובן התברר כדיווח שקרי ובלבנון החלו לפרסם ברשתות החברתיות חלוקת דברי מתיקה ברחובות כאות "להצלחת" ההתנגדות.

צילום: מקורות ערביים / טוויטר

Back to top button