מבזקיםרצועת עזה

יום אלים בגבול רצועת עזה: יידוי מאות מטענים וחייל פצוע קל מרסיס

גם אתמול (שישי) היו התפרעויות אלימות מאוד בגבול רצועת עזה ולוחמי צה"ל נאלצו להתמודד עם כ-6,000 פלסטינים שתפרסו לאורך הגבול בחמישה מוקדים.

במהלך האירועים נזרקו כ-113 מטענים ורימונים, אבנים, בקת"בים, חזיזים וחפצים נוספים. היו ניסיונות חבלה בגדר: כולל חצייה וחבלות חמורות. היו מספר אירועים של מחבלים שטיפסו על הגדר תוך כדי שהם תולים דגלי פלסטין וגורמים נזקים. במקרים רבים נזרקו אבנים לעבר לוחמי צה"ל במרחק (0) מהגדר ולפחות ב-5 מקרים שונים מחבלים זרקו מטעני נפץ שהתפוצצו בקרבת כלי רכב של הצבא, ללא נפגעים.

צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות
צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

באירוע נוסף, יידו מחבלים מטח של 3 רימונים לעבר כוחות צה"ל, הרימונים שהתפוצצו בקרבת הלוחמים גרמו לפציעה כתוצאה מרסיסים של לוחם צה"ל אשר פונה לטיפול בבית החולים ברזילי כשמצבו קל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחד המחבלים, באדר אבו מוסא שזוהה מחזיק בידו רימון ובכוונתו לזרוק אותו לעבר הכוח נורה בפלג גופו העליון, היום דווח על מותו.

כמו כן, כפי שפרסמנו אתמול לראשונה, זוהו ארבעה מחבלים כבני 25 כשהם מנסים לחצות את גדר המערכת. המחבלים נעצרו על ידי כוח צה"ל ובחיפוש בכליהם נמצאו רימונים וסכינים. מתחקור ראשוני מול הכוח הודו שהתכוונו לבצע פיגוע. המחבלים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

בנוסף, פרצה אתמול שריפה אחת בשטח המועצה האזורית שדות נגב כתוצאה מבלון תבערה שהופרח על ידי מחבלים.

בשעות הערב של יום שישי נוטרלו מספר מטענים ורימונים שנזרקו על ידי המחבלים והפעילות נמשכה גם היום.

היום (שבת) בוצע מספר גדול יחסית של ירי הרחקה לעבר מחבלים שניסו להתקרב לגדר. כמו כן, חיל הים ירה לעבר דייגים שחרגו מהשטח המותר.

צילום: מקורות ערביים / רשתות חברתיות

Back to top button