חדשות הארץמבזקים

הושג הסכם בין האוצר להסתדרות המורים – הלימודים יפתחו כסדרם

שר האוצר, הממונה על השכר במשרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו בדקות האחרונות (שישי) להסכמות בדבר כלל הנושאים שבסכסוך לרבות ימי המחלה והסכמי הפנסיה. בעקבות הסיכום, הוסרו סכסוכי העבודה מסדר היום ושנת הלימודים תפתח כסדרה.

על פי ההסכם, יופחת לעובדי ההוראה יום אחד בגין כל יום מחלה ולא כ-1.4, כפי שהיה נהוג עד עתה. בנוסף יינתן סכום חד פעמי לכל גימלאי שפרש החל משנת 1986. הצדדים הסכימו להקים קרן ימי מחלה שתעניק מימון לעובדי הוראה שימי המחלה שלהם הסתיימו. כמו כן הוסכם בנושא חישוב הפנסיה, שתחושב מעתה כנגזרת של השכר האחרון. הסדר זה יחול על עשרות אלפי עובדי הוראה וגימלאים.

שר האוצר משה כחלון אמר: "אני מברך על ההבנות שהושגו היום שהן פרי של עבודה משותפת ודיונים אינטנסיביים של השבועות האחרונים, ועל כך יש לברך את אנשי משרד האוצר והסתדרות המורים. הבטחנו לעשות הכל, יחד עם הסתדרות המורים, כדי ששנת הלימודים תתחיל ב-1 בספטמבר לטובת הילדים, ההורים ועובדי ההוראה – והצלחנו. אני מברך על ההבנות ומאחל שנת לימודים מוצלחת ופוריה לכולם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים אמרה כי "חוללנו היום מהפך גדול. על כל יום מחלה ינוקה יום אחד בלבד, יינתן פיצוי כספי חד פעמי לגימלאים אשר פרשו משנת 1986 והפנסייה מעתה תחושב כנגזרת מהשכר האחרון"

יפה בן דוד הוסיפה כי "זוהי בשורה לכלל עובדי ההוראה, שלא היתה קורית ללא ההתלכדות המופלאה של כלל עובדי ההוראה בשיתוף עם משרד האוצר וההירתמות האישית של שר האוצר והממונה על השכר. זהו הישג חסר תקדים עבור אוכלוסיית המורים והמורות בישראל. אני מאחלת לכלל עובדי ההוראה וגם לתלמידים וההורים שנת לימודים מלאה ופוריה. נמשיך להיות מאוחדים ומלוכדים כי רק נוכל להמשיך ולשפר את מעמד עובדי ההוראה ומערכת החינוך בישראל"

קובי בר-נתן הממונה על השכר והסכמי עבודה: "אני שמח שהצלחנו להגיע להסכמות ולחסוך מתלמידי והורי ישראל שיבושים מיותרים. ההסכם מסדיר את סוגיות הפנסיה וימי המחלה של עובדי ההוראה. אני רוצה להודות לעובדי האגף המסורים שעשו לילות כימים על מנת להביא להסכמות ולדאוג כי שנת הלימודים תפתח כסדרה תוך שהכסף הציבורי ינותב למקומות הנכונים. אני גם רוצה לברך את גב' יפה בן דוד על מנהיגותה ואחריותה בהגעה להבנות ופתיחת שנת הלימודים ביום ראשון. אני מאחל שנת לימודים פוריה ומוצלחת לכולם."

בתום 30 שעות משא ומתן אינטנסיבי ורצוף בין משרד האוצר והסתדרות המורים, הגיעו הצדדים להבנות סביב שאלת נוסחאות חישוב קצבאות הפנסיה וימי המחלה של עובדי ההוראה וכן הסכימו על הקמת צוות משותף לבחינת השלכות הרפורמה בחינוך המיוחד.

הצדדים סיכמו על תקופת שקט תעשייתי ומיצוי תביעות עד ה- 31.12.2019

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על השגת ההסכמות בין הצדדים ואמר: "אני מברך את שר האוצר משה כחלון ומזכ״לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, שלאחר משא ומתן אינטנסיבי הגיעו להסכמה שתאפשר את פתיחת שנת הלימודים תש״פ. המורים שלנו הם נכס חשוב לחברה הישראלית ואני מבקש להוקיר את עבודתם. שתהיה שנת לימודים מוצלחת לכולם."

תגובה אחת

  1. מערכת החינוך בישראל- צריכה להתבייש מהישוגים שלהם , המון תלמידים מסיימים בתי הספר ללא בגרות , שלא נדבר על רמת ההשכלה , רב מורים לא בעלי ידע וכשרון נדרש . הגענו למצב שתלמידים בישראל ברמה שלהם רחוקים מתלמידים מהרבה מדינות ולא כשלון מוחלת של מערכת החינוך ועוד יש להם דרישות ?!

Back to top button