מבזקיםפוליטי / מדיני

צפו: ראש הממשלה נתניהו ויו"ר זהות פייגלין מסרו הצהרה משותפת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת זהות משה פייגלין מסרו היום (חמישי) הצהרה משותפת לתקשורת. בראשית דבריו של ראש הממשלה נתניהו התייחס לחשיפה של צה"ל בנוגע לפרויקט הטילים המדויקים של חיזבאללה ואמר, "היום חשפנו חלק מפרויקט הטילים המדויקים של איראן וחיזבאללה, אנחנו יודעים עוד כמה דברים. אנחנו נחושים לסכל את הפרויקט המסוכן הזה. מטרת הפרסום היום היא להבהיר שלא נשב בצד ולא ניתן לאויבים שלנו להתחמש בנשק קטלני נגדנו. כבר אמרתי לאויבים שלנו השבוע: היזהרו במעשיכם, היום אני אומר להם דיר באלאכ."

בהמשך אמר ראש הממשלה נתניהו "ידידי משה פייגלין וחברי זהות, ד"ר רונית דרור וארקדי מוטר, ידידי חברי הליכוד, השר אמיר אוחנה וחברת הכנסת שרן השכל וחה"כ יואב קיש. אנחנו יוצאים היום לדרך משותפת כדי לקדם יחד ערכים של חירות אישית וכלכלה חופשית.

משה, זה לא סוד שהיחסים שלנו ידעו עליות ומורדות, בעיקר מורדות. כשפגשתי אותך לפני כמה ימים והתחלנו לשוחח הרגשתי שזו הפעם הראשונה ששוחחנו באמת. שיחות מעמיקות, ארוכות ואני אומר לכם מאוד מעניינות, ואתה אמרת לי, "תגיד למה זה לקח לנו 25 שנים לקיים שיחות כאלה?" טוב, יש לפעמים מקרים כאלה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר, "אבל גילינו דבר פשוט שידענו אותו אבל לא בעוצמה שהתגלתה, ששנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, הורדת מסים, עידוד תחרות, שנינו תומכים בחירויות הפרט, בהורדת הרגולציה, אתם יודעים כמה אני עובד קשה בעניין הזה כראש ועדת השרים לענייני רגולציה, בשחרור ההתערבות הממשלתית שפוגעת באזרחים ובעלי עסקים ובייחוד בעסקים הקטנים."

שנינו מסכימים על שורת פעולות שנדרשות להורדת יוקר המחייה, שנינו מודעים למצוקת העולים ואנחנו מחוייבים לפתור אותה, ויש עוד דבר אחד חשוב מאוד שאנחנו שמנו לב, אנחנו עדים למקרים קשים ביותר של עשרות אלפים חולים שזקוקים לתרופת הקנאביס ומגיע להם לקבל את תרופת הקנאביס ואינם משיגים אותה. זה לא מתקבל על הדעת.

המצוקה שלהם מחייבת אותנו לפתור את הבעיה והחלטנו יחד לפתור אותה, ולכן נביא לאישור הכנסת חקיקה של ליגליזציה לקנאביס רפואי כדי להקל על החולים ולמנוע מהם רגולציה מיותרת. שורש ההצעה שמשה הביא בפני ואימצתי אותה בהסכמה מוחלטת זה לפתוח את השוק לייבוא. כשהשוק לא פתוח לייבוא, ואנחנו מדברים על ייבוא מבוקר על ידי הרשויות הרלוונטיות, אבל כשהשוק אינו פתוח לייבוא הוא בעצם נתון לחסדיו של קרטל, וכשיש קרטל תמיד יש חוסרים ויש מחירים גבוהים ויש גם שירות לא טוב ומוצרים פגומים. לכן אנחנו רוצים ליצור תחרות על מנת לתת את השירות לאנשים שזקוקים לשירות הזה, לפעמים ממש זקוקים לו כדי לחיות."

"הסכמתי יחד עם משה שהנושא הזה יכנס להסכמים הקואליציוניים של הממשלה הבאה שנקים בעזרת השם" ציין נתניהו.

"משה, ציבור גדול וחשוב שתומך בדרך של זהות, ההחלטה שלך היום מבטיחה שהקול החשוב הזה של תומכי זהות לא ירד לטימיון. הקול החשוב של זהות יבוא לידי ביטוי בממשלה כדי שנוכל לקדם את הערכים הללו מתוך הממשלה.

אני רואה אותך שר בממשלה, אני רואה אותך שותף נאמן לדרך ולחזון, אני לא אומר את זה רק מן השפה אל החוץ ואילו אינן מילים בעלמא" הבהיר נתניהו והוסיף, "אני באמת מתכוון לזה, ואני חושב שאנחנו נוכל לעבוד יחד בצורה יוצאת מן הכלל כדי להציב את היעדים האלה ולהשיג את היעדים האלה, ולכן זו תוספת כוח חשובה מאוד למאבק שאני מוביל זה עשרות שנים, אני חושב שזה דבר חשוב מאוד למדינת ישראל."

לסיכום אמר נתניהו, "ההצלחה שלנו תלויה בשילוב הכוחות לפני הבחירות ואחרי הבחירות ולכן אני קורא לנבחרת של זהות ולמצביעי זהות לסייע לנו במאמץ החשוב הזה כדי שיחד נגשים את החזון המשותף שלנו. תודה לך משה, תודה רבה לכם."

ראש הממשלה נתניהו. צילום: דוברות הליכוד

משה פייגלין יושב ראש מפלגת זהות והדה לראש הממשלה נתניהו ואמר, "במועד א' של בחירות 2019, זרחה בשמי ישראל תקווה גדולה לחירות האדם בישראל, לחירותו האישית ולזהותו הלאומית. כגודל התקווה כך היתה גם עוצמת המכה כשהתברר שלא הצלחנו להגשים את הציפיה שנוצרה. והנה אדוני, דווקא מתוך מועקה נוראה של חולים, ומתוך טרגדיה איומה של אשה צעירה שקיפדה את חייה כי לא יכלה לקבל את התרופה שהאריכה אותם, נוצרה הדברות ונפתח הפתח להתחיל ולהגשים בכ"ז, מתוך הממשלה שתקום בראשותך בע"ה, את חזון החירות של זהות."

ראשון ההישגים שמוצג בהסכם שנחתם היום – אומר, ואני מצטט: "במהלך המושב הראשון של הכנסת ה – 22 יחוקק חוק "לגליזציה לחולים" שיתיר רכישת קנאביס לצרכים רפואיים לפי קביעת הרופא המטפל, מכל ספק מורשה בארץ ובחו"ל –על פי בחירת המטופל. הייבוא יעשה בפיקוח הרשויות המוסמכות והרכישה וההפצה יעשו על-ידי בתי המרקחת. סעיף זה יהווה דרישה של הליכוד בהסכמים הקואליציוניים עם המפלגות האחרות"

"רבותי זו מהפכה מצילת חיים ממש. אבל לא רק בנושא הכאוב הזה התחלנו להגשים את חזונה של זהות, בהסכם שלפניכם יש בשורה גדולה לשוק הפרטי, להורדת יוקר המחיה, ולעסקים הקטנים בישראל: כל עסק חדש, עד לגובה מחזור של 2 מליון שקלים, לא ישלם מס הכנסה בשנתיים הראשונות להקמתו, עד שיתקזז על כל הוצאות ההקמה. אתם צעירים? אתם יזמים? קודם כל תתחילו להרוויח באמת! רק אח"כ תתחילו לשלם." אמר פייגלין.

"אתם גם לא תעמדו בתור ב- 70 תחנות בירוקרטיות ותמתינו לאישורים לפתיחת העסק– די יהיה שתתחייבו כי אתם עומדים בתקנות – ותתחילו מיד לעבוד!
ישראל תציב כיעד לאומי, טיפוס לעשיריה הראשונה במדד קלות עשית העסקים של הבנק העולמי, בתוך 5 שנים!
בהסכם הזה יש בשורה של שוק חופשי והתחלה של הורדת יוקר המחיה – כי כל מוצר שיש לו תקן ממדינה מפותחת, לא יצטרך עוד ע"פ ההסכם, לעבור גם תקינה ישראלית." אמר פייגלין והוסיף, "יש כאן בשורה נפלאה של שגשוג ושפע משרות שימתינו לעובדים ולכן המשכורות יעלו, כי העסקים הקטנים הם יחדיו המעסיק הכי גדול!"

יו"ר זהות משה פייגלין. צילום: דוברות הליכוד

"וכך בעוד ועוד תחומים. גם כלכליים וגם לאומיים – ההסכם הזה גבירותי ורבותי הוא בשורה אמיתית לחברה ולכלכלה הישראלית. ואתם יודעים משהו, מה שמדהים זה שהתברר שראש הממשלה ועבדכם הנאמן, שאיך נאמר, דרכנו לא תמיד היתה סוגה בשושנים, חולקים בנושאים הללו בדיוק את אותה השקפת עולם! אני חייב לומר לך אדוני, שאני מלא הערכה מן האופן היסודי שבו נכנסת בעובי הקורה עד שנמצא הפתרון לחולים – וגם לסוגיות נוספות. אני פונה מכאן אל כל חברי מפלגתי שהיא לא פחות ממדהימה! כידוע התחייבתי שזהות תתמודד גם במועד ב', ועל אף שאיש לא יכול היה לחזות את ההתפתחות הזו, אני חש מחוייבות מוסרית להביא את ההסכם הזה לאישור של כולכם במשאל מתפקדים מסודר." ציין.

"אני מאמין" הוסיף פייגלין, "כי לא רק לחולים ולכלל החברה הישראלית יש כאן בשורה גדולה, אלא קודם לנו – לחברי מפלגת זהות ולמתפקדיה. לכם – שהבאתם לחברה הישראלית שיח אחר, שיח ערכי וליברלי, שיח של חירות וזהות, לכם – חברות וחברים, ניתנת עכשיו האפשרות להתחיל ולבצע! להתחיל ולהגשים! לכולנו ניתנת עכשיו האפשרות לבנות לתפארת בשנים הבאות את המפלגה המדהימה שלנו – מתוך הממשלה! תוך שעבדכם הנאמן, יו"ר המפלגה, כבר פועל כשר ביצועי בכדי לקדם ולהגשים את החזון הנפלא של זהות!"

לסיכום אמר כי "נסתרות דרכי הבורא – אבל אני מאמין, שאם במשאל המתפקדים שנערוך ביום ראשון, אתם תצביעו בעד אישור ההסכם – מה שנחזה היה להיראות כמפלה במועד א', יתברר בדיעבד כהצלחה גדולה. הבחירה היא שלכם ושלכם בלבד! אני מבקש מכם לאשר את ההסכם! תודה רבה."

Back to top button