חדשות הארץמבזקים

הוצאו צווי מניעה להשבתת הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים‎

בית הדין הארצי לעבודה הוציא היום (רביעי) צו מניעה לארגון המורים לנקוט בשביתה עם פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב כי שהכריז יו"ר הארגון, רן ארז. "לעת הזו, נדחית בקשת ארגון המורים להתיר לו לנקוט צעדים ארגוניים בעילת סביבת העבודה. הצדדים יפעלו בהתאם לאמור בסעיף 42 לעיל. הצדדים ידווחו
לבית הדין עד יום 1.11.2019 על התקדמות הטיפול בנושא." נמסר בהודעת בית הדין.

לטענת ארגון המורים, על אף שמנהלי בתי הספר זכאים לחופשה בת חודש, ממחצית חודש יולי עד מחצית חודש אוגוסט, בפועל נמנע מהם לנצל את חופשתם במלואה, שכן הם נדרשים להשתתף בפגישות שונות.

המדינה והמעסיקים טענו כי לא חל שום שינוי באופן ההעסקה או באופן ניצול החופשה על ידי מנהלי בתי הספר, וארגון המורים לא הציג ולו מקרה קונקרטי אחד שבו נפגעה זכותו של מנהל בית ספר לניצול חופשתו. המדינה אף צירפה לתגובתה מכתב של מנהל המחלקה לתנאי שירות של עובדי הוראה לפיו "נוהג במערכת החינוך הרשמית שמנהל בית ספר מסכם עבודת בית ספר בשבועיים האחרונים של השנה ועוסק בפתיחת בית הספר בשבועיים הראשונים של שנת הלימודים, דהיינו כחודש ימים ממהלך חופשת הקיץ מוקדשת לבית הספר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית הדין הארצי לעבודה קבע בהחלטתו בעניין זה כי משאין מחלוקת על עצם הזכאות אין מקום להכרזת סכסוך עבודה בעניין זה. ככל שיש בעיה נקודתית בבית ספר זה או אחר, הדרך הראויה היא פתרון הבעיה בשיח ישיר בין הגורמים הרלוונטיים. ארגון המורים גם לא הניח תשתית עובדתית כי מדובר בתופעה נרחבת.

לטענת ארגון המורים בהודעה על סכסוך עבודה "במערכת החינוך, בבעלויות השונות בחינוך המוכר שאינו רשמי, קיימת תופעה מדאיגה של העסקת מורים בפיקוח המדינה כעובדי קבלן ללא זכויות, באופן הפוגע במעמד המורה, בתנאי עבודתו ובזכויותיו. פניות רבות של ארגון המורים בעניין למשרד החינוך ולמעסיקים לא הביאו להסדרת הנושא".

עוד לטענת ארגון המורים, "מזה תקופה ארוכה שמשרד החינוך והמעסיקים מסרבים לתקן הפליה בוטה בין עובדי הבעלויות בחטיבות העליונות בחינוך העל יסודי המוכר שאינו רשמי לבין עובדי מדינה בכל הנוגע לתנאי פרישתם, והכל למרות שקיים מקור תקציבי עליו סוכם עם ארגון המורים. עובד מדינה מקבל בממוצע כ- 200,000 ₪ יותר בפרישה מעובד בעלות …".

תלמידי תיכון בבית הספר. צילום: דוברות עיריית חיפה
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח