מבזקיםתנועה ותחבורה

בטוחים על הכביש – איך תדעו איזה ביטוח לבחור לרכב שלכם?

ביטוח הרכב שלכם מכסה הן את נזקי הגוף והן את נזקי הרכוש שנגרמו לכם ולאחרים במקרה של תאונה. עם זאת, כל אחד מהביטוחים מציע כיסויים שונים במקצת. במאמר זה נבין מה נכלל בביטוח החובה ובביטוח המקיף וכיצד ניתן להשוות בין הביטוחים ולחסוך בעלויות. המדריך המלא כיצד להיות בטוחים על הכביש?

מה כל ביטוח מכסה?

בארץ יש שלושה סוגי ביטוח רכב שנהוג לעשות. ביטוח החובה – המכסה נזקי גוף של הנהג, נוסעים שלידו ואנשים אחרים שנפגעו כתוצאה מתאונה. ביטוח צד ג' המכסה נזקים לרכוש של צד שלישי וביטוח מקיף הכולל הן נזקים לרכבו של הנהג (לרבות גניבה) והן נזקים לרכב או רכוש של נוסעי הרכב ורכבים נוספים שנפגעו בתאונה.

בעוד ביטוח החובה, כשמו כן הוא  וחלה עליכם חובה על פי חוק לרכושו. את הביטוח המקיף מומלץ לעשות בכדי להגן על עצמכם במידה ותהיה תאונה או גניבה או פריצה לרכב, אך החוק אינו מחייב כל נהג לרכוש אותו. עבור רכבים חדשים מומלץ בחום לרכוש ביטוח מקיף. רכבים ישנים מאד לא ניתן לבטח בביטוח זה ועדיף לבטחם בביטוח צד ג' אשר חלילה בקרות תאונה, יבטח לפחות את הצד הנפגע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כמה עולה ביטוח לרכב?

מחירי הביטוח השונים נקבעים על פי הסיכוי של כל נהג וכל רכב להיות מעורב בתאונה. לדוגמה, נשים ישלמו פחות מגברים משום שהן נחשבות לזהירות יותר. בנוסף, נהגים הנקובים בשמם ישלמו פחות מאשר כל נהג המורשה לנהוג ברכב. וגם לגילו של הנהג ישנה משמעות מבחינת המחיר. כמו כן, וותק הנהיגה גם הוא מהווה שיקול בקרב חברות הביטוח כאשר הפוליסה השנתית מתומחרת וכן סוג הרכב, צבעו ומיקום הבית בו הוא חונה בסוף היום. מדוע מיקום הרכב משמעותי כל כך? היות והביטוח המקיף מכסה את הנהג במקרה של גניבת הרכב אזור מגורים בו שיעור הגניבות גבוה יותר יגרור עלות גבוהה יותר של הפוליסה.

נהגים נקובים

במידה ויש לכם יותר מרכב אחד ואתם מעוניינים לחסוך בעלויות, כדאי להגדיר את הנהגים המורשים ברכב. כך, ברכב אחד יהיו שנות הנהגים הוותיקים (מעל גיל 30) נקובים בשמם ויקבלו הנחת נהג נקוב והנחת גיל.  וברכב השני תוכלו לרכוש כיסוי המכסה כל נהג. חשוב לציין שאם יש לכם נהגים צעירים וחדשים אתם תשלמו פרמיה גבוהה מאד בשל חוסר הוותק בנהיגה של הנהג המעיר ביותר וכמובן גילו הצעיר. אם יש לכם ילדים מעל גיל 24 מהפוליסה תרד במחיר באופן משמעותי אך עדיין לא תהיה זולה כמו פוליסה בה מוגדרים שמות הנהגים שגילם מעל גיל 30.

ביטוח רכב לנהג חדש

בפוליסה שלכם ישנה אפשרות להוסיף כיסוי לנהגים חדשים שזה עתה קיבלו את רישיונם או נמצאים בשנים הראשונות לאחר קבלת הרישיון. הפוליסה יקרה יותר מפוליסה המיועדת לנהגים וותיקים אך חובה לעשותה במידה ואחד הילדים נוהג בבית – גם אם מדובר בנהיגה של מספר ימים בלבד.

רכב עם ביטוח

השוואת מחירים מסייעת לחסוך

כל אחת מחברות הביטוח מחשבת בצורה מעט שונה את המשתנים המשפיעים על הביטוח המקיף  לרכב. לכן, כאשר משווים בין חברות הביטוח ניתן לקבל מחיר נמוך יותר בהתאם למשתנים שציינו: גיל הנהג, מינו, היסטוריית הנהיגה וסוג הרכב.

בנוסף, חלק מחברות הביטוח מעניקות היום אפשרות לבצע את הזמנת הפוליסה ולקבל הנחה על הזמנת הפוליסה און ליין. ניתן להזין את פרטי הנהג והרכב ולקבל הצעת מחיר סופית הן לביטוח מקיף והן לביטוח החובה. העובדה כי חברות ביטוח הרכב חוסכות כסף כאשר אינן משלמות לסוכן הביטוח להזנת פרטי הפוליסה מאפשרת לכל נהג לחסוך סכום ניכר על ביטוח הרכב.

הרחבות לכיסויים הקבועים

בין אם אתם רוכשים ביטוח מקיף ובין אם אתם רוכשים ביטוח צד ג', תוכלו לשלם עבור כיסויים נוספים בשתי הפוליסות כגון: שירותי גרירה, שבר שמשה ואף ביטול השתתפות עצמית. כמובן שהביטוח המקיף מציע מגוון הרחבות רחב יותר שאינו זמין בביטוח צד ג' כגון: פריצת הרכב במקרה שנשכח בו מפתח או אבד, כיסוי עבור המראות הצדדיות ברכב ועוד. כאשר אתם מתקשרים לקבל הצעות מחיר ומשווים פוליסה לפוליסה, וודאו אילו שירותים נוספים ניתן להכליל בה (חלקם בתשלום נוסף וחלקם כחלק בלתי נפרד מהפוליסה ללא תשלום).

Back to top button