חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

פיגוע בבנימין: אב ושני ילדיו נפצעו קשה בפיצוץ סמוך ליישוב דולב

שלושה בני משפחה נפצעו הבוקר (שישי) בפיגוע שאירע במעניין עין בובין סמוך ליישוב דולב שבבנימין. חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי לאב כבן 46 ובנו בן ה-20 והם פונו במסוק צבאי לבי"ח הדסה עין כרם בירושלים כשהם במצב קשה, בהכרה מלאה עם חבלה רב מערכתית מפגיעות הדף ורסיסים. נערה כבת 17 עדיין מטופלת במקום במצב קשה מאוד.

פראמדיק מד"א שלמה פרל סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו 3 פצועים שוכבים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בפלג גופו העליון. לצידו שכבו צעיר כבן 20 עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליוון ונערה כבת 17 עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות והעלינו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי שנחת בסמוך ויפנה אותם לבית החולים. הנערה מטופלת במקום ע"י פראמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל"

צילום: הצלה ללא גבולות

מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי מחבלים ככל הנראה השליכו לעבר המשפחה רימון או שיידו לעברם מטען מאולתר מרכב חולף ונמלטו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כוחות גדולים מאוד של צבא ומשטרה עורכים סריקות נרחבות, באמצעות מסוקים וכן מבצעים מחסומים באזור בניסיון ללכוד את המחבלים.

תושבי היישוב דולב הונחו להישאר בבתיהם ונבדק חשד כי המחבלים נמלטו ברכב מסוג פיג'ו בצבע לבן.

צילום: שלמה מור
צילום: שלמה מור
צילום: שלמה מור

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי אל יחידת הטראומה פונו 2 פצועים מאזור דולב: בן 16 במצב קשה עם פגיעות בטן וגפיים בשל הפיצוץ. מונשם ומורדם. בן 46 במצב בינוני, יציב ובהכרה.

‏דובר צה״ל תא״ל רונן מנליס אומר לאחר התחקור הראשוני של הפיגוע כי "מדובר בפיגוע קשה מאוד כנגד משפחה שבאה לרחוץ במעיין והמראות בשטח קשים מאוד. כעת נבדק אם מדובר במטען שהושלך או הופעל מטען שהיה שם מראש במעיין".

‏מנליס הוסיף, "אנחנו כרגע תגברנו כוחות ביהודה ושומרון. המשימה מתנהלת במישור המודיעיני ובמישור המרדף בשטח. אוגדת איו״ש תוגברה לצורך מצוד אחר המחבלים. בנוסף אנחנו מתגברים כוחות לטובת הגנה במרחב".

צילום: נתן קניג, זק״א

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי התייחס לפיגוע במעיין דולב ואמר כי "ההחמרה במצב הביטחוני מחייבת תגובה הולמת, רצף האירועים מצביע על מגמה וגרירת רגליים אינה פתרון. גירוש משפחות הרוצחים לצד החלת ריבונות בשטחי c אלו צעדים ראשונים ומתחייבים. הטרור שואב עידוד מהצלחות ומי שלא יעצור פיגועים בעזה וביהודה ושומרון שלא יופתע מאירועים במרכזי הערים."

עוד הוסיף כי "הטרור לא ירתיע אותנו אנו נמשיך לטייל בכל מקום- בירושלים, בדולב, בנחל עוז, בגולן ובתל אביב כי המוטבציה לרצוח יהודים אינה צריכה סיבה. ליבנו ותפילותינו לשלומם של הפצועים"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב לפיגוע בבנימין ואמר כי "הפיגוע בבנימין הוא סטירת לחי מצלצלת לממשלת הכניעה של נתניהו, שבוחרת להפקיר את ביטחון אזרחי מדינת ישראל לטובת תשלומי שוחד לחמאס ולרשות הפלסטינית כדי לקנות שקט עד הבחירות. ממשלה שמפסיקה את שיפוץ כביש הדמים בעוטף עזה בטענה שנגמר הכסף, ומנגד מתחננת לאבו מאזן שיסכים לקבל 2 מיליארד ש"ח, לא ראויה לאמון הציבור.  בשעה קשה זו לבי עם הפצועים ובני משפחותיהם ואני מחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון הנמצאים במצוד אחר המחבלים."

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיע למקום הפיגוע יחד עם צוותים מקצועיים של המועצה, ואמר בתגובה: "לא נאפשר לארגוני הטרור להדיר את רגלינו מלטייל במרחבי הטבע, הנוף והמעיינות של ארצנו. הגיע הזמן שגם ממשלת ישראל תתעורר, תיזום ולא רק תיגרר, ותשדר מסר של תקיפות, עוצמה וביטחון, כדי שאותם מפגעים יידעו שלא ניתן יותר לתקוף בנקל מטיילים שבאו לנפוש במעיינות."

גגנץ הוסיף, "אני מצפה מראש הממשלה להבטיח את שלומם ובטחונם של תושבי יהודה ושומרון ולהפסיק להבטיח להחיל את הריבונות אלא גם לממש זאת."

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח