מבזקיםמשפטי/פלילי

נער נכנס לשטח אש, נפצע מפיצוץ ותבע את המדינה – התביעה נדחתה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה ודחה תביעה נגד משרד הביטחון שהגיש נער בן 15 בגין נזקי גוף שנגרמו לו, לטענתו, כתוצאה מפיצוץ של חפץ בשטח ציבורי עת רכב באופניו.

בית המשפט קבע, כי "התובע נכנס ביודעין, כנראה מחמת פיתוי כספי שהוצע לו, לשטח אש מסוכן ואסור, ששלטי בטון מזהירים מפני הכניסה אליו, למטרת גניבת חלקי מתכת שהיו צפויים להימצא דווקא שם", ולכן " המדינה אינה אחראית בנזיקין בגין תוצאותיו על מעשה אומלל זה של התובע".

לטענת התובע בכתב התביעה, לאחר שרכב באופניו מביתו שברמת בקע עד ביר הדאג', עצר באזור צומת שבטה לנוח מתחת לעץ, נגע בחפץ שעורר סקרנותו והחפץ התפוצץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במסגרת התביעה טען התובע, כי מקום האירוע גובל בשטחי אש וסמוך לבסיס צבאי ולכן יש לייחס למדינה רשלנות שבמקום היה עצם נפיץ מסוכן, ללא גידור ושלטי אזהרה אשר ימנעו גישה אליו.

שטח אש. צילום: דובר צהל

מנגד, טענה המדינה באמצעות עו"ד יעקב חמו מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), כי האירוע לא התרחש בצומת שבטה כנטען, הפתוח לשימוש הציבור, אלא בתוככי שטח אש, המיועד לאימוני ירי, ואשר כניסתם של אזרחים לתוכו אסורה ומסוכנת על פי שלטי אזהרה המפוזרים במבואותיו ובו. כמו כן נטען, כי המדינה נקטה באמצעים סבירים לאזהרת הציבור ולכן בנסיבות העניין היא איננה חבה באחריות נזיקית.

אתר אימונים צבאי בדרום. צילום: חדשות MivzakLive

ביהמ"ש המחוזי (כב' השופט ש. פרידלנדר) כאמור קיבל את עמדת המדינה וקבע, כי התובע הסיג גבול במקרקעין צבאיים, "שאליו נכנס שלא בתום לב לצורך גניבת מתכות, והובא לצומת על ידי אדם אחר הקשור לכך…לבי לבי על התובע, נער צעיר, שמשתמע מן הראיות כי התפתה לתת לאדם פלוני שירות מסוכן ובלתי חוקי של גניבת חלקי מתכת השייכים לצבא מתוך שטחי אש צבאיים. אולם המדינה אינה אחראית בנזיקין בגין תוצאותיו על מעשה אומלל זה של התובע, ושל מעורבות נחזית מקוממת זו של האדם המבוגר הנוסף שהיה עמו".

Back to top button