מבזקיםצבא וביטחון

אל"מ ניר רוזנברג נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת "ברק"

היום (שלישי) נכנס לתפקידו אלוף-משנה ניר רוזנברג כמפקד עוצבת ״ברק״. טקס החילופים נערך באתר ההנצחה של עוצבת ״ברק״ בבסיס החטיבה "עליקה" במעמד מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף אבי גיל, קצין השריון הראשי, תת-אלוף גיא חסון, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה ניר רוזנברג החליף בתפקידו את אלוף-משנה גל שוחמי אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו כמפקד אוגדת "מפץ".

מפקד עוצבת "געש" תת-אלוף אבי גיל אמר כי "מספר קילומטרים מזרחית לנו, באותם ימי בלימה באוקטובר 73 גובשה דמותה של חטיבה 188, שהוקמה כחטיבה סדירה כארבע שנים לפני המלחמה. שנים עברו, האופי והערכים נותרו כשהיו. אויבנו השתנו ומשתנים; בדרום, ארגוני הטרור מנסים לפגוע באזרחינו בשיטות מגוונות. במרכז, פוגשים אנו ניסיונות לביצוע פיגועי טרור. בצפון, ארגון החיזבאללה מתעצם וצובר כוח בחסות איראן. שוחמי, מאיר פעיל בספרו 'המפקד' תיאר את אומנות הפיקוד כך- 'האמנות האמיתית של מלאכת הפיקוד נעוצה איפוא ביכולת המפקד להפיח אד בעמיתיהם של אנשיו, וחשק עז בלבבותיהם, לנסוק אל על גבוה ככל שניתן, מעבר לתחום הבינוניות'. תודות ללהט הפיקוד הטמון בעורקיך, החטיבה שאתה עוזב היום נכונה ומוכנה לקרב הרבה מעבר לרף המצוינות. אנצל מעמד זה להודות לך על כל זאת ובעיקר על היותך שותף וחבר אמיתי לנשק. שמחתי תמיד להקשיב לעמדותיך ועצותייך ואלה סייעו לי לא פעם בקבלת החלטותיי. ניר, סמוך ובטוח שניסיונך הפיקודי ודרכך הצבאית הכינוך לעמוד באתגרי השעה ולהצליח ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

מפקד עוצבת ברק היוצא, אלוף-משנה גל שוחמי אמר: "ברגשות גואים ומעורבים, אני מסיים היום 26 שנים בחטיבה 188, מטירון ועד הזכות הגדולה לפקד על החטיבה. תפקידים רבים ביצעתי בחטיבה, בתקופות שונות ובמצבים שונים, אך מעל הכל אוכל לומר, שהחטיבה הייתה לי לבית ראשון או שני, תלוי בזמן ובמרחב. אני יודע שבכל השנים הללו נתרמתי יותר מאשר תרמתי. קיבלתי בעיקר ממפקדיי, מפקודיי, מהזכות לשרת ולהגן על הארץ ומהזכות להילחם על קיומנו ועל הצורך להישאר בשירות משמעותי בצה"ל ובחטיבה. החטיבה היום מאומנת ומוכנה, אך חשוב מכך המפקדים יודעים טוב יותר איך לאמן, איך לבנות אימון ואיך לייצר מסוגלות חטיבתית. יש לנו נבחרת של קצינים מעולים בעלי אופק שירות משמעותי ומוטיבציה גבוהה להמשיך לשרת את מדינתם ולהשתייך לחטיבה גם בעתיד. המשימה לא הסתיימה. אני מצווה עליכם להמשיך לפעול בנחישות ומקצוענות, להתאמן ולהשתפר. לפשט ולא לסבך, להוביל ולא להיות מובלים , לפעול בעוז בשדה הקרב ובהשקט, בטחה וצניעות באימונים. להוות דוגמא ומופת אישיים וקבוצתיים, לתת את המעבר, להישאר בשירות נוסף ומשמעותי גם תחת הידיעה שיהיה פחות נוח ומתגמל ולנצח כל מפגש."

אלוף-משנה גל שוחמי נולד בשנת 1975 ,והתגייס בשנת 1993 לחיל השריון, שם שירת כלוחם וכמפקד.

2008-2011 – שימש כמפקד גדוד 53 בחטיבה 188.
2011-2013 – שימש כמפקד גדוד 196 בחטיבה 460.
2013-2015 – שימש כמפקד חטיבת "קרייתי" והמרכז לאימוני יבשה בצאלים.
2017-2019 – שימש כמפקד עוצבת ״ברק״.
ביוני 2018 הוחלט על ידי ראש המטה הכללי שיועלה לדרגת תת-אלוף וימונה למפקד עוצבת ״המפץ״.

אלוף-משנה גל שוחמי בעל תואר ראשון בהיסטוריה של המזרח התיכון ומדעי המדינה מאוניברסיטת בר אילן ובוגר לימודי אסטרטגיה במכללה המלכותית ללימודי הגנה בלונדון.

אלוף-משנה שוחמי אב לשתי בנות

צילום: דובר צה"ל

מפקד עוצבת ברק הנכנס, אלוף-משנה ניר רוזנברג אמר בטקס כי "לוחמי החטיבה ומפקדיה, סלע קיומנו טמון ביכולת המבצעית הקיימת. זו שנפתחה מתוך תרגול, ניסיון וחשיבה מעמיקה כדי להיות מוכנים לפעולה בכל מקום בו נדרש ונדע לתקוף ולנצח במהירות ובקטלניות ולהגן על עם ישראל היושב בארצנו. נעשה זאת עם מנהיגותם הבטוחה של מפקדי החטיבה ועם לוחמיה אמיצי הלב ולצידם אנשי הסיוע הקרבי והמנהלתי הדוחפים אותנו קדימה. ברצוני לומר למפקדי תודה על האמון ועל שהפקדת בידי את חטיבה 188, להובילה באימונים ובקרב״.

אלוף-משנה ניר רוזנברג נולד בשנת 1977, והתגייס בשנת 1995 ליחידת שמשון, ולאחר מכן עבר לחיל השריון שם שירת כלוחם ומפקד.

2011-2012 -שימש כקצין אג"ם של חטיבה 188.
2012-2014- שימש כמפקד גדוד 71.
2015-2017 -שימש כראש לשכת ראש המטה הכללי.
2017-2019 – שימש כמפקד עוצבת "המחץ".

אלוף-משנה ניר רוזנברג בעל תואר ראשון במשפטים מטעם הקריה האקדמאית בקריית אונו.

אלוף-משנה רוזנברג נשוי ואב לארבעה ילדים.

צילום: דובר צה"ל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח