טיוליםמבזקים

הקיץ נגמר והחגים ממש מעבר לפינה – כך תשמרו על חשבון הבנק שלכם

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

תקופת הקיץ והחגים שמגיעים מיד אחריה מאופיינים בהוצאות כספיות גבוהות, מה שיכול להכניס משפחות רבות למצב של מינוס בבנק. מה הסיבות לכך ואיך מתמודדים? הנה כל התשובות

הוצאות משק הבית של משפחה ישראלית ממוצעת עולות בעשרות אחוזים בקיץ לעומת שאר עונות השנה. יתרה על כך, ההוצאות לא נגמרות כאשר הטמפרטורות יורדות – כי אז בדיוק מתחילה תקופת החגים. בין היתר, בתקופה הזו ישנן הוצאות כלכליות גבוהות ולא מתוכננות, המון מפגשים אינטנסיביים עם המשפחה המורחבת וכמובן אובדן של ימי עבודה שמשפיעים בעיקר על עצמאיים ובעלי עסקים אך גם על שכירים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החדשות הטובות הן שאפשר וצריך להיערך מראש להוצאות של תקופת הקיץ והחגים שמגיעים כמעט מיד אחריה. בסופו של דבר, מי שמנהל משק בית לא צריך להיות מופתע ממה שעומד להגיע אלא רק לדאוג שיהיו לו את מקורות המימון הטובים ביותר עבור ההוצאות הרלוונטיות. בפועל, מדובר על משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב.

כמה הוצאתם לעומת כמה שתוציאו

הדרך לשמור על חשבון הבנק בתקופת החגים היא לבדוק מה היו ההוצאות עד כה בקיץ ומה ההוצאות הצפויות לשבועות הקרובים שלאחריו. בחופש הגדול למשל אנחנו מוציאים כסף על קייטנות, בילויים ופעילויות וחלקנו גם על נסיעות לחו"ל וחופשות משפחתיות. אם בקיץ האחרון גם הייתה הוצאה חד פעמית גדולה – כמו אירוע משפחתי – צריך להכניס אותו לחישוב כדי לקבל נתונים אמינים.

לאחר מכן, חשוב לערוך רשימה של הוצאות צפויות שאי אפשר לוותר עליהן, לנסות לצמצמן עד כמה שניתן ולבצע הערכה של כלל ההוצאות הצפויות למשק הבית בתקופת החגים והחזרה ללימודים. זה אומר שצריך לחשב את ההוצאות עבור ציוד חזרה ללימודים, את ההוצאות הצפויות על מסגרות וצהרונים וגם את הבגדים החדשים לארוחת החג או את המתנות למשפחה. אם תעשו את זה, יהיה לכם קל יותר לדחות קניות גדולות שאינן הכרחיות עד אחרי החגים ולהימנע מחריגה ממסגרת התקציב.

כמו כן, רבים מהעובדים מקבלים תווי קנייה לחג ובמקום להשתמש בהם למותרות, מומלץ להשתמש בהם כחלק מההכנסה החודשית וכמקור מימון לכל דבר ועניין.

כמובן שיש מקרים שבהם אי אפשר לחכות עם הוצאות מסוימות וחייבים למצוא דרך לגשר על הפער בין ההכנסות וההוצאות. בגלל שההכנסות לא צפויות לגדול בחגים אלא אפילו להיפגע, מה שניתן לעשות הוא לשקול נטילת הלוואה במקרה הצורך. תוכלו להשתמש במחשבון הלוואה כדי לחשב מה החזר ההלוואה החודשי שאתם מסוגלים לעמוד בו וכן להסתייע בו כדי לבחור את המסלול שהכי מתאים לכם וליכולות שלכם.

הדברים הקטנים בחגים הגדולים

הטעות הנפוצה של הורים לילדים היא לתכנן את ההוצאות בחופשת החגים ברמת המאקרו בלבד, בעוד בפועל אלו ההוצאות הקטנות שגורמות לחריגה מתוך מסגרת התקציב. במילים אחרות, יכול להיות שמצאתם מקור מימון לחופשה השנתית ביוון – אך שכחתם להכניס את עלויות אחזקת הבית שעומדות לזנק, את ההוצאות על אוכל ושתייה ואת מחירי הדלק.

שמירה על תקציב מאוזן דורשת מודעות כלכלית ובשלבים הראשונים גם עבודה יחסית סיזיפית. זה אמנם לא קשה לחשב הכנסות והוצאות, אבל ייתכן ותצטרכו להקדיש לזה זמן כדי להזין את הנתונים לקובץ אקסל, לאפליקציה או לכל תוכנה אחרת שנוחה עבורכם. בטווח הארוך, זו הדרך היחידה להימנע מהוצאות קטנות שמערערות את האיזון בתקציב ולעבור גם את תקופת החגים בשלום.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* מס' רישיון 54414.

Back to top button