חדשות הארץמבזקים

כמו בסרטים: הקב"ט שהתחזה למטופל, השטרות המסומנים והמרדף

הסיפור הזה הנראה כלקוח מסרט מתח, קרה במציאות! הודות לפעולה יזומה, מתוחכמת ומתוכננת היטב הצליח קב"ט המרכז הרפואי פדה-פוריה, גרשון ז'ידובצקי לתפוס 'על חם' גנב שנהג להגיע למחלקות השונות ולגנוב כסף וחפצי ערך מהמטופלים.

תחילתו של הסיפור בסוף יולי, בעקבות דיווח שהגיע למחלקת הביטחון במרכז הרפואי פדה-פוריה, על שלושה מטופלים המאושפזים במחלקות שונות, להם נגנב כסף מזומן בסך כולל של 1,200 ש"ח. גרשון זידובצ'קי, קב"ט המרכז הרפואי החליט לקחת יוזמה וללכוד את הגנב. "במצלמות האבטחה זיהיתי חשוד התואם לתיאור של אדם המוכר במספר רב של בתי חולים בארץ, כאחד שמגיע לבתי החולים על מנת לגנוב כסף וכרטיסי אשראי ממטופלים ומבקרים. הוצאתי את תמונתו ושלחתי לקב"טים של כל בתי החולים בצפון. כל הקב"טים זיהו את החשוד כגנב המדובר. אדם אשר ביצע גניבות ממטופלים, ואף ישב בעבר בכלא בגין עבירות אלה".

בהמשך הופצה תמונתו של החשוד בקרב כל המאבטחים במרכז הרפואי עם הנחייה להגביר את הערנות ולדווח במהירות לקב"ט, זאת מאחר וסביר להניח שהגנב יחזור שוב. כמו שגרשון צפה, הגנב אכן חזר. "ביום שלישי 6.8.19 בשעה 14:51 דווח לי על ידי אחד המאבטחים כי יש זיהוי ודאי של החשוד בשער, וכי הוא הגיע בצליעה תוך שהוא אומר שהוא מגיע למיון לקבל טיפול".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גרשון ז'ידובצקי מיהר להגיע למחלקה, שם לבש הקב"ט זהות אחרת, כמטופל ואף "אושפז" באחד החדרים. "בשעה 17:00 זיהיתי בזווית העין כי החשוד מסתובב במחלקה, יצאתי מחדרי, התיישבתי על כסא גלגלים עם ראש שפוף אך תוך מבט למחלקה, וזיהוי ודאי של החשוד…תוך כדי שאני ישוב בכסא הגלגלים יצאתי אל מחוץ למחלקה, באותו רגע החשוד פנה ונכנס לחדרי. על השידה היה מונח ארנק ובתוכו 2 שטרות של 100 ש"ח, שטרות שאת המספר הסידורי שלהם צילמתי מבעוד מועד לצורך ההוכחה. כאשר זיהיתי שהחשוד יוצא מהחדר, ביקשתי מאחת האחיות שתיגש ותבדוק האם השטרות עדיין נמצאים בארנק" .

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

האחות בדקה וגילתה שהשטרות אכן נגנבו, ואז הוזעקו מאבטחי המרכז הרפואי, האירוע כולו תועד במצלמת הגוף של הקב"ט. "אחראי המשמרת הגיע בריצה ואז קמתי מכיסא הגלגלים, רצנו אל החשוד תפסנו ועיכבנו אותו. שאלתי אותו אם יש לו כסף בארנק, הוא ענה שכן, ושזה הכסף שלו. ביקשתי שיוציא שטר ויראה לי את המספר הסידורי שלו, …כשהוציא את השטרות, זיהיתי בוודאות את השטרות שנגנבו ממני. הייתה התאמה מלאה של המספר הסידורי שתיעדתי מראש עם השטרות שנמצאו על החשוד".

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

שוטרי משטרת טבריה שהגיעו תוך דקות ספורות, עצרו את החשוד והוא הובא להארכת מעצר בעניינו. בהמשך הוארך מעצרו ב 4 ימים. דובר המשטרה, מפקח אלי אילו, ציין כי "החשוד הודה במעשים ובימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין מספר גניבות במרכז הרפואי ".

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

קב"ט המרכז הרפואי סיכם ואמר, "כל הפעולה לתפיסתו לא הייתה מצליחה, ללא ערנותם של המאבטחים שנתנו למשימה הזו חשיבות גבוהה כחלק מפעילותם השוטפת למען ביטחון המטופלים שלנו".

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

9 תגובות

  1. אני הייתי מזריק לגנב נגיף איידס סופני. והייתי נותן לו את התחושה איך זה להיות חולה בבית החולים. כלא לכמה ימים זה ממש דפוק . עשו עבודה כדי לתפוס את הנבלה הזה ועכשיו הוא יסתובב חופשי לגנוב ליעד הבא.

  2. הלוווו משטרה תלמדו איך עובדים!! צריך לפרסם את פניו כי בטוח יעבור עכשיו לזירה אחרת!

  3. ב"פוריה" יש רופא נשים בכיר ביותר שהוא סוטה מין ומתעלל במטופלות. כולם שותקים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח