צרכנות

הגנה בעסקים – מה אתם חייבים לבדוק אצל הלקוח הפוטנציאלי?

לקוחות חדשים הם לא תמיד סיבה למסיבה. לעתים אותם לקוחות חדשים הם אלו שיגרמו לכם להרבה צרות פיננסיות עתידיות, ולכן לפעמים עדיף לא לקבל כל לקוח חדש בברכה, אלא לבדוק כמה נתונים אודותיו טרם חתימת ההסכם. ברגע שאתם מספקים מוצרים או שירותים ללקוח עם מוסר תשלומים נמוך וכזה שלא עומד בהתחייבויותיו – בעיקר אם מדובר על עסקה גדולה במיוחד –  אתם עלולים להתחיל כדור שלג שרק ילך ויגדל ויתגלגל אתכם במורד הגבעה. כדור השלג הזה עלול לאסוף הוצאות משפטיות, הליכי גבייה, בירוקרטיות מתישות והרבה מאוד זמן וכסף.

הסיכונים שאנחנו לוקחים בביצוע עסקים עם לקוחות

ישנם מספר סיכונים גדולים בביצוע עסקאות עם לקוחות בלי לבדוק את ההתנהלות הפיננסית שלהם. כך, למשל, אנחנו עלולים להסכים לתשלומים באשראי, כאשר אותם לקוחות לא יעמדו בתשלומים אלו. מקרה כזה גורר איתו הוצאות גביה, התנהלות מול הוצאה לפועל, עורכי דין ובתי משפט ועוד הרבה כאבי ראש בסגנון הזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סיכון נוסף הוא אובדן של לקוחות טובים למתחרים שלכם. ברגע שהמתחרים שלכם "משתדרגים" ובודקים את ההתנהלות הפיננסית של הלקוחות שלהם, הם יודעים לסנן את הלקוחות ולתת ריביות אטרקטיביות ללקוחות טובים. אתם נשארים עם ריביות גבוהות לכלל הלקוחות, וכך מאבדים לקוחות טובים למתחרים, שכן אצלם הם יקבלו תנאים אטרקטיביים יותר.

בדיקת דירוג אשראי ללקוחות פוטנציאליים

כשאנחנו אומרים "לבדוק נתונים אודות הלקוחות" אנחנו לא מתכוונים לצבע האשראי, לשעון שהם עונדים, לרכב בו הם נוהגים או לצורת הדיבור שלהם, אלא לנתונים פרקטיים שיתנו לכם מידע אמיתי אודות הלקוח – כמו דירוג אשראי. היום, עם חוק נתוני האשראי החדש שנכנס לתוקפו לפני מספר חודשים, לכל אזרח דירוג אשראי שמעיד רבות על ההתנהלות הפיננסית שלו. ברגע שאתם מודעים לדירוג האשראי – או למה שעומד מאחוריו –  אתם יכולים להיות הרבה יותר חכמים ורגועים כשאתם לוחצים את היד של הלקוח הפוטנציאלי.

דירוג אשראי הוא מספר שמעיד על ההתנהלות הפיננסית שלנו. ההתנהלות הזו כוללת בתוכה פרמטרים שונים כמו עמידה בהתחייבויות, ביניהן תשלום הלוואות בזמן, חריגות ממסגרת האשראי, שיקים שחוזרים וכדומה. ככל שהדירוג גבוה יותר, כך מדובר על אדם בעל מוסר תשלומים חיובי. מנגד, כאשר הציון נמוך, כדאי להיות הססנים יותר.

איך מגלים את דירוג האשראי של הלקוח?

כאנשים פרטיים או חברות פרטיות אנחנו לא חשופים לדירוג של אנשים ועסקים אחרים. הנתונים האלו חסויים ורק הבנקים ונותני האשראי הגדולים חשופים להם, כמו גם ארבעה גופים אחרים בעלי רישיון לשכת אשראי. גופים עם רישיון לשכת אשראי לא יכולים לתת לנו את הדירוג עצמו, אך יכולים לספק דו"ח מפורט הכולל כשל פרעונות, מסקנות מהציון והמלצה האם הלקוח הוא נכון לעסק.

לפני שאתם לוחצים את היד ללקוח, אל תשכחו לבקש דו"ח מלשכת אשראי, להתנהל חכם ולהימנע מסיכונים מיותרים מול לקוחות מפוקפקים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח