בריאותמבזקים

יצא לריצת בוקר והתמוטט – התדרוך הטלפוני, העיסויים והדפיברילטור

גבר כבן 52 איבד הבוקר (שבת) את הכרתו במהלך פעילות ספורטיבית (ריצה) בשבילי הריצה ביער בראשית סמוך לחנייה של הממדיון בשדרות רוקח בתל אביב.

חובשת בכירה במוקד מד"א לינה אופק, החלה מייד לתדרך את האנשים במקום לבצע פעולות החייאה בסיסיות ובמקביל הזניקה למקום את כונני מד"א שהגיעו עם אופנועים וצוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א.

אילוסטרציה. צילום: דוברות מד"א

החובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי מציל חיים, ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך טיפול תרופתי עיסויים הנשמה ומתן שוק חשמלי באמצעות מכשיר הדפיברילטור ופינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר במצב יציב עם דופק כשהוא מונשם. כעבור זמן קצר בבית החולים הוא שב לנשום בכוחות עצמו וחזר להכרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
א.ק.ג. קרדיט: freepik

הפאראמדיקים של מד"א אלון בן ציון ורונן כהן סיפרו: "כשהתקרבנו אזרחים סימנו לנו להגיע למקום וראינו גבר כבן 52 שוכב מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, אנשים שהיו במקום החלו לתת לו עזרה ראשונה ולבצע פעולות החייאה בסיסיות בתידרוך טלפוני של חובשת בכירה במוקד מדא לינה אופק, סיפרו לנו שהוא התמוטט במהלך ריצה, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל הרדמה, הנשמה עיסויי לב מתן תרופות ושוק חשמלי עם הדפיברילטור ומייד חזר דופק , כשמצבו התייצב העלנו אותו לאמבולנס, דיברנו עם הרופאים בבית החולים דיווחנו על המקרה וביקשנו שימתינו לנו ופינינו אותו לחדר הלם בבית החולים".

דפיברלטור. קרדיט: freepik

עוד ציינו כי "אין ספק ששרשרת ההישרדות שהחלה בתדרוך הטלפוני מהמוקד, העיסויים שבצעו האזרחים במקום והמשך הטיפול שלנו באמצעות הדפיברילטור הובילה לכך שהוא שרד את האירוע. שמחנו מאוד לשמוע שכעבור זמן קצר הוא חזר להכרה ולנשום בכוחות עצמו ומאחלים לו רפואה שלימה ושיחזור מהר הביתה למשפחתו, סיכמו החובשת במוקד והחובשים והפאראמדיקים שטיפלו באירוע."

Back to top button