טכנולוגיהמבזקים

גם ביבשה: התעשייה האווירית תקים מפעל חדשני בבאר שבע

התעשייה האווירית נכנסת לתחום היבשה ותקים מפעל חדשני בבאר שבע בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. פעילותו תכלול בין היתר את תחום הרובוטיקה האוטונומית הקרקעית, מערכות מכ"ם יבשתיות ומכ"מים להגנת גבולות.

התעשייה האווירית מודיעה היום (חמישי) על כניסתה לתחום היבשה והקמת מפעל חדשני בתחום זה בבאר שבע. מוצרי המפעל יהיו בחזית הטכנולוגיה העולמית בתחומים כגון רובוטיקה אוטונומית קרקעית, מערכות מכ"ם יבשתיות כגון Drone Guard לשיבוש רחפנים ומכ"מים להגנת גבולות. הקמת מפעל היבשה בבאר שבע הינה חלק מהאסטרטגיה החדשה אותה מובילים דירקטוריון והנהלת התעשייה אווירית.

בהקמת המפעל יושקעו עשרות מיליוני שקלים לטובת בניית תשתיות טכנולוגיות חדשניות ומחקר ופיתוח בתחומים פורצי דרך. המפעל יהיה חלק מחטיבת אלתא של התעשייה האווירית העוסקת בפיתוח מערכות מכמ"ים מוטסים, מערכות מודיעין על מטוסי משימה, מערכות לוחמה אלקטרונית, מערכות תקשורת ועוד. אלתא בעלת שם עולמי בתחומה, פיתחה וייצרה את מכ"ם מערכת כיפת ברזל, ומערכותיה המתקדמות נמכרות לצרכים צבאיים ואזרחיים למעל מאה מדינות ברחבי העולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ההוצאה על פתרונות לוחמה בעולם היבשה מהווה כ-15% מתקציבי ההגנה העולמיים ושוק זה צומח בקצב צמיחה שנתי של 4%-6%. תחום זה כולל טכנולוגית לוחמה אוטונומית הזוכה להתעניינות רבה מצד צבאות מתקדמים ובראשם ארה"ב וישראל.

הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית: "הקמת מפעל היבשה בבאר שבע היא חלק מהחלטת החברה להיכנס תחום היבשה. זהו תחום בצמיחה גבוהה והטכנולוגיה של התעשייה האווירית היא פלטפורמה מצוינת לפיתוח מגוון פתרונות ומענה לצרכים המבצעיים של כוחות היבשה, בהגנה על הכוחות, ה בהשגת מודיעין עבורם ובמערכות תקיפה. לאור מעבר צהל דרומה, אין מקום טבעי יותר להקמת מפעל יבשה מאשר בבאר שבע".

יו"ר דירקטוריון תעשייה אווירית, הראל לוקר. צילום: התעשייה האווירית

לאחרונה הציגה בהצלחה התעשייה האווירית למשרד הביטחון את ה'כרמל', רק"מ המבוסס על משפחת המערכות הבלתי מאוישות והכלים הרובוטיים של החברה הנמצאים בשימוש צבאי נרחב בארץ ובעולם. המערכת משלבת בינה מלאכותית לגילוי וזיהוי איומים וקבלת החלטות אוטונומית המאפשרות השמדה של מטרות ואיומים תוך יעיל של ניהול מערך החימושים וניהוג אוטונומי בשטחים מורכבים לנהיגה. הדגמה זו מוכיחה את היכולות הטכנולוגיות והמובילות של תעשייה אווירית בתחום האוטומציה לכלים קרקעיים.

רכב משוריין אוטונומי של התעשייה האווירית. צילום: התעשייה האווירית
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח