צרכנות

איך לגייס כסף לבניית האפליקציה שלך

מאת אנטון רובינשטיין מנכ"ל טרגו

גיוס של מיליון דולר עבור בניית אפליקציית מובייל שלך הוא משחק ילדים – בהנחה שהוכחת שלקוחות רוצים את המוצר שלך.

יזמים רבים מניחים בטעות כי המשקיעים יתעניינו בהשקעה באפליקציה שלהם בשלב רעיוני. מה שהם לא מבינים זה שרעיונות, או אפילו רעיונות מעולים, לא שווים הרבה אלא אם הם מקבלים תוקף על ידי הזמנות או הורדות של המשתמשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באחד מהראיונות עם סטיב ג'ובס הוא מדבר על הטעות של היזמים המתחילים, שחושבים שרעיון נהדר מהווה 90 אחוז מהעבודה. הבעיה היא שזה בדיוק ההפך. בין רעיון נהדר למוצר נהדר יש פער עצום וככל שאתה מתקדם יותר בפיתוח ה MVP , הקשר בין הרעיון המקורי למוצר הולך ונעלם.

המשקיעים מבינים שיש רעיונות רבים הדומים באופיים (גוגל מול אלטוויסטה או פייסבוק מול מיספייס), אך ההבדל נעוץ בביצוע. וכשאתה מוכיח שהרעיון שלך עובד, יש לך סיכוי טוב יותר לגייס כסף דרך בעלי הון.

עד שאפליקציית Buffer גייסה את סבב הסיד שלה בסך 450,000 דולר, כבר היו לה 55,000 משתמשים והיזמים הרוויחו כ -13,000 דולר בחודש. מייסד באפר, ג'ואל גאסיוג'ין, מודה, "היינו מתקשים לגייס השקעה לאפליקציה רק על בסיס תוכנית עסקית, ולכן אני ממליץ לאחרים פשוט להתחיל ולנסות לבנות משהו שאנשים ישלמו עבורו."

ישנן אפשרויות רבות לגיוס כספים כדי להתחיל לבנות את האפליקציה לפני שתגיע למשקיע. בכל מקרה לפני שמתחילים בפיתוח האפליקציה, רצוי לבצע מחקר שוק ולראות אם יש כבר אפליקציות דומות, לבדוק את הפוטנציאל של המוצר ולראות אם אפשר לבנות מודל עסקי מוצק לאפליקציה. אם עשית שיעורי בית ויש לך תוכנית עסקית ראשונית למוצר, ניתן לצאת לדרך.

הנה כמה משאבים שתוכל להתחיל בעבודה:

Bootstrap:

ניתן להגיע לגרסת אלפא (ראשונית) או אף גרסת MVP (גרסה לפני הכניסה לשוק) ע"י בניית צוות. כלומר לגייס מתכנת ומעצב  תמורת אחוזים מהחברה. על מנת לגייס צוות נדרשת תוכנית עסקית ומצגת עסקית למשקיעים כדי להציג את הפוטנציאל של המיזם לשותפים ולשכנע אותם להתחיל לעבוד על המוצר ללא שכר.

תחרויות אפליקציות:

יש תחרויות רבות בהן הרעיונות המובילים זוכים בכסף למימון הפיתוח. חלק גדול מהתחרויות הללו מנוהלות גם על ידי חממות וקרנות הון סיכון. בדרך כלל היזם או הצוות מציג את המיזם  לקבוצת שופטים (בעיקר משקיעים), אז וודא שמצגת משקיעם  שלך היא ברמה גבוהה.

קשורים: מצגות עסקיות למשקיעים לדוגמה

חברים ובני משפחה:

פנו לחברים ובני משפחה שלכם אשר יאמינו ברעיון מספיק בכדי להכניס אליו כסף.  על מנת לשכנע אותם ולתת רושם שאתם מקצוענים, הציגו להם תוכנית העסקית לאפליקציה שלכם. חשוב לבצע מחקר שוק מעמיק על מנת למנוע מצב לא נעים שכבר קיימת אפליקציה דומה או אף יותר טובה בשוק. רוב הסיכויים שחברים ובני משפחה יהיו סבלניים וסלחניים יותר ממשקיעים. בתמורה, אתה יכול להציע להם נתח ברווחים שלך.

קשורים: תוכנית עסקית למשקיעים לדוגמא

הלוואות:

בנקים מעניקים הלוואות לעסקים קטנים וליזמים שיכולים להוכיח שהרעיון שלהם יכול להפוך לחברה רווחית. כמובן שאתה צריך להציג למלווים תוכנית עסקית איתנה עם מחקרי שוק, מודל עסקי ותחזיות פיננסיות. בדיקת הנאותות שעושים בנקים תהיה הרבה יותר ממה שהחברים והמשפחה יעשו, אז היו מוכנים לכל מיני שאלות לגבי העסק, המוצר והשוק שלו.

אנג'לים

משקיעי seed הם אנשים שמשקיעים בחברות שיש להם רעיון, הנמצא על הנייר וטרם התממש לאפליקציה מפותחת. אם הם מאמינים ברעיון שלך, הם יממנו אותו. עם זאת, הסיכוי לגיוס השקעה יהיה יותר גבוה אם תוכלו להציג אלפא (הגרסה הראשונה) של האפליקציה שלכם. זה ישמש כהוכחה שאתה מספיק רציני לגבי המוצר שלך.

מענקים של הרשות לחדשנות – מענק תנופה

מענק במסגרת תוכנית תנופה, הוא המענק הראשון והבסיסי ביותר במגוון תוכניות של הרשות לחדשנות. גודל המענק עומד על 200 אלף ₪ ומאפשר ליזם להוציא גרסה ראשונית של המוצר.

גיוס כספים עבור האפליקציה שלך תלוי באדם אחד בלבד – בך. כמובן רצוי להיעזר בגורמים מקצועיים שיתנו מענה לחלקים רלוונטיים בפרויקט, אך הובלת התהליך היא באחריות היזם.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח