מבזקיםמשפטי/פלילי

הנער ישהה עם הוריו עובדי השב"ס ולא מאחורי סורג ובריח

בית המשפט העליון הכריע בימים אלו בערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע (כב' השופט י' פרסקי) שהורה על שהות העורר במעון "נווה חורש", עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. נציין כאן כי בית המשפט המחוזי (כב' סגן הנשיאה השופט א' ביתן) קבע ביום 29.4.2018 במסגרת ההליך העיקרי כי העורר ביצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן וטיעונים לעונש יישמעו במועד קרוב, ביום 2.9.2019. בהחלטת בית המשפט נושא הערר שלפניי התקבלה המלצת שירות המבחן לנוער כפי שהייתה באותה עת ופורטה בתסקיר מיום 24.7.2019. דא עקא, שנוכח הטעמים עליהם עומד שירות המבחן לנוער בשלב הנוכחי, הגם שההמלצה הראויה היא המשך שהות במסגרת טיפולית, ניתן לשקול את הישארות העורר בבית הוריו עד למתן גזר הדין בתנאים המגבילים בהם שהה עד היום בחופשות, קרי: במעצר בית בפיקוח הוריו.

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד נועם קוריס – כותב בביז פורטל

עו”ד נועם קוריסכותב על תביעה ייצוגית

עו"ד נועם קוריסצבע אדום מבזקלייב

אילוסטרציה

הדברים הובהרו היטב בדיון לפניי על ידי גב' סמואל מטעם שירות המבחן לנוער שאף הוסיפה כי תאריך אפשרי לקליטת העורר במעון "נווה חורש" בשלב הנוכחי ולתקופת הביניים – אם כך יוחלט – הוא 18.8.2019. העורר מקבל לבקש את עמדתו המעודכנת של שירות המבחן לנוער. המדינה מצידה סבורה כי יש להשאיר את ההחלטה על כנה בהינתן חשיבות השהות במסגרת הטיפולית והסיכון הנשקף מן העורר.

נשקלו את טיעוני הצדדים. בשים לב לפרק הזמן הקצר עד לדיון בבית המשפט המחוזי, אני רואה לקבל את המלצתו העדכנית של שירות המבחן לנוער לתקופת הביניים. שמעתי את הורי העורר. האב מכהן במערכת הביטחון והאם היא קצינה בשירות בתי הסוהר. נחה דעתי כי בתקופת הביניים יוכלו לנטרל את המסוכנות הנשקפת מן העורר, וזאת במסגרת מעצר הבית. נוכח שינוי הנסיבות שתואר, יש לבטל אפוא את ההחלטה מיום 29.7.2019

ניתן בזאת, בהתאם להמלצת שירות המבחן, בהסכמת העורר, הוריו, ובא כוחו צו השגחה זמנית על העורר שיעמוד בעינו עד להחלטה אחרת של בית המשפט המחוזי. העורר ימשיך לשהות במעצר בית עם המפקחים הנוכחים ובתנאים הקיימים, לרבות חלון ההתאווררות שנקבע בליווי אחד מן המפקחים, ויהיה נתון לפיקוח שירות המבחן לנוער בתקופה זו בהתאם להנחיות השירות.

בית המשפט המחוזי יוכל להורות במעמד הדיון ביום 2.9.2019 או במועד אחר לפי שיקול דעתו על מקום שהותו של העורר עד לגזר הדין.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי וגישור מאז שנת 2004.

Back to top button