חדשות הארץמבזקים

מנכ"ל מועצת יש"ע: נסגר מחסום כיסופים – אבל נפתח שער הכיסופים

מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני בכנס כיסופים של מרכז קטיף וועד מתיישבי קטיף: "כשאנחנו אומרים שאנו רוצים לשוב לגוש קטיף אומרים לנו שאנחנו לא רציונאליים. הם צודקים"

בעצרת יום השנה ה-14 לגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון שהתקיים היום (חמישי) נשא דברים מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני. העצרת התקיימה בתל גמא שסמוך למעבר כיסופים, דרכו היו נכנסים ויוצאים תושבי גוש קטיף לרצועת עזה.

צילום: מרכז קטיף

בנאומו אמר דילמוני: "זהו יום קשה וכואב. אנחנו בימים שלפני תשעה באב – ימים קשים לישראל. והיום קיבלנו עוד תזכורת שקורעת את הלב. תלמיד הישיבה, החייל דביר שורק הי"ד נרצח בגוש עציון. אויבינו דואגים להזכיר לנו, כל הזמן, בדרך כואבת, את החשיבות להיות כוספים, להיות מאמינים ולהיות בתנועה כל הזמן לחיזוק עם ישראל בארצו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך הוסיף ואמר: "כמה קילומטרים מכאן, לפני 14 שנה, נסגר מחסום כיסופים – אבל נפתח שער הכיסופים. לפעמים אנחנו נשאלים – אתם באמת חושבים לחזור לגוש קטיף? כשאנחנו אומרים שכן, אומרים לנו שאנחנו לא רציונאליים. והם צודקים. אין תשובה רציונאלית לזה. כל קיומו של עם ישראל בארץ ישראל הוא לא רציונאלי. אלו הכיסופים. ככה אנחנו, הוזים. כוספים".

צילום: מרכז קטיף

על אתגרי שימור המורשת אמר: "גדל דור חדש וטמון כאן אתגר גדול. להחדיר לתודעה של הנוער, דור ההנהגה וההובלה לעתיד את אותם כיסופים שמחייבים את עם ישראל להיות תמיד בתנועה. ואתם, תושבי גוש קטיף וצפון השומרון,נתתם לנו פרק מאלף, חי, כאלף עדים, למציאות היהודית בארץ ישראל. יהודים גאים, חלוצים, נחושים ומתמידים בתנועה. כך אנחנו פועלים היום בהתיישבות ביהודה שומרון ובקעת הירדן – להיות בתנועה. מתקדמים להחלת ריבונות בארץ התנ"ך, ולהביא מיליון תושבים ישראלים ליהודה, שומרון ובקעת הירדן.

מוכי בטר מנהל מרכז קטיף הודה בסופו של האירוע בתל גמא לעשרות המשתתפים שבאו לזכור ולהזכיר את הגוש.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח