חדשות חוץמבזקים

הסוהרים נדהמו: הפושע המתוחכם התחפש לבתו וניסה להימלט מהכלא

קלאובינו דה סילבה הוא סוחר סמים ברזילאי המכונה "שורטי" שניסה להימלט מהכלא לאחר שהתחפש לבתו הצעירה בת ה-19. פורסמו בעבר בכלי התקשורת בעולם לא מעט סיפורים על דרכים יצירתיות של פושעים להימלט מהכלא. אבל מה שקרה הפעם עם האסיר המתוחכם קלאובינו גרם אפילו לסוהרים להעלות חיוך על פניהם.

צילום: שירות בתי הסוהר של ריו דה ז'נרו

המקרה אירע ביום שבת האחרון כאשר בתו, אנה גבריאלה לינדרו דה סילבה הגיעה לבית הסוהר הידוע ביותר לשמצה של ריו דה ז'ניירו לבקר את אביה, אך בתום הביקור הותיר אותה אביה בתוך הכלא וניסה לצאת דרך הכניסה הראשית כשהוא מחופש לבתו – חובש מסיכת סיליקון, פאה ארוכת שיער כהה, חזייה שחורה, חולצת טריקו ורודה וג'ינס הדוק.

צילום: שירות בתי הסוהר של ריו דה ז'נרו

סילבה נעצר כשביקש את תעודת הזהות של בתו בכניסה לבית הסוהר. הסוהרים לא השתכנעו מהתחפושת שלו והורו לו להתפשט מול המצלמות, התיעוד שוחרר לתקשורת בסוף השבוע וביום ראשון פורסם בפייסבוק על ידי רוג'ריו מנדונסה חבר הקונגרס הברזילאי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: שירות בתי הסוהר של ריו דה ז'נרו
צילום: שירות בתי הסוהר של ריו דה ז'נרו
צילום: שירות בתי הסוהר של ריו דה ז'נרו

סילבה, המרצה עונש מאסר של 73 שנה בגין תפקידו הבכיר בכנופייה חזקה מאוד שזכתה לשם "הפיקוד האדום" והייתה שולטת בהברחות והסחר בסמים באזור ריו דה ז'ניירו, הועבר לאחר שנתפס לבידוד. בתו צפויה להיות מואשמת בסיוע לבריחה מהכלא.

צילום: שירות בתי הסוהר של ריו דה ז'נרו

"הפיקוד האדום" הייתה כנופיית הפשע הוותיקה ביותר בברזיל. היו לה סוחרי סמים מרכזיים והייתה שותפה עם קרטלי סמים קולומביאנים עוד בשנות השמונים. עד שנת 2005 גורמי המודיעין במדינה האמינו כי הכנופיה שלטה ביותר ממחצית האזורים האלימים ביותר של ריו, אם כי לאחר מכן היא איבדה חלק ניכר מאזורי השליטה במהלך סכסוכים אלימים עם כנופיות אחרות.

סילבה נמלט בעבר מבית הכלא

גורמים רשמיים מספרים כי סילבה נמלט בעבר מבית הסוהר לפני כשש שנים. על פי אותם גורמים הוא הצליח להימלט מהכלא עם עוד 30 אסירים דרך מערכת הביוב של בית הסוהר. סילבה והאסירים האחרים חפרו מנהרה שאורכה 15 מטר שאפשרה להם להתחבר אל מערכת הביוב של הכלא ושם הם היו אמורים לשרוד במשך כ-30 שניות כדי לברוח. התוכנית הצליחה. ארבעה מהאסירים נלכדו מיד אך סילבה היה בין 27 האחרים שנמלטו בהצלחה.

סילבה נתפס לאחר בריחתו הראשונה במהלך מצוד מזוין

חודש לאחר בריחתו בשנת 2013, סילבה נעצר יחד עם שלושה נוספים בזמן שניסו לפלוש לעיירה באזור ריו כשהם חמושים ולבושים כחברי המשטרה האזרחית (פקחים). גורמים רשמיים מסרו כי הכנופייה ניסתה להשתלט על עסקי הסחר בסמים באזור והביאה למותו של סוחר סמים בעיירה. המשטרה תפסה כמויות גדולות של סמים, אופנוע, תחמושת ומדי משטרה.

בתו של סילבה צפויה להיות מואשמת בסיוע לניסיון בריחה מהכלא

בתו של סילבה, אנה גבריאלה, צפויה לעמוד לדין באשמת סיוע לניסיון הבריחה של אביה. אם אכן תואשם היא עלולה לקבל בין מאסר של 6 חודשים עד שנתיים. סילבה עצמו לא צפוי להתמודד עם אישומים פליליים נוספים מאחר ולא נהג באלימות בשעה שנתפס אך הוא כן יאלץ להתמודד עם סנקציות משמעיות. שבעה מבקרים נוספים ובהם אישה בהריון חשודים בהברחת התחפושת שסילבה לבש ואף הם נחקרו. סילבה הועבר לאחר תפיסתו לכלא שמור ומאובטח יותר.

תגובה אחת

  1. סיפור מטורף. אצלנו בארץ לא היה לו סיכוי. כמה שמלכלכים האבטחה של בתי הסוהר בישראל היא בין הגבוהות בעולם. אסירים נמלטו רק בזמן שהוציאו אותם מחוץ לכלא. להארכות מעצר ודיונים בבתי משפט.

    לברוח מתוך כלא בישראל בלתי אפשרי. (חחח מדבר מניסיון)

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח