מבזקיםצבא וביטחון

פרסום ראשון: צה"ל משנה את הוראות הפתיחה באש בעזה

על פי מידע שהגיע לידי חדשות MivzakLive מלוחמי צה"ל ומתפרסם כאן לראשונה עולה כי הצבא החליט לשנות את נהלי הפתיחה באש לעבר המחבלים שמגיעים לגדר המערכת ומנסים לחצות את הגדר מעזה לעבר שטח מדינת ישראל.

החל מהיום (שישי) כל מחבל שינסה להתקרב אל גדר המערכת או ינסה לחבל בה ולחצות, התגובה של כוחותינו תהיה בירי חי ולא כמו שהיה עד היום בירי לפיזור הפגנות.

צילום: דובר צה"ל

ההחמרה בהוראות הפתיחה באש, מגיעה לאחר הערכת מצב בפיקוד דרום ואוגדת עזה בעקבות התקרית שאירעה אמש ובה נפצעו שלושה לוחמי צה"ל באורח בינוני וקל מירי שביצע לעברם מחבל בעת שחצה את גדר המערכת מאזור חאן יונס שבדרום הרצועה לעבר שטח מדינת ישראל ושהה במרחב שטח הארץ כשעתיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המחבל אומנם היה במעקב של תצפיתניות צה"ל ולוחמי צה"ל אך ההחלטה לפתוח באש ולחסל אותו הגיעה רק לאחר שהמחבל פתח באש לעבר הכוחות. יש לציין שזאת על אף שגם התצפיתניות זיהו מבעוד מועד כי המחבל חמוש והתריעו בפני הכוח ששהה במקום ונמנע מלפתוח לעברו באש.

צילום: דובר צה"ל

במהלך הבוקר, ביצעו לוחמי צה"ל מספר גדול של אירועי ירי הרחקה בגדר המערכת בדרום ובצפון הרצועה בעקבות מחבלים שהגיעו לגדר המערכת וניסו לחבל בה.

היום צפויים להגיע אל גדר המערכת ברצועת עזה אלפי מחבלים על מנת להתעמת עם כוחותינו. בעזה כבר איימו שבמידה וישראל תפגע במפגינים תגיע תגובה נחרצת של הפלגים.

בישראל לא מוכנים לקחת סיכון ולכן הוחלט לשנות את נהלי הפתיחה באש. מדינת ישראל ממשיכה לפעול יום יום 24/7 מסביב לשעון בפרויקט המכשול על מנת לחסום את כל המנהרות ולבניית הגדר הגדולה, שתימנע או לפחות תעכב את המחבלים מעזה לחצות לתוך שטח ישראל.

כלים הנדסיים שפועלים בגבול הרצועה
כלים הנדסיים שפועלים בגבול הרצועה
כלים הנדסיים שפועלים בגבול הרצועה
התחלנו בהקמת המכשול העילי בגבול עזה שימנע ...
המכשול בגבול עזה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button