העולם הערבימבזקים

עזב את ישראל והתגייס לדאעש: "טעות גדולה, אני רוצה לחזור לארץ"

רשת הטלויזיה הסעודית "אל-ערביה" פרסמה אתמול (רביעי) ראיון שערכה עם אזרח ישראלי שעזב את תל אביב, נכנס לסוריה והתגייס לשורות ארגון הטרור דאעש.

כתבת "אל-ערביה", רולא אל-ח'טיב ראיינה את סייאף שריף דאוד, איש דאעש בסוריה המחזיק ברשותו דרכון ישראלי אשר נלכד במעוז הסורי לשעבר באזור דיר א-זור. סייאף בן ה-30, טען שנולד בתל אביב כערבי-ישראלי והגיע בשנת 2015 לסוריה, שם הצטרף לדאעש.

סייאף סיפר לכתבת כי התגייס בשל סיבות דתיות, "הם נהגו לומר שזאת הדרך הנכונה ללכת בדרכו של הנביא", אמר וציין כי שינה את דעתו על הארגון מאוחר יותר לאחר שנכלא על ידי אנשיו והיה עד לאכזריות שלהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סייאף אמר לכתבת שבתור ערבי עם דרכון ישראלי הוא התמודד עם קשיים להצטרף לדאעש כבר מההתחלה. "הדרך הייתה לא קלה", סיפר סייאף והסביר כי בתחילה עזב את תל אביב לטורקיה ורק בהמשך נכנס לסוריה בזהות טורקית, "כל אדם שידע עליי, והייתה לו איזה בעיה איתי, היה יכול ללכת לכוחות הביטחון ולהגיד שאני ישראלי. היו כולאים אותי מיד", אמר סייאף.

לדבריו, הסיבה לעזוב לסוריה הייתה בראש ובראשונה "כדי לעזור לעם הסורי מכיוון שהם היו מדוכאים" והוסיף כי הוא גם רצה לראות איך הח'ליפות האסלאמית הזו, שכולם חלמו עליה, נראית.

סייאף סיפר בהמשך כי דאעש בסוף כלא אותו משום שהוא ישראלי, "דמייני שאחרי שלוש שנים במדינה הם כולאים אותך ואומרים לך: אתה ישראלי."

"הם רצו להקליט אותי כשאני מדבר בעברית נגד ישראל" אמר סיאף והוסיף כי סירב לעשות זאת משום שלא רצה לגרום לישראל או למשפחתו שום בעיה. "משפחתי ואנשיי נמצאים שם. ישראל לא עשתה לי כלום כדי שיהיה לי רצון לפגוע בה", ציין.

כשנשאל מדוע הצטרף לדאעש כדי להילחם בסורים ולא הצטרף להתנגדות בכיבוש הישראלי, סירב סייאף לענות.

לגבי תפקידו בדאעש סיפר סייאף כי בימיו הראשונים השתתף בשיעורי השריעה ובקורסים צבאיים. לאחר מכן הוא נשלח לפרובינציה בחמה הסורית, שחלקים ממנה היו בעבר מעוזי דאעש. בגלל שסבל מפגיעת ראש בעבר היה מתקשה להיות בחוץ בשמש ולכן גויס כאח (חובש). "הקמתי צוות חילוץ שיעזור לפצועים בתקיפות. כל פעם שהייתה תקיפה, אני הייתי שם", סיפר.

הכתבת שאלה אותו האם הוא נשא נשק במהלך שלוש שנותיו בארגון. "נשאתי אקדח. כל אדם בארגון, בין אם חובש או לוחם הוא צריך לשאת אקדח, אמר סייאף. לדבריו, הוא טיפל בחיילים סורים שבויים אבל גם באנשי דאעש שנפצעו.

בזמן שהותו במדינה, סיפר כי הוא התחתן עם אישה סורית ונולדו לו שני ילדים, אותם הוא לא ראה מאז מאסרו האחרון בידי הצבא הסורי החופשי.

סייאף שריף דאוד. צילום: רשת "אל-ערביה"

סייאף אמר כי החליט להקים משפחה בסוריה מכיוון שבשנתו הראשונה עם דאעש "שום דבר לא היה ברור". אולם בסופו של דבר הוא הגיע למסקנה כי דאעש "לא הולך בדרכו של הנביא" והסביר כי "רבים מאיתנו, לא רק אני, התנגדו לסגנון השחיטה. יש ילדים, יש נשים בהיריון", אמר והדגיש כי "מדיניות דאעש הייתה כישלון".

לדבריו, "הכישלון הגדול של דאעש היה בהנהגה של הארגון, כולל של המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי ו"אנשי בוקה", העיראקים שהיו סביבו".

הכתבת שאלה את סייאף לגבי סרטונים ששחרר דאעש כשהם נראים שוחטים אזרחים חפים מפשע ואמר, "בסרטונים לא ראיתי אזרחים. רוב האנשים שהרגו היו שייכים למשטר והם נהגו לכתוב את זה. לא ראיתי אותם כותבים – זה אזרח".

"תראה הם שקרנים. הארגון הזה עומד להיעלם לגמרי, תאי הטרור שלהם אינם, הם הובסו. במרץ עמד ארגון דאעש בפני תבוסה גדולה וסופית כאשר מאות לוחמים ובני משפחותיהם נכנעו והכוחות הסורים הדמוקרטיים (הכורדים) המגובים על ידי ארה"ב אמרו כי הקרב היה טוב, וטוב שנגמר".

בסוף הראיון סיכם סייאף בפנייה בעברית לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ואמר כי ברצונו לחזור לישראל. "אני שולח הודעה למשפחה שלי, אמא ואבא. אני מצטער שנכנסתי לעולם הזה, לא ידעתי שזה קשה מאוד, כאילו אני בהזיה, בחלום. טעיתי טעות גדולה ואני מאוד מאוד מצטער שהכנסתי אותכם לבעיה גדולה. אני יודע אמא שכל את חושבת עליי וכועסת וזה קשה לי מאוד. תמיד אני חושב עלייך. ואני מצטער שיצאתי מהארץ בלי להגיד לכם. והכלא פה קשה מאוד".

בפנייה לראש הממשלה נתניהו אמר, "אני מבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו. אני אזרח ישראל ואני יודע שאתה ראש ממשלה של מדינה דמוקרטית ואתה לא מבדיל בין יהודי, ערבי או דרוזי. אני מבקש שתחזיר אותי לארץ. קשה מאוד מאוד הכלא הזה. זאת הבקשה שלי ואני יודע שזה לא קשה לך. אני מבטיח שאני לא חוזר לאיפה שהיתי אני אחזור למקום יותר ואהיה בנאדם רציני. תודה רבה, תודה רבה לכם".

יש לציין כי לא מדובר בראיון ראשון שלו לתקשורת כשהוא מדבר כנגד הארגון ומבקש לחזור לישראל. מוקדם יותר החודש הוא גם התראיין לרשת BBC. גם שם אמר בראיון בדברים דומים.

3 תגובות

  1. מדינת ישראל צריכה לסרב לקבל את המחבל הזה מהטעם הפשוט ולהודיע לו שיש לנו מספיק מחבלים פה בארץ ולא צריך עוד אחד

  2. וואלה שיחזור. הוא צריך להתחייב למסע הסברה בכל עיר ערבית בישראל למה אזרחי ישראל הערבים צריכים להגיד תודה בכל רגע לצה"ל שהביס את צבאות ערב ונתן להם במתנה שלטון יהודי דמוקרטי. הבעיה שהוא נראה די אידיוט אז זה די בזבוז זמן. יחזור לעשן נרגילה וללכלך על ה"כיבוש".

Back to top button