טיוליםמבזקים

5 טיפים לפני שיוצאים לטיול ג'יפים בחו"ל

הרבה אנשים חולמים על טיול ג'יפים בחו"ל, אבל כמה מהם באמת מגשימים את החלום? אם אתם מסוג האנשים שמוכנים לצאת להרפתקה על ג'יפים, הגיע הזמן שלכם לתכנן את סוג הטיול שאתם מדמיינים. ככל שתתכננו יותר, כך תהיו מוכנים לכל תרחיש. הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לתכנן את הטיול בצורה מושלמת.

  1. סוג הטיול: עצמאי או ליווי?

דילמת סוג הטיול חייבת לעלות ראשונה, עוד טרם סגירת הכרטיס. חשוב מאוד להבין בשלב הזה האם אתם מעדיפים לשכור ג'יפ ולטייל באופן עצמאי ממקום למקום או שאתם מעדיפים לשכור מלווה/מדריך שיתלווה אליכם בזמן הטיול.

אם אתם מתכננים לטייל באופן עצמאי, כדאי מאוד שאתם או חלק מהחברים שלכם, תכירו היטב את היעד שאתם מתכננים לטוס אליו. כלומר, אחרי שתשכרו ג'יפ, כל מה שתצטרכו לעשות הוא להתחיל בטיול שלכם. הגיעו עם נקודות ציון מדויקות, דרכי הגעה, מפה וצאו לדרך. חשוב מאוד – אם אין לכם הכרות מוקדמת ועדיין אתם מעוניינים לטייל באופן עצמאי – בדקו האם יש הכנה מקדימה או הכרות עם הג'יפ? מול חברת השכרת הג'יפים בחו"ל. לא כדאי להגיע לטיול מהסוג הזה ולגלות שאין לכם מידע מקדים. בדיקה מוקדמת עשויה למנוע מכם אכזבה גדולה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם הכיוון שלכם הוא לקחת מדריך או נהג מלווה לטיול, הקפידו לברר האם יש להם ניסיון במדינה אליה אתם מגיעים? כמה המלצות יש להם? באילו מקומות תבקרו? מהם המקומות התיירותיים שתגיעו אליהם ואילו מקומות אחרים שתייר רגיל לא מגיע אליהם, תראו בטיול? והאם הם מכירים את השטח על בוריו ושולטים בשטח? בדיקת הנתונים הללו לפני הטיסה, תעזור לכם להבין את טיב הטיול באופן מהותי. אם טיול  ללא מדריך או נהג מלווה אינו אופציה עבורכם, כדאי שתתחילו בחיפושים אחרי המדריך המקצועי ביותר. (טרם סגירת הכרטיס).

  1. תכנון זמנים

כאשר אתם נגשים לתכנון מסלולים לטיול עליכם להקפיד על לוחות הזמנים, בכדי שתוכלו להספיק את כל מה שאתם רוצים. יהיו פעמים שמסלול מסוים יארך שעות רבות, דבר שעשוי לגרום לכם לוותר על מסלולים אחרים. היצמדו לזמנים שהגדרתם, כך תספיקו הכל. כמו כן, שימו לב לנסיעות הארוכות, נהיגה ללא עצירות וכדומה. חשוב שתקחו בחשבון גם את העצירות בדרך ותשלבו אותן בלוח הזמנים שלכם.

  1. מסלולים

אחרי שבחרתם את סוג הטיול – עצמאי או עם ליווי, כעת עליכם לתכנן את המסלולים בהם אתם חייבים לבקר. במידה ובחרתם לטייל באופן עצמאי, כדאי לבדוק מהם תנאי השטח? לרכוש מפה של אותה המדינה ולבנות את המסלולים לפי כמות הימים שאתם מתכננים לשהות בה.. חשוב מאוד גם לברר מה הם דרכי המילוט? במידה ונתקעתם באזור ללא מוצא – אולם פרט המידע נשמע מוגזם, אבל ברגע שתהיו בשטח, נתון זה עשוי להיות הכרחי.

אחרי שהחלטתם על המסלולים בהם אתם רוצים לטייל, הקפידו לרשום את הכל באופן מסודר בתוך קובץ, כך תוכלו לשלוף אותו בכל מצב מהתיק. מומלץ לשלוח את המסלול שבניתם לכל החברים ולבני המשפחה. תמיד טוב שהם יודעים היכן אתם נמצאים במהלך הטיול.

  1. הכנה לוגיסטית

בשביל שהטיול יעבור על הצד הטוב ביותר, כדאי לעשות רשימה של דברים אותם אתם צריכים לקחת אתכם בתרמיל. בשל אורכו של הטיול, מלאו את התרמיל בדברים הבסיסיים שצריך כמו: מים, (או שלוקר, אותו ניתן למלא במים ולשתות בלגימות קטנות תוך כדי המסלולים) בנוסף, רצוי להכניס לתוך התרמיל קופסאות שימורים, אגוזים, פירות יבשים,  חטיפי אנרגיה, טחינה וכל דבר שיכול לשרוד בתנאי שטח ובתרמיל עמוס בציוד. מלבד האוכל והמים, חשוב גם לדאוג לערכת עזרה ראשונה, נייר טואלט ופנס ראש. כדאי לעשות רשימה מסודרת ואישית כדי לא לשכוח שום דבר שחשוב לכם.

  1. לינה

לגבי הלינה צריך להחליט מראש. חשוב מאוד להבין אם צריך לקחת שק שינה ואוהל ולפנות להם מקום בתרמיל או ללכת לבית מלון מקומי ולהתפנק. בכל מקרה, עליכם לברר אם אתם יכולים ללון בשטחים בהם אתם מטיילים באותה המדינה. במידה וכן, לכו על זה! במידה ואינכם מתחברים לשינה בתוך אוהלים ומתחשק לכם להתקלח במקלחת יש מגוון מלונות מקומיים בהם תוכלו ללון.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח