כלכלהמבזקיםמומלצים

למי מתאים ללמוד מנהל עסקים

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה גורפת בתחומי תעשייה רבים, העסקת בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים הן בתפקידי שיווק, הן בתפקידי ניהול מוצר והן בתחומים טכנולוגיים. אכן, ישנם תחומי התמחות רבים בתואר אך אם ננסה למצוא את התכונות המשותפות לבוגרים נוכל לזהות מספר תכונות משותפות לכל אותם בוגרים המקוונים לקריירה. במאמר זה ננסה לזהות מי הם הסטודנטים המצליחים בתואר ראשון שהופכים עם השנים לעובדים ומנהלים מצטיינים?

בטחון עצמי

תואר במנהל עסקים מסייע לפתח את הביטחון העצמי. גם מי שהגיעה לתואר לאחר שהייתה מלכת הכיתה מלאת הביטחון בתיכון או מי שהגיע לאחר השתתפות פעילה במועצת התלמידים, הבטחון העצמי שמקבלים במהלך התואר מבוסס על ניסיון שהצטבר בתחום שלכם. עוד במהלך התואר סטודנטים נדרשים להשתתף באופן פעיל בשיעורים ולהביע את דעתם על החומר הנלמד, הם מפתחים סקרנות וספקנות ומציגים מצגות בהן מובעות גם דעות אישיות. אין ספק שביטחון עצמי הוא אחת התכונות הבולטות להצלחה, לפיתוח מנהיגות ולמציאת הדרך להתבלט עוד בשלב הלימודים.

בעלי ראש פתוח

תכונה נוספת שמאפיינת את הסטודנטים המצליחים בעתיד בתחום מנהל העסקים היא "ראש פתוח", נכונות לשמוע את דעות האחר ולהפתח לרעיונות חדשים. למרות הביטחון העצמי הרב, מנהל טוב יודע לאסוף את הרעיונות והצעות השיפור של הכפופים לו ולהשתמש בהם בצורה נכונה ומאוזנת לארגון. כך, עוד בזמן התואר ניתן לגלות כיצד לשמור על חשיבה ביקורתית מבלי להיחסם לרעיונות טובים ומועילים של אינדיבידואלים אחרים בעלי השקפה שונה. הקשבה לאחר, כפי שלומדים, אינה פוגעת ביכולותינו אלא מעצימה אותן ואת העובדים והקולגות שלנו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חשיבה מחוץ לקופסה

תכונה נוספת שאפיינה את המנכ"לים המובילים לאורך ההיסטוריה, אלה שהגיעו לאחר שנים באקדמיה ואלה שעברו רק חלק ממנה היא חשיבה מחוץ לקופסה. היכולת לחדש, להוביל רעיונות שיהפכו להיות הסטנדרטים של העתיד. הם אלה שהפכו חברות כמו: מייקרוסופט, סוני, אפל, טסלה, מובילאיי וחברות נוספות להיות ענקיות בתחומן. במהלך תואר ראשון במנהל עסקים, הסטודנטים נחשפים לשלל הזדמנויות לחדש הן במהלך הפרויקטים בקורסים השונים והן בחשיבה בדרך שונה בדיונים בכיתה.

יכולת יישום החומר התיאורטי

תאוריות הקשורות להנעת עובדים מרתקות בפן הלימודי, אך הן מקבלות את העוצמה האמתית שלהן כאשר הן מיושמות בפועל. במהלך תואר ראשון במנהל עסקים לומדים מגוון רחב של תאוריות ומתודות שונות לניהול ולניתוח פעילות החברה כיום תוך פיתוח אסטרטגיות חדשות לעתיד. זכרו כי היכולת להפוך את האקסל עם המספרים ואת התוכנית העסקית למציאות בשטח תוביל את הארגונים שבהם "תככבו" אחרי התואר להצלחה.

קביעת יעדים ועמידה בהם

במהלך התואר תגלו כי אתם מתחילים לקבוע יעדים שונים לשנה, לסיום התואר ואפילו לעשור הקרוב. הדרך להצלחה אמתית, כפי שלומדים, היא באמצעות הגדרת היעדים בצורה מדידה תוך פיתוח יכולת חלוקת המשימה למשימות משנה קטנות יותר ותכנון לוח הזמנים שלהם. מכתיבת ספר ועד להתחלת סטארט אפ מצליח שעושה אקזיט – כל יעד הופך למציאות אמתית כאשר אתם מגלים את היכולות הטמונות בכם ליצור שינוי ולנווט לא רק את עצמכם כשכירים אלא את כל המחלקה בה אתם עובדים לעבר ההצלחה.

עולים בהיררכיה הארגונית

חלק מהסטודנטים מגיעים לתואר ראשון במנהל עסקים אחרי שכבר התחילו קריירה בתחום כלשהו והם מעוניינים לעלות בהיררכיה הארגונית. התעודה שתוענק לכם בסוף התואר תשמש כ"הוכחה" למחוייבות שלכם להצלחה ותאותת לממונים עליכם שיתכן ונמצא עוד מועמד מתאים לעתודה ניהולית.

לסיכום, תואר ראשון במנהל עסקים פותח בפניכם דלתות לתחומים רבים. שילוב של תכונות האופי המתאימות וחתירה להצלחה ולהישגים עשויה להוביל אתכם בשנים הקרובות לעמוד בראש המחלקה שבה תתחילו לעבוד או זו שאתם משמשים בה כשכירים כיום.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח