מבזקיםתנועה ותחבורה

לא ישלחו דוחות לנהגים שתועדו במצלמות המהירות בתקופת ההקפאה

לאחר שהודיע אגף התנועה של משטרת ישראל, ביום חמישי האחרון על חזרה מלאה לפעילות של מצלמות א-3 באכיפת עבירות מהירות, כעת מגיעה בשורה נוספת לנהגים שתועדו בביצוע עבירות תנועה בזמן תקופת ההקפאה של מצלמות המהירות.

ראש מחלקת מחקר ופיתוח באגף התנועה, ניצב משנה אלברט אסרף אומר כי "משטרת ישראל החליטה לצורך יישור קו עם פנים צופי עתיד ומתוך הבנה שלא להעסיק את בית המשפט בבעיות אזוטריות או בבעיות נטל הוכחה שוליות, לא לשגר דוחות שתועדו בתקופת ההקפאה. ואי לכך, דוחות לא ישלחו לציבור בתקופה בה הקפאנו את אכיפת המצלמות. כאשר אנחנו מהבוקר חזרנו לאכיפה נחושה, אכיפה שאינה משתמעת לשתי פנים בעבירות מסכנות חיים, עבירות ברינות כביש למען הצלת חיי אדם. רוצה להדגיש שמשטרת ישראל מצפה מהציבור לנהוג באחריות ובזהירות. משטרת ישראל אינה חפצה ברישום דוחות".

באשר לדוחות שכבר נשלחו בתקופת ההקפאה או נהגים שזומנו לדיונים בבתי משפט אמר ניצב משנה אסרף כי "ההחלטה בעניין הדוחות הנ"ל היא תתקבל באמצעות עבודה שתתבצע על ידי ראש חטיבת התביעות של משטרת ישראל שיגיש את המלצותיו לפרקליט המדינה, ובכפוף להחלטת פרקליט המדינה אנחנו נמשיך לפעול. החשוב הוא שאנחנו נעביר הודעות אישיות, פרטניות לנוגעים בדבר – דהיינו לאותם אזרחים וכמובן באמצעות כל כלי המדיה והתקשורת לידיעת הציבור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום אמר: "המצלמות אמינות והן פועלות".

כזכור, משטרת ישראל הודיע ביום חמישי כי לאחר שפעלה בחודשים האחרונים בתאום מלא עם פרקליטות המדינה לקבלת חוות דעת מקצועיות מכלל הגורמים הרלוונטיים, ע"מ לבסס את אמינות ודיוק מערכת א-3 במישור המשפטי ולאחר קבל כל חוות הדעת הנדרשות נמצא כי מערכת א-3 אמינה ומדויקת, וניתן אישור מפרקליטות המדינה לחדש את האכיפה ובהתאם לחזור ולהנפיק דו"חות.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח