מבזקיםמשפטי/פלילי

תביעה: חברת ביטוח שלחה חוקר פרטי לעקוב אחר ניצולת שואה

הציניות של חברות ביטוח איננה יודעת גבול, כך לפחות נטען בתביעה אותה הגיש לאחרונה עוה"ד רפאל אלמוג בשם ניצולת שואה, נגד חברת הביטוח 'הראל' שביטחה ניצולת שואה בת 91 בביטוח סיעודי.

חברת 'הראל' טוענת בתוקף כי הקשישה איננה עומדת בהגדרות הפוליסה להכרה כסיעודית, למרות שהוגדרה ע"י המוסד לביטוח לאומי כחולה סיעודית ברמה הגבוהה ביותר, אשר נזקקת להשגחה ולסיוע לאורך כל שעות היממה.

על פי התביעה, הקשישה החלה סובלת מבעיות קשות בעמוד השדרה, וביניהן פריצות דיסק והיצרות התעלה – אשר הגבילו עד מאד את תפקודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מומחה לגריאטריה קבע כי הקשישה עונה להגדרה של חולה סיעודית, וזאת בשל חוסר יכולתה לנוע בכוחות עצמה, לקום ולשבת, להתלבש ולהתפשט, להתרחץ ולעשות את צרכיה.

לדברי עוה"ד אלמוג, זולת אכילה ושתייה, הקשישה איננה מסוגלת לבצע עצמאית אף לא אחד מתפקודי היומיום (ADL) המגדירים מצב סיעודי.

על פי התביעה, חרף מצבה הקשה, קבע מומחה רפואי מטעם 'הראל' שנשלח אל בית הקשישה – כי היא מוגבלת בהלבשה וברחצה בלבד.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

עו"ד אלמוג טוען עוד, כי מכתב תשובתה של חברת 'הראל' לתביעתה של הקשישה עוכב בכוונה במשך יותר מחצי שנה, וזאת בשביל לאפשר לחוקר פרטי לנהל חקירה סמויה סביב פעולותיה, ולהוכיח שהיא "עושה את עצמה", ומנסה להונות את חברת הביטוח.

ואכן, חברת 'הראל' כלל איננה מסתירה את העובדה כי שלחה חוקר בעקבות הקשישה, ומציינת במכתב הדחייה שלה כי "בחקירה שביצענו ב-15.1.19 (בישוב בו היא מתגוררת), נצפתה המבוטחת מתנהלת באופן עצמאי, ותפקודה אינו עונה להגדרת מצב מזכה עפ"י תנאי הפוליסה".

בנוסף מצוין במכתב כי הקשישה נצפתה בין היתר "מבצעת מעברים, כולל כניסה ויציאה מתוך רכב וכן מתהלכת עם מקל". לדברי עו"ד אלמוג, "הראל" אף הגדילה לעשות וצירפה תמונה מהחקירה הסמויה.

"אין גבול לציניות של 'הראל'" טוען עו"ד אלמוג. "התובעת, ששרדה את השואה, ואשר שילמה לאורך שנים ארוכות פרמיה לחברת 'הראל' על מנת שזו תעמוד לצדה בשעתה הקשה – מוצאת את עצמה נאלצת להיאבק על המגיעה לה כדין, דווקא בשפל חייה".

עוה"ד אלמוג מבקש מבית המשפט להורות לחברת 'הראל' לשלם לקשישה באופן מיידי את מלוא התגמולים המגיעים לה, לעבר ולעתיד – מהיום בו הפכה לסיעודית, וכן להחזיר לה את מלוא הפרמיות ששולמו על ידה ביתר.

כמו כן, מבקש עוה"ד אלמוג מבית המשפט להשית על הראל ריבית עונשית מיוחדת, ריבית הגבוה פי 10 לפחות מהריבית במשק, וזאת עקב התנהלותה חסרת תום הלב כלפי הקשישה.

התביעה הוגשה בימים אלה לבית משפט השלום בתל אביב.

3 תגובות

  1. איפה שאתה לא שם אצבע חב' הראל היא החברה הכי גרועה בארץ בכל תחום. ברכבים, בביטוחי חיים ובריאות, בסיעודי ,בביטוחי מבנה וכו. בכל בדיקה וסקר הם יוצאים הכי גרוע.

Back to top button