בריאותמבזקיםמשפטי/פלילי

תביעה: צעירה עברה ניתוח להקטנת חזה ונותרה עם צלקות עמוקות

בימים אלה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, תביעה בשמה של צעירה בת 24 שפנתה לניתוח אסתטי להקטנת שדיה, על מנת להתאימם לפרופורציות גופה ונותרה עם נזקים קשים.

על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי עוה"ד רן שפירא ועוה"ד ספי קלו ממשרד אלמוג – שפירא, פנתה הצעירה, תושבת השפלה, ל'כללית אסתטיקה' – ובבדיקה מקדימה שנערכה לה צוין כי שדיה סימטריים.

על פי התביעה, הרופא המנתח נמנע מלצלם את חזה האישה בטרם הניתוח – וזאת בניגוד לפרקטיקה הרפואית הנהוגה. הרופא אף סיכם את הבדיקה והניתוח שערך לצעירה בכתב יד בלתי קריא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי עו"ד שפירא, כשבוע לאחר הניתוח החלה הצעירה להתלונן על הפרשות משדיה, ועל תחושה של שדיים גדולים ונפולים. לדבריו, בביקורת שערך הרופא המנתח למטופלת, שאף אותה סיכם בכתב יד בלתי קריא – הוא הורה לה להמשיך למרוח משחה, ולכסות את החתכים בפדים רפואיים.

אילוסטרציה. קרדיט: pexels

על פי התביעה, למרות שמילאה אחר הוראות הרופא, הפצעים מיאנו מלהירפא, והיא שבה אליו עוד פעמיים נוספות לביקורת, כשבכל פעם הוא חוזר על הוראותיו, ומסכם את הפגישה בכתב יד בלתי קריא.

"התובעת סובלת עד היום מתוצאות הניתוח הקשות ומהמעקב הרשלני, והיא נותרה עם צלקות גדולות ומכערות, עודפי עור, שדיים גדולים ונפולים מאד וחוסר סימטריה – וזאת בניגוד למראה שדיה טרם הניתוח", טוען עו"ד רן שפירא ממשרד עוה"ד אלמוג שפירא. "כל אלו משפיעים מאז ועד היום על בטחונה העצמי ועל דימוי גופה, בהיותה אישה צעירה, על כל המשתמע מכך".

לתביעה צורפה חוות דעת רפואית של פרופ' אייל וינקלר, מומחה לכירורגיה פלסטית. על פי חוות דעתו, על פני השדיים ניכרות צלקות מכערות. לדבריו, צלקות אלו רחבות במיוחד באזור הקפל התת-שדי. "ככל הנראה הצלקות הן תוצאה של ריפוי משני לאחר נמק או זיהום של המקום", דברי פרופ' וינקלר.

פרופ' וינקלר הדגיש בחוות דעתו, כי קביעתו כי הרופא המנתח התרשל בפעולתו אינה נובעת מסיבוכי הניתוח – כי אלה עלולים להתרחש לדבריו בכל ניתוח. "קביעתי מתבססת על האסימטריה בין השדיים ועל המיקום הגבוה מדי של הפטמה השמאלית", לדבריו. "אלה מעידים על ליקוי בתכנון או בביצוע הניתוח". הוא מוסיף וטוען כי עצם העובדה שלא בוצעו לתובעת צילומים טרם הניתוח מהווה חריגה מסטנדרט רפואי מקובל.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay

פרופ' וינקלר העריך את נכותה הצמיתה של האישה בשיעור של 20% בשל הצלקות הגדולות והמכוערות המעטרות את גופה. לדבריו, כדי לשפר את המראה האסתטי של שדיה היא תאלץ לעבור ניתוח נוסף, כדי לתקן את האסימטריה, את הצלקות וכדי להקטין פעם נוספת את שדיה.

"טרם האירועים היתה התובעת אישה צעירה, שכל רצונה היה הקטנת חזה והתאמתו לגופה", טוען עו"ד שפירא. "מאז הניתוח ותוצאותיו היא הפכה לשבר כלי, עם נזקים אסתטיים קשים ביותר".

עקב כך, הגיש לאחרונה עו"ד שפירא, בשמה של המטופלת, תביעה לפיצויים מהרופא המנתח ומ"כללית אסתטיקה", בסכום המקסימלי הנתון לסמכותו של בית המשפט (2.5 מיליון). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב.

Back to top button