מבזקיםמשפטי/פלילי

תיק עזרא נאויי ימשיך – השופט דחה את כל בקשות הסנגורים

שופט בימ"ש השלום בירושלים קבע כי משפטו של עזרא נאווי ימשיך, ובכך דחה את כל בקשות סנגוריו של נאווי. מארגון 'עד כאן', המתלוננים, נמסר "התיק מראה על שיתוף פעולה בין ארגונים אנטי ישראליים לביטחון המסכל הפלסטיני. אנו שמחים על ההחלטה ומצפים לעשיית הצדק בקרוב".

שופט בימ"ש השלום בירושלים דוד גבאי קבע היום (שלישי) כי משפטו של עזרא נאויי יימשך. השופט דחה את טענותיה של עו"ד לאה צמל וצוות ההגנה של נאווי אשר ביקשו מבימ"ש למחוק את כתב האישום כנגד נאווי, המואשם בכך שבמספר הזדמנויות מסר מידע אודות פלסטינים שהיו צדדים לעסקאות החזקת ומכר מקרקעין באזור דרום הר חברון, לידי כוחות הביטחון המסכל ברשות הפלסטינית.

צילום: עד כאן

בין השאר דחה השופט את טענת עורכי הדין כי התיק נובע מרדיפה פוליטית "לנוכח חומרת החשדות הראשוניים, שנמצא להם חשד סביר מספר שהצדיק מעצר ממושך, על פניו מחליש את הטענה בדבר רדיפה פוליטית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הקראת ההחלטה נאלץ השופט לעצור את הקריאה וזאת בעקבות הפרעה מעו"ד איתן פלג אשר מייצג את נאויי, לאחר הערה לעו"ד המשיך השופט בקריאת ההחלטה.

גלעד אך מנכ"ל ארגון 'עד כאן' "אנו מגבים את הפרקליטות במאבקה הצודק למיגור תרבות הרצח והאנטישמיות של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. התיק הזה מראה שיש שיתוף פעולה הדוק בין ארגונים אנטי ישראליים לבין הביטחון המסכל".

עו"ד צור פלק, יועמ"ש המתלוננים בתיק ארגון 'עד כאן', מסר "אנו שמחים כי בית המשפט דחה את כל טענותיו של מר נאווי. אין ספק כי הבקשות הרבות של סנגורי הנאשם נועדו לדחות את בירור האמת וכתוצאה מכך את הרשעתו של נאווי בעבירות החמורות בהן נאשם.

אנו מצפים מהפרקליטות ומבית המשפט להמשיך את התנהלות הדיון במהרה עד להרשעתו של נאווי בדין, ולאפשר לצדק להיעשות בקרוב."

עו"ד פלק. קרדיט: עד כאן

נזכיר כי כתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר מייחס לנאווי עבירה לפי סעיף 7א(ב) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), האוסרת על אזרח או תושב ישראלי, להתגייס או לפעול בשירותם של גורמי המודיעין והביטחון של הרשות הפלסטינית.

כתב האישום הוגש על דעת פרקליט המדינה בהתאם לתשתית הראייתית שהתגבשה בתיק, אותה סיפק ארגון 'עד כאן' לרכזי המודיעין במשטרה, כבר לפני שלוש שנים.

מדובר בחומרים שנאספו במסגרת תחקיר שערך הארגון בקרב ארגונו של נאווי, אשר במהלכו נחשפה פעילותו של נאווי בדבר הסגרת פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי הביטחון המסכל הפלסטיני.

צילום: עד כאן

בחומרים שהועברו למשטרה תועד נאווי מודה בפני עוזרו א', שיש לו קשר למותו של אבו חליל, פלסטיני תושב דרום הר חברון. נאווי מספר כי מסר את המידע לביטחון המסכל הפלסטיני, ש"טיפל" באבו חליל, ולאחר מכן חלה אבו חליל ומת. " קיבל סטרוק והיה חולה, ומאשימים קצת אותי בזה.. יש לי יד בזה. העברתי את זה לביטחון המסכל, אין לי פה סנטימנטים".

כמו כן, סיפר נאווי לא' כי כבר מספר פעמים שמסר את פרטיהם של מוכרי קרקעות ומתווכים שמתקשרים אליו לידי שירותי הביטחון הפלסטינים. נאווי מסביר בשיחה כי כדי למנוע מכירת קרקעות ליהודים הרשות הורגת את מוכרי הקרקעות הפלסטינים, ומאלצת בעלי אזרחות ישראלית לעזוב את הארץ. נאווי תועד אומר כי "..(הרשות הפלסטינית) תופסת אותם, הורגת אותם. לפני שהיא הורגת אותם היא מרביצה להם הרבה, מענים אותם. קודם זובור אחר-כך גזנגה.."

צילום: עד כאן

2 תגובות

  1. זה צריך להתלות .גאולת הקרקע .הקופסא הכחולה היתה תשתית הציונות.והנה בא בוגד בערכי המוסר הבסיסיים. גם להעביר מידע לאויב .בראשיתה של הציונות היוא יורים כמו בכלב.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח