צרכנות

סחיטה ברשת | סחיטה באינטרנט

כיום לכל אחד יש ברשותו כתובת אימייל אחת לפחות. באמצעות האימייל ניתן לבצע פעולות רבות דרך הרשת כגון להתחבר לאתרים, לבצע רכישות באופן מקוון מבלי לצאת מהבית, וכמובן לשלוח מכתבים וליצור קשר עם גופים וחברות שונות במקום להרים טלפון ולנסות לתפוס את נציגי השירות של החברה.

חשוב לדעת כי אימייל הוא דבר רגיש ואישי במיוחד, אפילו יותר ממכתב אישי בדואר. אם יום אחד קיבלתם לכתובת האימייל שלכם פנייה מוזרה מכתובת שאינה מוכרת לכם, חשוב מאוד לא להחזיר תשובה לאותה כתובת אימייל, אלא לפנות בהקדם האפשרי לייעוץ של מומחה בתחום עבירות מחשב וסייבר.

מהי סחיטה ברשת

לאדם בעל ידע ורקע בתוכנה ומחשוב יש את הכלים להגיע אל כתובות אימייל רבות המצויות ברחבי הרשת. זוהי הסיבה מדוע לא מומלץ לשלוח אימיילים המכילים מידע אישי ורגיש כמו סיסמאות, פרטים אישיים ועוד, לאנשים שאתם מכירים וקל וחומר שלא לשלוח מידע זה לאנשים זרים שאינכם מכירים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קיימים אנשים בכל רחבי העולם שמטרתם העיקרית היא לבצע עבירות ברשת האינטרנט, והם שולחים אימיילים והודעות מאיימות לאנשים ומנסים לסחוט מהם כסף. בין המקרים הנפוצים של סחיטה ברשת הם שליחת הודעות מכתובות אימייל שקשה לאתר, כאשר בגוף ההודעה נכתב למשל כי בוצעה השתלטות על המחשב או על הטלפון הנייד וכעת אותו האקר יכול לראות במחשב או בטלפון הנייד שאותו תקף דברים רבים, ואם התוקף לא יקבל בהקדם סכום כסף מסוים שיועבר לחשבונו בהעברה בנקאית או תשלום בביטקוין או במטבע אחר, הוא מאיים לחשוף את המידע הרגיש, שיכול להיות גם בעל תוכן מיני כגון סרטונים או תמונות חושפניות, לאנשים רבים ולגרום לנזק רב לאדם שנסחט.

כמובן שהודעה מסוג זה עלולה להלחיץ אנשים רבים והנטייה הטבעית של רבים היא לשלם סכומים גבוהים כדי לשמור על הפרטיות.

כיצד לנהוג כאשר מקבלים הודעת סחיטה ברשת

הדבר הראשון שמומלץ לעשות במקרה של קבלת הודעת סחיטה ברשת, הוא לפנות באופן מידי אל משרד עו"ד מנשה רון המומחה בתחום הסייבר ובתחום של סחיטה ברשת  ולהתייעץ אתו בנושא. חשוב במיוחד לא לשלוח הודעה לסוחט ולא לשלם את הכסף שהוא דורש.

Back to top button