חדשות הארץמבזקים

ערבי ישלם פיצוי ליהודי שתקף – "מי שיפגע ביהודי ישלם מכספו"

ערבי שתקף יהודי בירושלים יפצה אותו ב13,000 ₪, זאת לפי הסכם פשרה שנחתם בין השניים. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו "נעשה כאן צדק. אנו מאמינים שהמסר מחלחל – שמי שיפגע ביהודי בסוף ישלם מכספו".

מוסטפא סיאם יפצה את יהודי שתקף ב- 13,000 ₪, כולל שכר טרחת עו"ד והוצאות המשפט, זאת בהתאם להסכם פשרה שנחתם לאחרונה בין השניים. סיאם, התוקף, הודה בעבר במיוחס לו במסגרת עסקת טיעון שלא כללה פיצוי למותקף עצמו, וכעת לאחר שהאחרון הגיש תביעה נגדו, חתמו על הסכם הפשרה.

האירוע התרחש לפני שבע שנים, בעיר דוד בירושלים – שם החנה התובע את רכבו. כשיצא ממנו הבחין בו התוקף והחל לצעוק לעברו "אסור ליהודים להחנות כאן" ו"תעיף את האוטו". התובע סירב להזיז את רכבו והחל לעשות את דרכו לעבר מקום עבודתו בעיר העתיקה. בתגובה איים לעברו התוקף "אין בעיה, תשאיר את האוטו, לא יהיה לך אוטו!".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה לאיומים המפורשים, חזר התובע לאחור וצילם את התוקף במכשיר הטלפון שלו. בעקבות כך התנפל עליו התוקף, דחף אותו והיכה אותו בפניו עד שמשקפיו נשברו וחולצתו נקרעה. כמו כן, נפצע התובע ונחבל בפניו, בחזהו ובמצחו.

התובע פנה מיד אל תחנת המשטרה של מרחב דוד בירושלים, הגיש תלונה כנגד התוקף והעביר למשטרה את כל החומרים שצילם, וכן צולם עם החבלות והפציעות מהאירוע. כאשר חזר התובע לרכבו בחנייה בעיר דוד, בה היה רגיל להחנות מידי יום, הבחין כי שמשת הרכב מנופצת וסלע מונח בתוך הרכב.

שבוע לאחר מכן, שוב הבחין התובע בתוקף בסמוך לחניון בעיר דוד והתקשר למשטרה שעצרה את התוקף לחקירה. לכל אורך החקירה הכחיש התוקף את המיוחס לו תוך שהוא מתנער לחלוטין ממעשיו, למרות קטעי וידאו שהיו בידי המשטרה המוכיחים שהוא העומד מאחורי התקיפה האלימה.

התוקף שוחרר בערבות כספית, שנתיים לאחר מכן הוגש נגדו כתב אישום ולאחר משפט הוא הורשע במסגרת עסקת טיעון, שבמסגרתה הודה בעובדות כתב האישום. במסגרת העסקה נגזרו עליו חודשיים של מאסר בפועל וחצי שנה של מאסר על תנאי, אך לא נגזר עליו פיצוי כספי למותקף.

המותקף החליט לתבוע פיצויים מסיאם על הנזק שנגרם לו, בין היתר מדובר בהפסד הממוני של הרכב, החולצה והמשקפיים, וכן גם נזקים שהם בלתי ממוניים.
כאמור, לאחרונה נחתם הסכם פשרה בין השניים, בו נקבע כי סיאם ישלם למותקף 13,000 ₪ פיצויים, שכר עו"ד והוצאות משפט.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את היהודי שהותקף מסר "אין ספק שנעשה כאן צדק בכך שהתוקף נאלץ לשלם בכסף בגין מעשיו. אנו מאמינים שהמסר כבר מחלחל בין שונאינו שמי שיפגע ביהודי לא רק ייענש , אלא בסוף ישלם מכספו טבין ותקילין".

צילום: ללא

3 תגובות

  1. הרימו אלה את האף, יותר מידי. למי שאין זכות קיום בירושלים בכלל, זה לערבי המסריח הזה. ימ"שוז. היה צריך לחטוף כאלה מכות. שכשיראה יהודי להבא, יברח מהמקום. אנחנו אשמים במצב הזה.

Back to top button