מבזקיםצבא וביטחון

עשרות פרויקטים ביטחוניים הוקפאו בשל מחלוקת בין משרדי הממשלה

בגלל מחלוקת עם האוצר: משרד הביטחון לא העביר 65 מיליון שקלים. התוצאה: עשרות פרויקטים הוקפאו. יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני: "אנחנו פועלים במרץ כדי לתקן את המצב". משרד הביטחון: "יתרת התקציב תועבר בהקדם". כך מפרסמת הבוקר (ראשון) לראשונה, כתבת התיישבות של 'ישראל היום' אפרת פורשר.

משרד הביטחון עדיין לא העביר את רובו של תקציב 2019 עבור מרכיבי הביטחון ביהודה ושומרון וביישובי קו התפר. מדובר בסכום של 65 מיליון שקלים, שאושר עבור מרכיבי הביטחון. מתוך הסכום הזה, 45 מיליון שקלים מיועדים למרכיבי הביטחון ביהודה ושומרון, והשאר ליישובי קו התפר. המשמעות היא כי עשרות פרויקטים ומכרזים שהתבססו על התקציב הזה, למעשה הוקפאו.

התקציב הכולל עבור מרכיבי הביטחון ביישובים עומד בעצם על 85 מיליון שקלים. לפני כארבעה חודשים נודע כי עקב מחלוקת בין האוצר למשרד הביטחון, האחרון לא העביר את הכסף ליישובים. לאחר מאבקים ודיונים, שוחרר חלק מהסכום – 20 מיליון שקלים – והועבר אל המועצות, אף שמשרד הביטחון הודיע אז כי יעביר את כל הסכום בתוך כמה ימים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני אמר: "בחיי אדם לא משחקים. התקציב למרכיבי הביטחון אושר ועבר את כל התהליכים האפשריים, וזה לא הגיוני שפקידים יעצרו תקציבים הנוגעים באופן ישיר לחיי התושבים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. אנחנו פועלים במרץ כדי לתקן את המצב, ואנו קוראים למשרד הביטחון לשחרר מייד את התקציב ולא לאפשר פגיעה בביטחון תושבינו".

ממשרד הביטחון אמרו: "יתרת התקציב לתוכנית מרכיבי הביטחון ביישובי קו העימות תועבר בהקדם. יודגש כי חלקו המשמעותי של התקציב כבר הועבר ליישובים".

אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל
Back to top button