בריאותמבזקים

13 שנים לאחר מלחמת לבנון השנייה: נחנך בית חולים חירום בצפון

בחלוף 13 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, שבמהלכה נורו אלפי רקטות וטילים ארוכי טווח לכל הצפון, נחנך היום (ראשון) במרכז הרפואי העמק מקבוצת הכללית, בית חולים חירום במעמד הגברת יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות.

ד"ר דוד אלמוג, סגן מנהלת בית החולים, שהיה ממונה על החירום בזמן מלחמת לבנון השנייה מספר עד כמה בית חולים חירום הוא חיוני לתושבי הצפון. "כשפרצה המלחמה, ביולי 2006, נפלו טילים במרחק כמה מאות מטרים מבית החולים. שלושה בתי חולים אחרים בצפון אפילו ספגו פגיעה ישירה. ארגון הטרור חיזבאללה כיוון את התקפותיו על האוכלוסייה האזרחית ובתי החולים היו מאוימים באופן ישיר. נאלצנו לפנות את המטופלים מכל הקומות העליונות של בית החולים ולהעבירם להמשך טיפול במרחבים שהיו מוגנים יחסית אבל זה לא היה מספיק טוב ובטוח עבורם. היום אנחנו חונכים קומה שלמה שתאפשר לנו להעניק טיפול ממושך לחולים ולנפגעים במצבי חירום". הוא סיכם את דבריו בתפילה "הלוואי ולא נדרש ליכולת זו".

"עד 2006 תכנית ההפעלה של בתי החולים בחירום חייבה חדרים ממוגנים בכל מחלקה", נזכרת מנהלת המרכז הרפואי ד"ר אורנה בלונדהיים, "אלא שכמה ימים לאחר פרוץ המלחמה החלו טילים ארוכי טווח לנחות סביבנו והבנו שהתכנית הזו לא ישימה. אי אפשר לנייד חולים מורכבים ומונשמים לחדרים ממוגנים בתוך דקה. היה ברור שחייבים לבנות שטחים גדולים ממוגנים שבהם נטפל בחולים הקשים בזמן חירום. זה חייב אותנו לעצור את התכנון של הבניין החדש, ולתכנן בו מחדש קומות ממוגנות וככה עשינו. לשמחתי הרבה הרב אקשטיין ז"ל התרשם מחשיבות התכנית ונרתם למשימה, וכל השאר היסטוריה". סיפרה בהתרגשות, וציינה שזו מתנת הפרידה שלה מהמרכז הרפואי העמק עם פרישתה הקרובה לגמלאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבניין הרב תחומי החדש במרכז הרפואי העמק כולל 2 קומות ממוגנות, בהן קומת חדרי לידה וחדרי ניתוח, וקומת הכניסה לבניין שבימי שגרה יופעלו בה מכוני יום רפואיים ובשעת חירום יוסב לבית חולים חירום, שבו 100 עמדות לטיפול בחולים מורכבים, עם כל התשתיות הנחוצות לטיפול בחולים אלה.

בפתיחת הטקס ציינה נשיאת הקרן הגברת יעל אקשטיין: "בתקופה זו איראן מרימה את ראשה ומאיימת על העולם החופשי ובמיוחד על ישראל. הזרועות שלה בסוריה ולבנון מחייבות אותנו לעמוד על המשמר להתכונן להגן ולטפל באזרחינו בשעת חירום. אני שמחה שמתאפשר לנו להיות חלק מפרויקטים מצילי חיים כמו זה. אנחנו דואגים למיגון ואתם אנשי הרפואה המדהימים דואגים לטיפול המסור בכל אדם. יחד אנחנו עומדים כחומה בצורה מול כל איום ומראים שעם ישראל חי ושאנחנו כאן להישאר. אני מאחלת ומתפללת שלא נזדקק למיגון כאן ושנדע רק שקט ושלום בישראל".

צילום: מרכז רפואי העמק

צילום: מרכז רפואי העמק

צילום: מרכז רפואי העמק

צילום: מרכז רפואי העמק

צילום: מרכז רפואי העמק
צילום: מרכז רפואי העמק
צילום: מרכז רפואי העמק
צילום: מרכז רפואי העמק

טקס חנוכת בית חולים ממוגן. בתמונות: פרופ' מ' אורנה בלונדהיים, מנהלת המרכז הרפואי העמק, מר אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה, הגברת יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות וצוות שעת חירום.

Back to top button