חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה יצא במוצאי שבת לביקור רשמי בקוריאה הדרומית

נשיא המדינה: "נחזק את שיתוף הפעולה בינינו ונרחיבו יחד עם המשלחות המיוחדות שמתלוות לביקור חשוב זה מעולם הכלכלה, העסקים, החדשנות, האקדמיה והמדע"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יקיים ביקור רשמי ברפובליקת קוריאה (קוריאה הדרומית) בתאריכים י"א-ט"ו בתמוז, 14-18 ביולי, בהזמנת נשיא הרפובליקה, מון ג'ה-אין. במהלך הביקור יקיימו הנשיאים פגישת עבודה משותפת והנשיא ישתתף במגוון אירועים רחב במטרה להעמיק את הקשרים בין המדינות.

את הנשיא ילוו בביקורו משלחות של אנשי עסקים בכירים, ונציגים בכירים מקהילות הטכנולוגיה, והחדשנות בראשות יו"ר מכון הייצוא אדיב ברוך. משלחת נוספת תתלווה לנשיא מעולם האקדמיה בראשות יו"ר הות"ת (ועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה) פרופ' יפה זילברשץ. המשלחות יקיימו מגוון פגישות ויחתמו על שורת הסכמים הנוגעים בשיתופי הפעולה הרבים בין ישראל לקוריאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

זהו ביקור שני של נשיא מדינת ישראל בקוריאה מאז נפתחה השגרירות הישראלית במדינה ב-1992. היחסים הדיפלומטיים בין המדינות כוננו בשנת 1962 אולם השגרירות הישראלית נסגרה ב- 1979 בהחלטת שר החוץ דאז משה דיין ונפתחה מחדש רק בשנת 1993.

נשיא המדינה ריבלין אמר כי "קוריאה וישראל חולקות דמיון עמוק. שתיהן בעלות היסטוריה ענפה, שתיהן קיבלו את עצמאותן באותה השנה והצליחו להפוך כל אתגר שנקרה בדרכן להזדמנות. אני מודה לנשיא מון על הזמנתו לחיזוק שיתוף הפעולה המגוון בינינו ואני מקווה שאף נרחיב אותו, בסיוע המשלחות המיוחדות שמתלוות לביקור חשוב זה בה חברים בכירים מעולם הכלכלה, העסקים, החדשנות, האקדמיה והמדע."

נשיא המדינה רובי ריבלין. צילום: מארק ניימן / לע"מ

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים התייחס לנסיעה החשובה ואמר כי "מבין מדינות העולם, קשרי הסחר שמנהלת ישראל עם דרום קוריאה, הם מהגדולים והחשובים ביותר של ישראל. רק בשנת 2018 הסתכם היקף הסחר בין המדינות בכ-2.6 מיליארד ₪, עלייה של כ-20%. בהתאם לכך, מדורגת דרום קוריאה כמדינת הסחר ה- 11 בגודלה מבין כלל מדינות העולם עמן סוחרת ישראל. מדינת ישראל בכלל והמשק בפרט, רואה בדרום קוריאה שותפה אסטרטגית בכל הנוגע למערכת היחסים הכלכלית בין המדינות. המשלחת הנוכחית, המונה למעלה מ-20 חברות, היא עוד הוכחה לקשר כלכלי בר קיימא שעתיד להתפתח ולהיות חזק עוד יותר בעתיד הקרוב."

גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא הוסיף וציין כי "קשרי הסחר שמנהלת ישראל עם דרום קוריאה, הם מהגדולים והחשובים בעולם. נכון לסוף שנת 2018 מהווה קוריאה הדרומית עבור ישראל, יעד יצוא האחד עשר בגודלו והרביעי באסיה. אל משלחת הנשיא יצטרפו כ-20 חברות בהובלת מכון היצוא מתחומי, בריאות, מובייל ואוטומוטיב. מכון היצוא מסייע לחברות הישראליות להגיע לשווקים בינלאומיים, ביקור מסוג זה עשוי לפתוח דלתות רבות ולחשוף את החברות הישראליות לדרגים בכירים יותר מאלו שעבדו מולם עד כה ובכך לתקוע יתד בדרום קוריאה. כולי תקווה שהמפגשים העסקיים יניבו פירות ובכך יפתח צוהר להזדמנויות עסקיות נוספות עבור החברות הישראליות."

Back to top button