מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: הפעיל רשת להברחת אזרחים גיאורגים לישראל

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שני) לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד דודי כהן, בן 44 מראשון לציון בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות במרמה, עבירות על חוק הכניסה לישראל, עבירות לפי חוק הדרכונים, שיבוש מהלכי משפט, הדחה לחקירה וקשירת קשר לפשע.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין טל פרג'ון ואלעד אשכנזי, כהן עמד בראש רשת שפעלה להבריח לישראל אזרחים גיאורגים ואחרים, שזהותם לא ידועה, שלא כחוק ובמרמה. לצורך הגשמת תכניתו העבריינית הפעיל כהן רשת של משתפי פעולה. כהן דאג להטיס את משתפי הפעולה לחו"ל ולתאם את חזרתם ארצה במקביל להגעת המוברחים לנתב"ג. משתפי הפעולה מסרו את התעודות שמסרו להם בביקורת הדרכונים (המכונות גייט פאס) למוברחים אשר עשו בהם שימוש לצורך יציאה מנתב"ג. כך הועלמה עובדת כניסתם של המוברחים לישראל ונמנע תיעוד ובקרה על כניסתם.

בנוסף מואשם כהן בעבירות הדחה בחקירה ושיבוש מהלכי משפט בכך שניסה תוך כדי החקירה לדלות פרטי חקירה מנחקרים, להשפיע על מעורבים בפרשה להסתתר מהמשטרה ולא להסגיר את שמו אם יחקרו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוה"ד פרג'ון ואשכנזי כתבו בבקשת המעצר כי "..שמירה על גבולותיה של המדינה ופיקוח על האנשים שמעוניינים להיכנס לתחומה הוא אינטרס בטחוני ואכיפתי ראשון במעלה… המשיב הפך גבולותיה של מדינת ישראל- הפקר וכל זאת, תוך הפעלת רשת מורכבת של משתפי הפעולה אותם גייס לפעילותו הפלילית…. המסוכנות הגלומה במעשיו של המשיב- רבה היא ואין מקום לאיינה בחלופת המעצר שכן נוכח ריבוי העבירות, השיטתיות, מספר משתפי הפעולה שפעלו תחת השפעתו, הנחיותיו של הנאשם ויכולתו להמשיך ולבצע לכאורה את מעשיו גם "בשלט רחוק" בשילוב הסיכון החמור לביטחון הציבור ומדינת ישראל בביצוע עבירות אלה…".

החקירה נוהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף מרחב נתב"ג במשטרת ישראל ורשות שדות התעופה.

אילוסטרציה. קרדיט: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח