חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "הפלסטינים נחושים להמשיך את הסכסוך בכל מחיר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למספר נושאים שבסדר יומה של מדינת ישראל: הסכסוך עם הפלסטינים, המצב הביטחוני ברצועת עזה וסיום הלימודים של התלמידים.

"אני מבקש להשמיע לכם דברים שאמר שר החוץ של בחריין בשבוע שעבר: "ישראל היא מדינה במזרח התיכון, היא חלק מהמורשת של האזור. לעם היהודי יש מקום בקרבנו. הציבור הישראלי צריך להאמין שיש מדינות באזור שרוצות להשיג שלום ושמעודדות את הפלסטינים לעשות שלום". זוהי אמירה חשובה מאוד – היא תוצאה ישירה של המדיניות שלנו שהופכת את ישראל לכוח עוצמתי באזור ולכוח עולמי עולה." אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי "בשעה שאנחנו מתקרבים למדינות ערב, ומנרמלים בהדרגה את היחסים עמן, ובשעה שאנחנו בירכנו על הכנס בבחריין שנועד בראש ובראשונה להביא לפריחה כלכלית לפלסטינים ולאזור כולו, באותה שעה, הפלסטינים תקפו את הכנס בשצף קצץ בניגוד לאינטרס שלהם עצמם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בימים האחרונים הרשות הפלסטינית אף עצרה איש עסקים פלסטיני, אחר כך הם שיחררו אותו בלחץ אמריקני. כל פשעו היה שהשתתף בכנס כלכלי שמטרתו לקדם את הכלכלה הפלסטינית."

נתניהו ציין כי "דבר אחד ברור עולה מכל זה – הפלסטינים נחושים להמשיך את הסכסוך בכל מחיר, כולל במחיר של רווחתם של הפלסטינים עצמם. כך לא פועלים מי שרוצים לקדם שלום. אנחנו לעומתם ממשיכים לקדם את הקשרים עם העולם הערבי, כולל היום הזה, וזה משרת את כולם."

"באשר לעזה" אמר ראש הממשלה, "אנחנו מבינים היטב את המצוקה של ישובי העוטף, ואנחנו פועלים להקל עליהם ככל הניתן. בשבוע שעבר הפעלנו סנקציות כבדות על חמאס כולל עצירת הדלקים. אם נצטרך נפעיל אמצעים קשים בהרבה. את הפעולות הללו אנחנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון."

נתניהו תקף את כל אותם אלה שדוחקים בו לפעול בתקיפות כנגד הטרור מעזה ואמר, "אני לא מתרשם מהתעמולה של "המומחים" למיניהם. רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו כשהם היו בתפקיד. ושלא נתבלבל, הם גם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף, דבר שייתכן שנאלץ לעשותו. לכן מה שמנחה אותי זה רק דבר אחד – ביטחון מדינת ישראל."

ראש הממשלה התייחס לסיום הלימודים ויציאת התלמידים לחופש הגדול ואמר, "היום יוצאים תלמידי ישראל לחופש הגדול, מי מאיתנו לא זוכר את השמחה הגדולה בתחילת חופשת הקיץ, אני מתכוון כמובן לשמחת הילדים לא לשמחת ההורים. אז ילדים יקרים, יחד עם השמחה אני מבקש שתקשיבו להורים, היזהרו בדרכים ושימרו על עצמכם. שתהיה לכם חופשה מהנה."

צילום: עומר מירון/לע״מ

5 תגובות

  1. אינני חרדי.אוכל חינם בעל שגיאות כתיב ובלי כינוי שכמוך.אני יהודי מאמין ומפוכח שרואה את המציאות העובדות מדברות בעד עצמן לא יעזור מה שיעשו.ואינני שש אלי קרב.אלא ההיפך בעד שלום ואוהב שלום.ורק משיח ישכין שלום.

  2. כל מה שאתה כותב שיבוא המשיח איך המשיח יבוא שאתם0 החר4דים שונאים את מדיטנת ישראל ואתם אוכלי חינם ולכן אדוני אל תזרוק לי את שמו של המשיח

  3. פרש אתה ופרש תישאר.אינני מבין איך שוב בוחרים בך.כנראה שזה הרע במיעוטו.יבוא משיח יסדר הכל.אתה לא קובע כלום.אתה פרש.

Back to top button