מבזקיםפוליטי / מדיני

יאיא פינק עוזב את מפלגת העבודה ומצטרף למפלגתו של אהוד ברק

יאיר (יאיא) פינק, שהגיע למקום השמיני ברשימת מפלגת "העבודה" לכנסת ה-21, הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא מצטרף למפלגתו החדשה של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק.

"החלטתי להיענות לבקשתם של אהוד ברק, יאיר גולן, יפעת ביטון ושות' ולהצטרף למפלגה החדשה הקמה בימים אלו." כתב פינק בעמוד הפייסבוק שלו, "יש לנו 80 ימים לנער את מערכת הבחירות ולצאת מהאדישות. אין לנו את הפריבילגיה לשבת ולצפות מהצד בשידור חוזר של מערכת הבחירות הקודמת. את ההחלטה הזו קיבלתי מתוך מציאות מטלטלת אשר מדירה שינה מעיני. מציאות שהמדינה נלקחת בשבי בידי אדם אחד בשביל לחמוק מהעמדה לדין. מציאות בה הדמוקרטיה הישראלית מתערערת." ציין.

פינק הוסיף וכתב כי "אלו רגעים בהם כל סוגיות הליבה הבוערות של מדינת ישראל נזנחות לטובת מלחמת הישרדות נתניהו. כי הרי מה זה פערים חברתיים בלתי נסבלים, מערכת בריאות קורסת, תחבורה ציבורית בתת תפקוד, יוזמות סיפוח שמובילות את ישראל לקץ החלום הציוני וקיצוניות דתית אל מול רצונותיו של הנמלט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כן, היה ניסיון כזה של מפלגת כחול לבן בבחירות האחרונות, לצערנו זה היה ניסיון שלא הצליח, ניסיון אשר עסק בעיקר במלחמות פנים גושיות ובנמנום כללי מאז תוצאות הבחירות. מול המציאות הזו, נדרשים כוחות חזקים ואישים נוספים לחזק את הקיימים, ויחד להציב אלטרנטיבה חדה ולא מתנצלת, עם סכין בין השיניים."

"כן, זה אומר לעשות משהו שאנחנו לא טובים בו וזה לשים בצד שנאות פרסונליות. לסלוח על טעויות שנעשו (ונעשו)" מוסיף פינק, "לדלג באופן נדיר על הויכוחים הפנימיים שקיימים במחנה שלנו- לאחד כוחות כמפלגה דמוקרטית גדולה, לצאת בכל הכוח למערכת הבחירות הנוכחית וזה מה שיקרה כאן בשבועות ובחודשים הקרובים."

פינק מציין כי ההחלטה לעזוב את מפלגת העבודה היתה קשה עבורו אך הדגיש כי איננו עוזב את הערכים בהם הוא מאמין, "חברי ושותפי במפלגת העבודה, ההחלטה לעזוב את מפלגת העבודה מאוד קשה עבורי. מעבר לעובדה שבמפלגה הזו צמחתי, השקעתי בה שנים של עשיה ציבורית ופוליטית, נלחמתי עליה, והשתדלתי לפעול לתיקונה- מדובר בקושי רגשי ונפשי. במסגרת הפוליטית הזו רבים מחברי האהובים, שותפי לדרך, מדובר במפלגה שהפכה להיות חלק מהזהות האישית שלי.

חשוב לי להדגיש, אני עוזב את מפלגת העבודה, לא את תנועת העבודה ואת הערכים שאנחנו מאמינים בהם, צדק חברתי, רדיפת השלום, ויהדות פלורליסטית. אני מעריך שהצעד הזה בסופו של יום (כבר לפני מערכת הבחירות הזאת) יחזק את תנועת העבודה ואת האפשרות לאלטרנטיבה אידאולוגית לשלטונו של נתניהו.

כמו שאתם יודעים אני מאלו שסירבו להספיד את המפלגה פעם אחד פעם ונלחמו לחדשה. הייתי בטוח שלאחר הכישלון בבחירות נצליח לנצל את המשבר, לשנות ולתקן את הדרוש תיקון. אפילו יצאתי למסע תחקיר ארוך בין אלפי חברים והפקתי מסמך המלצות להתמודדות עם המשבר שלצערי מקבלי ההחלטות התעלמו ממנו."

"גם היום אני לא מפסיק לנסות. אני מעריך ואוהב את הפעילים הרבים במפלגת העבודה ומקווה שנחבור יחד לכוח משמעותי יותר בקרוב." אומר פינק ומוסיף, "אבל כרגע אין לנו דקה פנויה לריבים פנימיים ואני לא יכול שלא לנסות ולחזק את אלו אשר רוצים להלחם, בלי פחד ולהקים מחדש את האלטרנטיבה האידאולוגית והפוליטית לימין.

עבורי זו החלטה קשה ולא נוחה, שכן ויתרתי על כל מה שבניתי במפלגה, ועל מקום גבוה ומובטח ברשימת העבודה לכנסת, למול יציאה לדרך לא נודעת, אבל אני חייב לנסות ולסייע בניעורה של האלטרנטיבה. מאחל הצלחה גדולה לשלושת המועמדים לראשות העבודה ומחכים למי מכם שינצח בזרועות פתוחות ובנפש חפצה. אבקש סליחה מחברי אשר לא מסכימים עם המהלך הזה."

"במסגרת הזו שאני שותף להקמתה יהיה מקום לכל מפלגה שחולקת איתנו השקפת עולם של שוויון, דמוקרטיה ושלום. אפעל כבר לקראת מערכת הבחירות הקרובה לאחד כמה שיותר מפלגות ואישים, לרוץ כמסגרת אחת ובעיקר להגדיל את הגוש, כפי שכבר ראיתם בסקר שפורסם בסופ"ש.

זו תהיה מפלגה רחבה, בה נפתח תשתית דמוקרטית שתהיה בית לישראלים רבים, יהודים וערבים, חילונים ודתיים, פריפריה ומרכז שמאמינים בישראל יהודית ודמוקרטית שמאמינים בשוויון ובשלום, שנמאס להם מהשיסוי, רטוריקת הפחד, מהשחיתות." אמר.

"חשוב לי לשתף אתכם" אומר פינק לחבריו, "שלקחתי על עצמי לסייע בכתיבת המצע ובבניין המפלגה. בנוסף ולאחר הבחירות, אנווט את פעילות הסיעה החדשה בכנסת החדשה."

"כמו כן, וממערכת הבחירות הבאה נבנה יחד מסגרת דמוקרטית. ניצור מודל של דמוקרטיה השתתפותית רחבה, בה הציבור יוכל להצביע באמצעים טכנולוגיים ולהשפיע על נבחרי הציבור שהוא בחר בשלל כלים והצבעות, ולהתעדכן אונליין בכל המתרחש כפי שראוי בשנת 2019, כפי שעשיתי בלובי 99 וכפי שלא הצלחתי לעשות בעבודה." אומר פינק.

לסיכום ציין כי "יש לנו 80 ימים עד הבחירות- אני קורא לכל המפלגות, הארגונים, השותפים שלי במעגלים הרחבים שמרגישים כמוני, שלא מוכנים להפסיד ללא קרב את המערכה על דמותה של ישראל להצטרף אלינו ליוזמה רחבה, להתגבשות כלל הקולות במחנה, לתקווה לשינוי. תודה על השותפות ויאללה יוצאים לדרך."

יאיר (יאיא) פינק. צילום: מתוך פייסבוק

Back to top button