איראןמבזקים

דובר משרד החוץ האיראני: "הגשנו תלונה באו"ם נגד ארה"ב"

איראן הגישה היום (שישי) תלונה רשמית לאו"ם נגד ארה"ב על הפרת המרחב האווירי שלה באירוע בו הפילה את המל"ט. כך דיווחה סוכנות החדשות האיראנית "תסנים".

"לאיראן יש זכות להגיב בנחישות אם ארצות הברית תחזור על תוקפנותה", ציינה איראן בתלונתה.

איראן אמרה כי הפגישה בווינה היום בין הצדדים הנותרים בעסקת הגרעין היא "ההזדמנות האחרונה" להציל את העסקה לאחר שנסוגה ארה"ב בשנה שעברה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני חושב שהפגישה הזאת יכולה להיות ההזדמנות האחרונה של הצדדים על מנת לראות איך ניתן להמשיך למלא אחר ההתחייבויות האיראניות", אמר דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מווסווי.

מוסאווי אמר כי למרות תמיכתם של הצדדים האחרים בהסכם הגרעין – בריטניה, סין, צרפת, גרמניה ורוסיה – עמדה איראן בהתחייבויותיה ולא עשתה שום צעד משמעותי. "הסבלנות האסטרטגית של איראן אזלה", אמר סגן שר החוץ בווינה, "איראן לא תוכל להמשיך להתחייב להסכם הגרעין". הוא הביע תקווה כי הפגישה בווינה תוביל לפעולה "קונקרטית".

המעצמות האירופיות יצרו מנגנון סחר בינלאומי בניסיון להגן על לפחות חלק מהכלכלה האיראנית כתוצאה מהסנקציות האמריקאיות. אבל המנגנון עדיין לא החל, ודיפלומטים אמרו שהוא יוכל להתמודד רק עם כמויות קטנות של סחורות כמו תרופות ולא מכירות נפט גדולות כפי שדורשת איראן.

"אנחנו צריכים לראות כמה כסף ניתן להעביר באמצעות נסטקס, אם זה רק מנגנון וירטואלי, איראן לא תקבל את זה", אמר מוסאווי.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר אתמול כי ינסה לשכנע את עמיתו האמריקני, דונלד טראמפ, להשעות מספר סנקציות שהטיל על איראן על מנת לאפשר למשא ומתן לפתרון המשבר.

דובר משרד החוץ האיראני, עבאס מווסווי
Back to top button