טכנולוגיהמבזקים

נתניהו חשף: "דאע"ש תכנן לפוצץ מטוס באוויר – ישראל מנעה זאת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (רביעי) במליאה המרכזית בכנס הסייבר ה- “Cyber Week”, באוניברסיטת תל אביב.

ראש הממשלה נשא דברים בכנס: "אנחנו מעודדים התקשרויות בינלאומיות גם ברמה הבין-ממשלתית בשיתוף פעולה בסוגיות של אבטחת סייבר. זהו נושא מורכב מאוד. יש לנו היום שיתוף פעולה גדול בסייבר, קודם כל עם בת בריתנו הגדולה שאין לה תחליף – ארה״ב. אנחנו משתפים פעולה בהגנת סייבר באופן חסר תקדים ובכל התחומים האחרים של המודיעין.

בעבר, דרכי ההגנה מפני חטיפות מטוסים היו באמצעות הצבת שומרים חמושים וכוחות ביטחון המוכנים לפרוץ למטוסים חטופים, ובאמצעות תעשייה שלמה שהתפתחה מאוחר יותר בישראל – מעצורים ממוכנים, מנעולים על דלתות הטייסים שמפרידים בין הטייסים ליתר המטוס ושומרים על ביטחון תא הטייס ועוד. זו דרך אחת להתמודד עם חטיפות והיא הייתה יעילה וטובה, אך יקרה מאוד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נתניהו חשף במהלך הכנס אירוע של ניסיון פיגוע שתכנן דאע"ש וסוכל בזכות ישראל, "הנה דרך נוספת – מטוס שעשה את דרכו מסידני לאבו דאבי לא עמד בפני חטיפה – תוכנן לפוצץ אותו באוויר. אנחנו גילינו באמצעות פעילות הסייבר שלנו שדאע"ש מתכנן לעשות את זה ולכן התרענו על כך בפני המשטרה האוסטרלית והם מנעו את זה לפני שזה קרה. זו דרך יעילה יותר לעשות את זה." אמר נתניהו.

הוא הסביר כי "התקרית המסוימת הזו הודלפה לתקשורת ולכן אני יכול לדבר עליה. אם תכפילו זאת פי חמישים, זה יאפשר לכם להבין את תרומתה של ישראל למניעת מבצעי טרור גדולים, במיוחד בידי דאע"ש בעשרות מדינות. רוב המקרים האלה סוכלו הודות לפעילויות שלנו בסייבר."

לסיכום אמר ראש הממשלה כי "זה משפיע על כל מדינה בעולם ועל כל אדם בעולם – לא רק בתעופה ותחבורה, בכל התחומים. ישראל ניצלה את ההזדמנויות ומתמודדת עם הסכנות ואנו מזמינים אתכם לנהוג כמונו בשותפות עמנו."

צילום: חיים צח/לע״מ
צילום: חיים צח/לע״מ
צילום: חיים צח/לע״מ

4 תגובות

  1. איי ביבי זה לא ישראל מנעה…זה אתה!!! אתה!!! הכל בזכותך מנהיג נערץ שלי!!! יתרך שמך זביבון שלי!!!

  2. סוף עידן נתניהו

    אנחנו רואים עכשיו את תחילת סוף עידן נתניהו. 

    הסדקים בדרכו ובמחנה שסביבו ילכו ויעמיקו עד לשבר באגרטל הפוליטי הזה, שכבר לא מחזיק מים. 

    נתניהו מתחיל להפוך מנכס לנטל – ליצור דחיה גם בחברה וגם בליכוד, בגלל כתבי האישום החמורים, הנהנתנות המשפחתית, המניפולציות המתוחכמות של דעת הקהל, חוסר היושרה הפוליטית והאישית, והמרדף הציני ונטול העכבות אחרי חסינות והשרדות, שמביא למכירת חיסול של יושרה, ערכים ואידאולוגיה. 

    ריצת האמוק להמנע ממשפט וכלא, נחשפת. אפשר להבין – זהו סיום עגום מאד לקריירה פוליטית מזהירה.

    כך נתניהו הופך ממדינאי מוכשר ויצרן מנדטים משופשף – לנטל אתי ואלקטוראלי, ולמעמסה מצפונית מעיקה. 

    למרות הבייס השפוט הגדול שלו, ליכודניקים ובוחרים רבים שהאמינו בו והתלהבו מיכולתיו, מתעוררים כעת ומפסיקים לתמוך בו ובליכוד בגלל חוסר היושרה שבמהלכיו. (ראה ערך אברי גלעד ושות.) 

    את זאת נראה יותר ויותר בבחירות בספטמבר, כאשר נתניהו יעשה שקוף ונואש יותר להמלט מאימת הדין, ויעורר התנגדות ציבורית רחבה וחסרת פשרות.

    בלעדי נתניהו – היתה קמה ממשלת ליכוד – כחול לבן נטולת סחטנים, ממשלה שהיא אינטרס כלל ישראלי חיוני ודחוף, שהרי החלוקה לימין ושמאל היא מניפולטיבית ביסודה והמרכז הוא שמאפיין ציבור גדול מהבוחרים. 

    לאיזה איכות חיים תרבותית ופוליטית אנו שואפים, לנו ולילדנו? יושרה לפני הכל. אסור! להתרגל לנורמות מקולקלות, ציניות וחסרות יושרה, גם בעבור תגמול מפתה של שלטון ואינטרסים, ויכולת מדינית מוכחת. 

    זה לא ביבי או לא ביבי, זה ישראל נקיה או מלוכלכת.

    הגיע הזמן לשינוי באיכות ההנהגה בארץ שלנו. הגיע הזמן למנהיגים עם לב, מצפן ומצפון, עם אידאולוגיה, יושרה ותודעת שרות. 

    זה מגיע לנו, אזרחי הארץ הזו

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח