חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "ישנו פרויקט ביטחוני חשוב מאוד, אסור לנו לעצור אותו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך בפתח ישיבת הממשלה את השרים החדשים אוחנה, פרץ וסמוטריץ' ואמר, "אני רוצה לברך בשם כל חברי הממשלה את שר המשפטים אמיר אוחנה, שר החינוך רפי פרץ ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ – ברוכים תהיו. אתם יודעים שיש לי ברכה מסורתית לכל מי שעומס על כתפיו אחריות ציבורית – ברכותיי ותנחומיי."

נתניהו התייחס למפגש המשולש שיתקיים מחר בין יועצי הביטחון של ארה"ב, רוסיה וישראל ואמר, "מחר אני אוביל פסגה חסרת תקדים בין שתי המעצמות הגדולות – ארה״ב ורוסיה, וישראל, כאן בישראל. העובדה שהפסגה הזאת מתקיימת כאן בישראל היא עדות נוספת למעמדה הייחודי של ישראל בין האומות בעת הזאת.

אתמול סיירתי עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב ג׳ון בולטון בבקעת הירדן. אני רוצה להגיד משהו על המילה סיירנו – זה לא היה לטוס מעל, הדברים האלה כבר נעשו. אנחנו ממש נחתנו על הקרקע, נגענו באדמת בקעת הירדן, צפינו בסרטבה ואחר כך הלכנו ל״קאסר אל-יהוד״, אזור המנזרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אני דיברתי שם על החשיבות העליונה של היותנו בבקעת הירדן, כדי להבטיח את העומק האסטרטגי וגם את הגובה האסטרטגי במעלה הדרך של מדינת ישראל.

יש האומרים שנוכחותנו בבקעת הירדן מונעת שלום, אני אומר הפוך – אם לא נהיה שם זה מבטיח מלחמה, טרור ואי יציבות שתתפשט לכל הכיוונים – מזרחה, מערבה, דרומה וצפונה. לכן, היותנו שם הוא נדבך יסוד בביטחון וביציבות של האזור שלנו, ואני התרשמתי שהיועץ בולטון מסכים איתי." אמר ראש הממשלה.

"היום אפגש עם מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב" ציין ראש הממשלה והוסיף, "ומחר אוביל את הפסגה המשולשת. אנחנו נעסוק כמובן באיראן, בסוריה ובנושאים אחרים שמקשים על השגת ביטחון ויציבות באזורנו ואנחנו יודעים שהאזור זקוק לזה מאוד, במיוחד בעת הזאת."

בנוגע לקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה אמר ראש הממשלה, "בישיבה היום אנחנו מעבירים שורה של החלטות תקציביות. ההחלטה התקציבית החשובה ביותר היא קודם כל כ-800 מיליון שקל להמשך פרויקט ביטחוני חשוב מאין כמוהו שאסור לנו לעצור אותו.

בנוסף, אנחנו מעבירים 350 מלש״ח כדי שפרויקט הצהרונים לא יעצר. זה משרת הורים רבים בישראל ומאפשר לנו את תחילת שנת הלימודים.

בנוסף לכך, אנחנו מעבירים גם סכום של כמה עשרות מיליוני שקלים לטובת אותם אנשים שהבתים שלהם עלו באש. זו חובתה של הממשלה לעשות זאת.

כשאנחנו מביאים את הדברים הללו, בלמעלה ממיליארד שקל, אנחנו יכולים לעשות אחד משני דברים: אנחנו יכולים פשוט להקצות את זה ועל ידי כך להגדיל את הגירעון ולהגיד ‘נתנו’. הבעיה עם זה, שזה חוסר אחריות ראשון במעלה, משום שאנחנו צריכים לשים סייג בסופו של דבר להוצאות הללו, ואנחנו שמים כאן סייג. כדי לתת שם אנחנו צריכים לקחת ממקום אחר. לדבר הזה קוראים בעברית מכובסת ״הסטות״ – אני קורא לזה קיצוצים."

צילום: קובי גדעון, לע״מ

ראש הממשלה הסביר כי "קיצוצים זה דבר קשה. לקחת ממשרדי הממשלה זה דבר קשה. אף אחד לא רוצה לעשות את זה, גם אני לא רוצה לעשות את זה. אני מבין גם את השרים שבמשרדיהם נעשים הקיצוצים.. זה קשה מאוד לכל אחד מאיתנו, אבל עם זאת, זה מה שנדרש. אין לנו ברירה, אנחנו חייבים לדאוג לסדר עדיפויות – ביטחון, הבתים שעלו באש, הצהרונים – אלה צרכים שאנחנו שמים כרגע לפני צרכים אחרים.

כדי לעמוד בזה אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות הקשות, ואני רוצה להגיד לכם: זאת מנהיגות. בזה נמדדת מנהיגות. בכל שנותיי כאן, ואנחנו התמודדנו עם גירעונות קצת יותר גדולים ממה שאנחנו מתמודדים איתם היום, תמיד עולה אותה שאלה: מהו סדר העדיפויות?

כשאתה מדבר על סדר עדיפויות, זה קודם כל הנכונות לקחת מכאן ולשים שם, ולהתמודד עם הקשיים הללו. בזה נמדדת מנהיגות, ובזה נמדדת גם אחריות. אני מאמין שהשולחן הזה יגלה את שניהם בשעה הקרובה."

רה״מ נתניהו הוסיף ואמר: "אני רוצה לקבל בברכה את נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון. נשמח לשמוע את עמדתך. הצעדים ששר האוצר תיאר, בעת הזאת, ערב בחירות, הם לא דבר קל. אני לא ממעיט בזה. אין כאן משהו שעושים כלאחר יד. זה קשה, אבל זה נדרש. העובדה שאנחנו מתכנסים כאן בעת הזאת ומוכנים לעשות את הצעד הזה, זאת עדות לאחריות התקציבית והכלכלית של הממשלה. אנחנו צריכים כולנו להתברך בזה."

3 תגובות

  1. אתם הקשקשנים, אפסים, ובעליי לשון הרע. אין כמו ביבי, יעלה ויצליח, ויקבל 50 מנדטים
    אמן.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח