מבזקיםמשפטי/פלילי

בזהות גנובה: רשת מתחזים זרה גנבה זהות של ישראלים

עשרות אזרחים ישראלים ממוצא גיאורגי גילו כי תעודות הזהות שלהם משמשות מתחזים העובדים בארץ תחת שמם, ביניהם גיא, סופי ונינו שסיפרו על כך בתכנית "יהיה בסדר" בהגשת אביב לביא ואיתי זילבר בגלי צה"ל.

האזרחים קיבלו לאחרונה הודעות מחברות ביטוח שונות לפיהן נפתחו עבורן קרנות פנסיה והשתלמות על ידי מעסיקים שהם כלל לא מכירים. חלקם אף קיבלו הודעת אזהרה מרשות המיסים, לפיה עליהם לבצע תיאום מס מחודש ולשלם בהתאם.

בעקבות פניית גלי צה"ל גילו המעסיקים כי העובדים להם פתחו את הקרנות הינם מתחזים, וכאשר בוצעה הצלבה בין תעודות הזהות של העובדים המתחזים ושל האזרחים התברר כי כל הפרטים זהים מלבד התמונה – שזויפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברות הביטוח פועלות מול רשות שוק ההון במטרה לברר את הנושא, שכן על פי תקנות הרשות אין באפשרותם לסגור את הקרנות ללא אישור המעסיק.

תחקיר "יהיה בסדר" מגלה כי מרבית האזרחים שזהותם נגנבה הם ממוצא גיאורגי – נתון התואם את ממצאי רשות האוכלוסין בנושא.

ממשטרת ישראל נמסר: "כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית של התחזות לאחר, נחקרת ומטופלת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת, וכך גם ביחס למקרה זה. תיק החקירה נשוא הפנייה עודנו מתנהל במשטרה בימים אלו. נציין כי מוקדם יותר החודש שלחה המשטרה אישור לפקיד השומה בדבר התלונה והעובדה כי אכן התחזו לגיא, וכי הנושא מצוי בחקירת המשטרה פעילה."

תגובת רשות שוק ההון: "המקרים המתוארים בפנייתכם, קשורים ככל הנראה לתופעה של גניבת זהויות על מנת להכשיר העסקת עובדים לא חוקיים. מדובר בפעילות פלילית, שאחד מההיבטים בה הינו פתיחת חיסכון פנסיוני. הרשות בוחנת את אפשרויות הטיפול בה מול גורמי ממשלה ואכיפה נוספים."

אילוסטרציה. קרדיט: pexels
Back to top button