איראןמבזקים

ידלין על הפלת המל"ט האמריקני: "ההבלגה עלולה להביא להסלמה"

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי האלוף במיל' עמוס ידלין התייחס היום (חמישי) להפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן ואמר כי מדובר בעליית מדרגה.

"הפלת המל"ט האמריקאי הבוקר היא עליית מדרגה בעימות המתפתח במפרץ בין ארה"ב ואיראן." אמר ידלין והוסיף, "כלי הטיס שהופל הוא מטוס איסוף מודיעין מתקדם ביותר: טכנולוגית ומבצעית ויקר ערך. לא מדובר במזל"ט ! זאת פעם ראשונה במשבר הנוכחי שהאיראנים מפילים כלי טיס אמריקאי ולוקחים אחריות על הפעולה הצבאית"

עוד ציין כי "השאלה החשובה לבדיקה : היכן טס והופל מטוס הביון?" ידלין אומר כי "אם מעל טריטוריה איראנית- הפלתו היא בחוקי המשחק המקובלים : לגיטימי להפיל מטוסי ביון מעל שטח ריבוני אליו חדר. אך אם ההפלה מעל מים בינלאומיים במפרץ – יש כאן עליית מדרגה משמעותית בעימות שתציב דילמה אסטרטגית בפני ממשל טראמפ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ידלין מציין כי עד כה תגובות הממשל האמריקני אינן תורמות ליצירת הרתעה. "הנשיא ביטל את התקפות איראן כזניחות, בתי הנבחרים מזהירים ממלחמה, ועד כה כללה התגובה אמריקנית רק תוספת כוחות באזור, אולם ללא הפעלת כוח שתגבה מחיר משמעותי, גלוי או חשאי מהאיראנים."

לגבי הדילמה האמריקאית אמר ידלין כי "המשך ההבלגה עלולה להביא להסלמה לא פחות מתגובת יתר, משום שהאיראנים מפרשים אותה כהיתר לפעולה נוספת ומסלימה. היש לאמריקאים תגובה שתשיג מחד הרתעת האיראנים מהמשך ההתגרויות במפרץ ומצד שני לא תסלים לעימות צבאי שהציבור האמריקאי והקונגרס כל כך לא רוצים להגיע אליו?"

2 תגובות

  1. די ברור שאם האיראנים אספו את השברים שנפלו בשטחם אז המטוס טס בשמים שלהם. אני לא מבין את הטיעונים האמריקאים שממציאים עובדות ומשקרים במודע.

  2. ארה"ב של אמריקה לא תכנס עכשיו לשום לוחמה עם האירנים, והאירנים יודעים זאת היטב והסיבה היא בחירות לנשיאות בארהב, ולכן הם מרשים לעצמם להתנהג כך ללא פחד, ושזה רק לא יתנקם בנו מדינת ישראל.

Back to top button