חדשות הארץמבזקים

נתניהו: "מדינות העולם הערבי מבינות שישראל היא לא האויב שלהן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם, בבית הנשיא בירושלים ואמר: "אני שותף לקריאתך, אדוני הנשיא, על המרכזיות והחשיבות של בית המשפט בחיינו הלאומיים, בדמוקרטיה שלנו, וכמובן שפסיקות בית המשפט מחיבות את כולנו. וגם צריך להבין שהאיזון בין הרשויות זה היסוד של הדמוקרטיה המודרנית, או של הדמוקרטיה העתיקה או הדמוקרטיה המודרנית. ואני אינני שוכח, לא את החשיבות, ולא את התפקיד של בית המשפט אפילו לרגע."

בנוגע לגרעונות בתקציב אמר ראש הממשלה, "התמודדנו עם גרעונות גדולים יותר, גם עם הנוכחי נתמודד. ביום ראשון הקרוב שר האוצר כחלון ואני נביא לממשלה תוספת חיונית לתקציב הביטחון של למעלה ממיליארד שקל. אבל אנחנו מביאים את זה תוך כדי הפחתה ממקורות אחרים. אנחנו שומרים על אחריות."

בהתייחסות לנושא הגרעין האיראני ציין ראש הממשלה נתניהו כי "ישראל עומדת בחזית אחת עם ארה"ב, עם מדינות ערביות מתונות, ועם מדינות נוספות, בהתנגדות לתוקפנות האיראנית. היום איימה איראן להעשיר אורניום לרמות גבוהות מעבר למותר בהסכם הגרעין. זה לא מפתיע אותנו, כי כשהבאנו את ארכיון הגרעין הסודי מטהראן לישראל, גילינו עד כמה איראן הפרה את הבטחתה לקהילה הבינלאומית – ההבטחה שלה לדווח דיווח אמת על תוכנית הגרעין שלה. במקרה שאיראן תממש את איומיה הנוכחיים, ותפר את הסכם הגרעין, הקהילה הבינלאומית תצטרך להפעיל מיד את מנגנון הסנקציות שנקבע מראש, מה שנקרא "Snapback sanctions" ובכל מקרה, ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רה״מ התייחס בדבריו גם ליחסים של מדינת ישראל עם מדינות העולם הערבי ואמר כי "בצד הסכמי השלום עם מצרים וירדן, אנו מהדקים באופן חסר-תקדים את היחסים עם מדינות נוספות בעולם הערבי והמוסלמי. מדינות אלו מבינות יותר ויותר שלא ישראל היא האויב שלהן. להיפך: ישראל היא בת-ברית איתנה ויציבה, שמבקשת להבטיח יחד איתן את עתיד האזור."

צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ
Back to top button