מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: נכפה על "הליכוד" ו"כחול לבן" הקמת ממשלת חירום לאומית

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן ציין בפוסט שכתב הערב (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלו כי בכוונתו להגיש תביעת דיבה כנגד גיורא עזרא המכונה קפטן ג'ורג' וממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שכתב היום בטוויטר את הדברים הבאים: "למי שעדיין לא קלט: 1. לפיד וליברמן נפגשו בוינה מיד לאחר הבחירות. 2. הגו את התוכנית בה ליברמן אינו מצטרף לממשלת נתניהו".

ליברמן הבהיר כי את תביעת הדיבה נגד עזרא יגיש כבר בימים הקרובים וכך יעשה כנגד כל אחד שימשיך בהפצת כזבים. " מרוב ההיסטריה, ב"ליכוד" עברו ל"נשק סודי" – שקרים. אין סוף תדרוכים של בכירי ליכוד בעילום שם על "הפגישה" ההיא שלא התקיימה מעולם בוינה, בין יאיר לפיד לאביגדור ליברמן. הפחדנות היא ההגדרה היחידה לאותם מתדרכים אנונימיים, שיודעים שאם לא היו נשארים בעילום שם, מיד היתה מוגשת תביעת דיבה כנגדם." כתב ליברמן.

ליברמן חזר שוב על כך שנתניהו הוא זה שכשל בהרכבת הממשלה ועליו בלבד מוטלת האחריות, "בפגישה אצל הנשיא, "ישראל ביתנו" המליצה על בנימין נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה, כפי שהבטיחה לבוחריה. נתניהו הוא זה שנכשל בהרכבת הממשלה. האחריות כולה עליו בלבד. העובדה היא שנתניהו לא הצליח להגיע להסכם קואליציוני עם אף אחת מהשותפות הקואליציוניות – עם אף אחת מהשותפות. אפילו לגבי תפקידם של בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ בממשלת המעבר עדיין אין שום סיכום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"את כל הטענות של נתניהו לבלעדיות בנושא ייצוג הימין במדינת ישראל" כתב ליברמן כי "כדאי לבחון באמצעות תשלומי הפרוטקשן שהוא מעביר לארגון הטרור חמאס, כולל היום בערב, ההבטחות שלו לפנות את חאן אל-אחמר, לחוקק חוק עונש מוות למחבלים, ההתנצלות בפני ארדואן, ההצבעה בעד ההתנתקות בכנסת, וההסכם הקואליציוני שחתם עם "ישראל ביתנו" בשנת 2009 ובו הסעיף המרכזי מיגור שלטון החמאס ברצועת עזה."

ליברמן התייחס גם בפוסט שפרסם בפייסבוק לממשלת אחדות ואמר כי הוא מתנגד לכך, "בפוסט שפרסמתי בדף הפייסבוק שלי ביום 15 במאי כתבתי: "ברמה העקרונית אני מתנגד לממשלת אחדות לאומית במצבי שגרה, מאחר וממשלה כזאת מיד תהפוך לממשלת שיתוק לאומי. את ממשלות האחדות חייבים להקים אך ורק ברגעי משבר אמיתיים, ביטחוניים או כלכליים".

כרגע אנחנו אכן נמצאים במשבר כלכלי אמיתי, שהממשלה מנסה להסתיר את ממדיו מאזרחי ישראל. מדובר בגרעון סביב 55 מיליארד ש"ח, והטלת גזרות חדשות על מעמד הביניים והשכבות החלשות מיד עם הרכבת הממשלה הבאה. כל זה עוד לפני הדרישה של מערכת הביטחון שמשוועת נואשות לתקציבים של מיליארדי שקלים, שקוצצו במסגרת הקיצוצים הרוחביים הקודמים, ואינני רוצה לפרט מעבר לזה."

ליברמן הוסיף כי "גם לגנץ אין שום סיכוי להרכיב ממשלה למרות החנופה המתמשכת למפלגות החרדיות, אבל למרות זאת גם ב"ליכוד" וגם ב"כחול לבן" מעדיפים ממשלה צרה עם החרדים." לדבריו, "על מנת למנוע הקמת ממשלת הלכה ולהבטיח לעם ישראל ממשלה לאומית וליברלית, שתוכל להתמודד עם כל האתגרים התקציבים והביטחוניים, חייבים להקים ממשלה רחבה, ממשלת חירום שתענה על ציפיותיהם של רוב אזרחי ישראל."

לסיכום אמר כי "בנימין נתניהו מנסה למקד את הקמפיין הקרוב בשאלה מיהו ראש הממשלה. ואנחנו ב"ישראל ביתנו" חושבים שהרבה יותר חשוב להבהיר איזו ממשלה מציעה כל אחת מהמפלגות. תפקידה של "ישראל ביתנו" לכפות על "הליכוד" ו"כחול לבן" הקמת ממשלת חירום לאומית וזה מה שנעשה."

ח"כ אביגדור ליברמן (ללא קרדיט)
Back to top button