מבזקיםצבא וביטחון

מערכות ההתרעה של פקע"ר יופעלו בחלוקה ל-1,700 אזורים נפרדים

פיקוד העורף משדרג משמעותית את מערכות ההתרעה שלו והחל מהיום (רביעי) בשעה 17:00 המערכות יופעלו בחלוקה ל-1,700 אזורים נפרדים.

בשנים האחרונות נקט פיקוד העורף בפעולות רבות שתכליתן שיפור ודיוק ההתרעה המופצת לאזרחים בעת ירי תלול-מסלול. לאחר עבודת מטה ממושכת, שכללה שיח הדוק עם הרשויות המקומיות ושיפורים טכנולוגיים משמעותיים, יוטמעו אזורי התרעה עדכניים שיאפשרו מיקוד התרעה לאזרח והפעלת אזעקה באזורים מצומצמים ככל הניתן בעת הצורך.

כל יישוב בישראל יקבל אזור התרעה בפני עצמו, למעט רשויות גדולות שיחולקו על פי השכונות בהן. לדוגמא אם בעבר הייתה התרעה "לכיש 246" במערכת ההתרעה החדשה יצוין "אשקלון".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דובר צה"ל

פילוח האזורים:

יישובים: כ-1,200

לראשונה – 10 ערים מחולקות: החלוקה המקסימלית הנה 4 אזורים נפרדים

חיפה – 4 אזורי התרעה
חדרה – 4 אזורי התרעה
ראשון לציון – 2 אזורי התרעה
ירושלים – 4 אזורי התרעה
הרצליה – 2 אזורי התרעה
רמת גן – 2 אזורי התרעה
תל אביב-יפו – 4 אזורי התרעה
נתניה – 2 אזורי התרעה
באר שבע – 4 אזורי התרעה
אשדוד – 4 אזורי התרעה
מוסדות (ריכוזי אוכלוסייה שהם לא חלק מרשות): כ-60

אזורי תעשייה: כ-50

נוספים: כ-370

אילוסטרציה. צילום: חדשות MivzakLive

אם אתם גרים באחת הערים המחולקות, תוכלו להיכנס לאתר פיקוד העורף, להכניס את שם ומספר הרחוב ולדעת בקלות מה אזור ההתרעה וההתגוננות שלכם.

רע"ן הסברה בפיקוד העורף, סא"ל שרית גרסקוביץ'-כהן מסבירה, "עשינו תקופה ארוכה של בדיקות, ניסויים ותרגילים כדי לראות שהכל תקין. אנחנו עובדים עם מערכות תקשורת שאומנם לא חסינות לתקלות, אבל בדקנו את כל היכולות שדיברנו עליה. קמפיין ההסברה של פיקוד העורף יעלה גם הוא היום, בכל אמצעי התקשורת והכנו את הקמפיין גם בשפה הישראלית, הערבית, הרוסית והאמהרית. בנוסף, עשינו התאמה לציבור החרדי ולציבור הדרוזי".

אילוסטרציה. צילום: חדשות MivzakLive

"בנוסף" אומרת רע"ן גרסקוביץ'-כהן "בשביל להנגיש את ההנחיות החדשות לציבור הצעיר, יצרו בענף ההסברה גם משחק מיוחד וחוויתי שיעלה באתר פיקוד העורף, בו כל אחד יוכל לשחק ולקבל את המידע. כל המהלך הזה הוא נוהל קרב שביצענו בשיתוף המרחב האזרחי", מדגישה רע"ן הסברה, "כל הרשויות במדינת ישראל מקבלות אמצעי הסברה כדי להעביר את המידע לתושבים – מודעות, פוסטים, סרטונים, טפסי שאלות ותשובות – בשעה חמש, בזמן שהמערכות החדשות ייכנסו לביצוע, יעבור כל המידע למרחב האזרחי".

ראש ענף התרעה בפיקוד העורף, סא"ל שלומי ממן אמר על מערכת ההתרעה הממוקדת כי "זה יאפשר למדינה ולמשק להמשיך לתפקד גם בחירום. לא נכניס כל אזרח עשרות פעמים למקלט. תושבי ב"ש, למשל, שנדרשו להיכנס למקלט 60 פעמים בזמן צוק איתן – היו נדרשים עתה רק ל-20 פעמים. יש לנו מרחבי ביטחון מסוימים – ונתריע גם אם האיום לא ממשי ב-100%. אנחנו לא נותנים במהלך הזה שום יכולת או מידע לאויבים שאין ברשותם כבר".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button