חדשות חוץמבזקים

צפו: מצעד ההצדעה לישראל בניו יורק עם עשרות אלפי צועדים

בשעה זו (ראשון), מתקיים מצעד ישראל השנתי בניו יורק עם מעל 40,000 צועדים ובהשתתפות מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואמו, ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין. משלחת הקונסוליה הכללית בניו יורק צועדת יחד עם 250 ארגונים ו-30 משאיות מקושטות עם הופעות ואמנים.

מצעד ישראל, המכונה גם "מצעד הצדעה לישראל", הינו האירוע הציבורי הגדול ביותר בעולם לתמיכה בישראל המתקיים אחת לשנה בשדרה החמישית בניו יורק, משנת 1964. נציגויות של צועדים מגיעים מאזור המטרופולין של ניו יורק, כמו גם מחלקים אחרים ארצות הברית: בתי ספר יהודים, בתי כנסת, קבוצות נוער, נציגי ארגון הלל וארגונים אחרים.

השנה, הקונסוליה הכללית בחרה לשתף פעולה עם עם הראפר הצעיר, כוכב עולה בארה"ב, " Young Gravy " אשר יופיע על משאית הקונסוליה הישראלית עם מיטב להיטיו. יאנג גרייבי, צעיר יהודי ממוצא אפריקאי אמריקאי, ששר בגאווה על שורשיו, על החיבור בין הקהילה היהודית והקהילה השחורה ומייצג את היהדות המגוונת: בצבעים שונים, מזרמים שונים, אבל עם אותו סיפור שמאחד את כולנו מאז יציאת מצרים ועד ימינו. בשיר עמו התפרסם יאנג גרייבי ״דיאספורה״, הוא מדבר על השואה ועל תקופת העבדות שקירבו ביננו וחיזקו אותנו. ״ירושלים ואפריקה אצלי בלב ״הוא אומר והוא אמריקני גאה וציוני גאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכוכב השני הוא אושיית האינסטגרם ומעצב החולצות המפורסם בישראל, "Mismas " אשר עיצב חולצה בלעדית לרגל מצעד ישראל, תחת הכיתוב: "אם מישהו שואל- אני מישראל". לראשונה, גרינברג מציג שיתוף פעולה עם הקונסוליה הישראלית כחלק ממסע הרצאות על המותג שמקיים ברחבי ארצות הברית.

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק אמר כי "מרגש מאוד לצעוד כאן בניו יורק יחד עם עשרות אלפי אנשים ולחגוג את עצמאותה של ישראל והתמיכה בה. בימים מורכבים אלו, כאשר האנטישמיות והאנטי-ציונות מרימים את ראשם, המצעד מהווה תשובה ברורה, המצעד מנציח את הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב בכלל ובין ישראל ליהודי ארה"ב בפרט."

גלית פלג, קונסול לדיפלומטיה ציבורית בקונסוליה בניו יורק ציינה כי " מצעד התמיכה בישראל בשדרה החמישית במנהטן מהווה לוח הפרסום הגדול והנראה ביותר בעולם ומכאן חשיבותו. על רקע התגברות האנטישמיות בארה"ב, המצעד מעניק ליהודי ארה"ב הזדמנות לזקוף את ראשם בגאווה. בנוסף המצעד מהווה נקודת מפגש מרגשת של ישראל עם יהדות ארה״ב והזדמנות נפלאה לחגוג את היחסים בין שתי הקהילות הללו. אנו כקונסוליה מרעננים את הנוכחות הישראלית ע״י הופעת אמנים עכשוויים שמשקפים את ישראל 2019."

צילום: הקונסוליה הכללית בניו יורק

צילום: הקונסוליה הכללית בניו יורק

צילום: הקונסוליה הכללית בניו יורק
צילום: הקונסוליה הכללית בניו יורק
Back to top button