מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד שוטר מחיפה בגין תקיפת עצורים וגרימת חבלה חמורה

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד שוטר סיור מתחנת חיפה בגין חבלה חמורה ותקיפה סתם על כך שתקף מפגין ושבר את רגלו, בנוסף הוא מואשם שתקף שבעה מפגינים נוספים שהובאו לתחנת המשטרה לאחר הפגנה שהתקיימה במאי 2018.

במהלך מאמצי פיזור ההפגנה בלתי מאושרת בחיפה בתאריך 19.5.18 הובאו 21 מפגינים אל תחנת המשטרה. הנאשם היה אמון במסגרת תפקידו על שלומם ועל שמירת הסדר בתחנה. על פי כתב האישום, בעודם בחדר ישובים על הרצפה, עצורים וכבולים באזיקים תקף הנאשם שמונה מהם.

באחד המקרים המופיעים בכתב האישום בעט הנאשם בעוצמה ברגלו השמאלית של אחד המתלוננים והפילו ארצה. מיד לאחר מכן הרים אותו הנאשם, הצמידו לארון אשר היה בחדר, כבל את ידיו באזיקים, ופעם נוספת דחף אותו בכוח והפילו שוב ארצה. כתוצאה ממעשיו נגרם לאותו המתלונן שבר בברך והוא סבל מכאבים עזים. לאחר מכן תפס הנאשם במעילו של המתלונן והוביל אותו בכוח אל חדר השירותים, בעוד המתלונן  אומר לו "איך אני מסוגל? הידיים אזוקות לאחור והרגל כואבת". בשירותים ביצע הנאשם חיפוש על גופו של המתלונן ואף ביקש ממנו, שלא לצורך ושלא כדין, כי יפשוט את בגדיו כדי לבצע בו 'חיפוש בהפשטה'. המתלונן סירב לפשוט את בגדיו והנאשם הוציאו מהשירותים והעבירו לידי שוטר אחר לשם שמירה עליו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רק למחרת, בתאריך 20/5/18 בשעות הבוקר משלא היה יכול המתלונן להתהלך על רגליו ונזקק לתמיכה של שוטרים על מנת להתנייד, ולאחר שביקש מספר פעמים להתפנות לקבל טיפול רפואי, הוא הובהל לבית החולים, שם נזקק לטיפול רפואי ונדרש לסד לקיבוע הרגל.

במעשיו המתוארים בכתב האישום גרם הנאשם למתלונן זה לחבלה חמורה שלא כדין ותקף 7 מתלוננים נוספים שלא כדין.

בעקבות המקרה הושעה השוטר מעבודתו, כתב האישום הוגש בתום הליך שימוע.  התיק נחקר על ידי צוות צפון והוגש על ידי עו"ד בתיה קוליץ מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

אילוסטרציה
Back to top button