חדשות הארץמבזקים

מבצע חילוץ לילי מיוחד בצפת

הלילה (רביעי), בסביבות השעה 01:00 התקבל דיווח במוקד העירוני של עיריית צפת על גירית שנפגעה מכלי רכב באזור שכונת איביקור בעיר. הצוותים חשבו תחילה כי הצליחו לאתר 'גירית גבש'- בעל חיים הנמצא בהכחדה, והתרגשות רבה נרשמה. עם הגעתם הצוותים לשטח, הבינו כי מדובר בבעל חיים ממשפחת הגיריות אך מדובר בגירית מצויה והעניקו לה טיפול באופן זהיר ומקצועי על מנת לא להפחידה ולטפל בפגיעה. הגירית המצויה הינה חיית בר מוגנת ועל פי התוכנית הלאומית באזור צפת קיימות 4 גיריות בלבד!

מנחם חדד, תושב צפת המשמש כפקח וטרינרי באשכול גליל מזרחי נעזר בדוד בן שושן מהשיטור העירוני שדאג לעצירת התנועה על מנת שהגירית לא תיפגע מרכב נוסף, ואפשר לחדד לטפל בגירית: "הגענו לאזור והגירית הייתה בצד הכביש, מדממת באזור האף לאחר שנפגעה מרכב חולף. הזעקתי את צוות שמורות הטבע ויחד ביצענו חילוץ לבעל החיים" ציין חדד.

צילום: עיריית צפת

בעיריית צפת ציינו כי הגירית פונתה במצב טוב. הבוקר (רביעי) לאחר טיפול והתאוששות שוחררה הגירית חזרה לטבע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אורכה של הגירית כ-90 ס"מ כאשר כשליש מגודלה שייך לזנב ומשקלה כ-10 ק"ג בממוצע. אגירת השומן מאפשרת לגירית לבלות עד 6 חודשי שינה במחילותיהן במהלך החורף. פרוותה צפופה, בצבעי אפור-שחור, פניה מוארכות בצבע שחור ולבן, אוזניה קטנות ומעוגלות ורגליה קצרות ועבות. הגירית אוכלת כל ופעילה בלילה, מדובר בבעל חיים טריטוריאלי, הניזון משורשים, מפירות, ביצי ציפורים, יונקים קטנים וכדומה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין כי הוא רואה חשיבות רבה בשמירה על בעלי החיים. עם כניסתו לתפקיד פתח אוחנה את הגן הזאולוגי בצפת, הכולל כיתה טיפולית בה מתבצעות פעילויות למוסדות החינוך בעיר ופינת חי לציבור הרחב.

צילום: עיריית צפת

במשפחת הגיריות קימת גם גירית הדבש -בעל חיים חכם המתאפיין בגוף חסון, גפיים חזקות וזנב עבות, הליכה גמישה וזריזה. הראש קטן ושטוח, העיניים קטנות והאוזניים כמעט שאינן בולטות, עדות להתאמתן לקרבות. גירית הדבש נחשבת ליצור אמיץ, שאינו חושש להתעמת גם עם חיות גדולות ממנה בהרבה. גיריות נצפו מניסות טורפים גדולים מטרפם, רודפות אחר פילים וקרנפים ואף מתעמתות עם אריות, גירית הדבש נחשבת לבעל חיים בהכחדה.

2 תגובות

  1. כול הכבוד למשטרת צפת ולוטרינר העירוני ולעירית צפת כול הכבוד

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח