מבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום נגד מנהל עבודה שגרם למותו ברשלנות של ויטלי אסף

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית המשפט השלום בפתח תקווה נגד מנהל עבודה באתר בנייה, מוניר דראושה, בן 35 מאכסאל, שבשל רשלנותו נגרם מותו של ויטלי אסף ז"ל.

לפי כתב האישום, הנאשם שימש מטעם חברת "ולד מדרכי קבלן לבריכות מים ולבניין בע"מ" כמנהל עבודה באתר בנייה להקמת בריכת אגירה עירונית למי שתייה באלעד. בבוקר יום 4.1.2016 הגיעו לאתר עובדי חברת מנופים, ביניהם המנוח, לצורך הרכבת תקרת הבריכה שנעשתה באמצעות הנחת פלטות טרומיות. לצורך כך, שהו העובדים על גביי התקרה בגובה של כ-9 מטרים מהקרקע. תוך כדי הרכבת התקרה, נוצרו פתחים וחללים בהם לא הונחו פלטות טרומיות, פתחים אלו לא גודרו מפני סכנת נפילה.

מאוחר יותר, בסביבות השעה 18:30, עלו יחד המנוח והנאשם לתקרה וזאת על מנת לבדוק את תקינות המרחק בין כבלי חשמל של המנוף לבין כבלי חשמל המצויים על התקרה, וזאת ללא רתמות בטיחות אשר יבטיחו אותם מפני נפילה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעה שהנאשם, אסף ועובדים נוספים שהו על התקרה היה חשוך. הנאשם אפשר את המשך העבודה ולא הודיע לאף גורם על העבודה בשעת חשיכה ולא דאג לתאורה נאותה ותקינה.

לאחר שסיימו השניים את הבדיקות, נותר הנאשם על הגג, בשלב זה הוא הבחין כי המנוח המשיך ללכת על התקרה ולא מנע זאת ממנו. במקביל המנוח החל ללכת על התקרה, דרך באחד הפתחים שלא גודרו מפני נפילה ונפל דרכו כ-9 מטרים ארצה. כתוצאה מכך, נגרם מותו.

בית המשפט בפתח תקווה. צילום: חדשות MivzakLive
Back to top button