חדשות הארץמבזקים

בג"ץ נגד היועמ"ש: "החלטתו איננה סבירה באופן קיצוני"

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (שלישי) בג"ץ נגד היועמ"ש ואישור דחיית השימוע לרה"מ נתניהו – דחייה המעניקה לרה"מ הזדמנות לחמוק מהעמדה לדין. יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "אם לא הספיקו כל המתנות שקיבל רה"מ במסגרת כתב החשדות של תיק 1000, כעת מקבל רה"מ מתנה נוספת, הפעם ממערכת המשפט, בדמות דחיית השימוע. הנוהל הזה חייב להיפסק".

הרקע לעתירה:

ב-24.12.2018 הכריזה הממשלה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות. החל מיום זה, החל רה"מ נתניהו להפעיל לחצים כבדים על היועמ"ש, על מנת למנוע הגשת כתב אישום נגדו, בכפוף לשימוע, לפני הבחירות, ואף ניהל קמפיין לדחיית הליך השימוע. ב-28.02 פרסם היועמ"ש את כתב החשדות נגד רה"מ. בהמשך פורסם כי רה"מ פנה בבקשה להימנע מהעברת חומרי החקירה בתיקיו אל מי מהחשודים, בשל חששו להדלפות של חומרי החקירה. היועמ"ש אישר את הבקשה, אך קבע כי על רה"מ לתאם מועד לשימוע כך שיתקיים לכל המאוחר ב-10.07.2019. כלומר, ממועד העברת חומרי החקירה, מיד בסמוך לבחירות, היו לרשותו של רה"מ שלושה חודשים להתכונן לשימוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם זאת, גם לאחר הבחירות לא טרח רה"מ לאסוף את חומרי החקירה מהפרקליטות, ודחה מועד זה שוב ושוב בתירוצים שונים. בהמשך, הודיעו פרקליטי רה"מ ב-10.05, המועד האחרון לאיסוף החומרים, כי לא יאספו את חומרי החקירה עד שנושא שכר הטרחה שלהם יוסדר. ב-12.05, על פי הפרסומים, שלח היועמ"ש נציג מטעמו עם חומרי החקירה למשרדו של עו"ד נבות תל-צור, אך במשרד סירבו לקבל את חומרי החקירה. בהמשך פנה עוה"ד עמית חדד אל היועמ"ש וביקש ממנו לדחות את מועד השימוע בשנה תמימה, על מנת להיערך כראוי לשימוע. ב-22.05 השיב היועמ"ש כי מועד השימוע יידחה בשלושה חודשים נוספים.

חמור מכך, מתקיימים בימים אלה מהלכים לקידום חקיקה שתמנע את העמדתו של רה"מ לדין, מהלכים העומדים בקשר ישיר עם ניסיונותיו החוזרים והנשנים של רה"מ "לקנות עוד זמן" בטרם יתקיים השימוע. לו היה מדובר בחשוד "מן השורה" שהיה מתנהל בצורה דומה – סביר להניח שאותו החשוד כבר היה ניצב בפני כתב אישום. בשל כך, החלטת היועמ"ש לדחות את השימוע איננה סבירה באופן קיצוני.

היועמ"ש, עו"ד אביחי מנדלבליט. (צילום: דוברות משרד המשפטים)

מתוך העתירה: "החלטת היועמ"ש היא חריגה ביותר, נוגדת את ההנחיות המפורשת ואת עקרונות שלטון החוק, ומעניקה לרה"מ הזדמנות לחמוק מהעמדה לדין באמצעות חקיקה פרסונלית ומואצת. 'מתנה' זו ניתנת לרה"מ על ידי היועמ"ש באמצעות לוליינות משפטית והתנהלות שאינה ראויה".

יו"ר התנועה, עו"ד ד"ר אליעד שרגא: "כהונת רה"מ נתניהו אופיינה בקבלת מתנות רבות ונדמה שלא רק רה"מ התרגל להתנהלות זו, אלא גם היועמ"ש שמעניק לו כעת מתנה נוספת בדמות דחיית השימוע. נוהל המתנות וההטבות לרה"מ צריך להיפסק לאלתר, והעתירה שהגישה התנועה תהיה זו שתשים סוף להליך הקלוקל הזה".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה [2.57 MB]

16 תגובות

  1. שמאלן צבוע, הדבר האחרון שיש פה זה חוק. אנחנו אכן רפובליקת בננות. ומי שהפך אותה לכזו זה שי ניצן המיזנתרופ יחד עם בג"ץ, ובעזרתם האדיבה של "העיתונאים": אברמוביץ, פלג, דרוקר.

  2. השנאה שלכם לנתניהו (יותר נכון לליכוד), מעבירה אתכם על דעתכם. הרסתם את המדינה. הרגתם את זכויות האדם. אתם תופרים תיקים למי שנוח לכם. אתם לא חוקרים את מי שאתם חפצים ביקרו. תפנימו שלרוב העם נמאס המצביעות והשנאה שלכם.

  3. עוד שמאלני צבוע. כשבגין היה בשלטון, מיררתם לו את החיים עד שמת. עכשיו כדי להכתים את נתניהו אתם מעלים את בגין עליו השלום מהקבר תוך אמפתיה צבועה. כל האג'נדה שלכם היא שקר וצביעות תוך רמיסת זכויות אדם בראשות פרקליט המדינה ובג"ץ.

  4. ראש ממשלת ישראל זה החזיר הגדול ביותר שקם למדינת ישראל
    ומנדלשליכט החזיר הדתי שבעזרת השם נותן ידו לכל השערורייה שמתנהלת במדינה
    השניים הללו מורידים את מדינת ישראל חוקיה והגינותה לזנות חסרת מעצורים
    שיתבישו

  5. ראש ממשלה כזה יכול ללכת לתוכנית הישרדות ושם לעשות כסף .
    הרי המדינה כבר שלו ,היא לא מעניינת אותו אלא מה אפשר להפיק טופינים לעצמו .
    הציבור מטומטם וזה מה שהוא מקבל .
    לחשוב על ראשי ממשלה שהיו כאן כמו בגין ,שמיר ,שרון ,אשכול ,רבין ,בן גוריון ,.בסך הכל באו לשרת את העם ולא את עצמם .

  6. העמותה לאיכות שלטון השמאל עתר שוב לשלטון השמאל נגד ביבי מהימין, אין לעמותה או מי מטעמו קשר קלוש לאיכות השלטון- הכל רקוב במימון אירופאי וערבי

  7. צריך לזכור שכאן זה מדינת חוק ולא רפובליקת בננות.ניגמרו המתנות מה שביבי אמר לאולמרט שיגיד לעצמו מול המראה מושחת בזוי.

  8. במבחן הצבעים והצביעות קשה למצוא צבוע יותר מנתניהו שמנסה למכור לנו דאגה לטובת המדינה ובעצם עושה הכל בכדי להימלט מאימת הדין

  9. בשביל מה צריך חוק חסינות התגברות הרי לא היה כלום כי אין כלום

  10. ערמה של צבועים מגעלים לא הולך לכם הקלפי טיפשים , להפיל ראש ממשלה מתרוצים הזויים מהתחת , בקיצור אתם יכולים להמשיך לנבוח

Back to top button